• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Heide, Så hemska saker som har hänt i din vardag. Fruktansvärt med din arbetskollegas man. Ingen förvarning, ingenting alls och sedan knall och fall. Det går inte att förstå om man aldrig varit där. Det hände en familjemedlem till mig för 2 år sedan. Jag ångrar mig så att jag aldrig hann säga allt jag velat fått sagt men ingen anade ju att han skulle lämna oss så snart och så snabbt. Beklagar även det tunga beskedet din pappa har fått. Vill också säga precs som VT att om du kan så försök att besök honom mycket nu. Säg vad du tänker, känner. OM något hemskt skulle hända så är det lätt att ångra sig i efterhand och då är det försent. Tänker på dig! Hoppas du mitt i allt får möjlighet att njuta lite av mammsen och mormor som kommer på besök. Inhämta lite mer energi. Det är det bästa för själen i trasiga dagar.

VT; Jag blir gryyyyymt glad när jag hör hur duktig du är! Jäklar vad många kilon vi pratar om men vi får inte heller glömma all den tid och energi du har lagt ned på att lyckas gå ned så här mycket! Du har slitit som sjutton i ur och skur och hållt kosten på rätt nivå! Det är superkul att det ger resultat och ett bra sådant också! GRATTIS!

Jag måste fråga er en sak. Jag har en vän som har en dotter som skall börja med smakisar nu. Denna vän har låtit sin dotter smaka på sötsaker såsom glass och vaniljkräm medan hon har ammat henne. ALltså när vi tillsammans har suttit och ätit så har hon ibland lagt lite på fingret i lillans mun. Rätt ofta. Är det någon söt kräm på tårta eller bakelse så låter hon lilltjejen smaka. Nu när hon ska börja med smakisar så vägrar tjejen all "mat" men äter gärna efterrätterna. "Så klart", tänker jag. Lillstumpan har ju fått mersmak på det söta. Jag har läst lite här o var att när man börjar med smakisar så skall man börja med maten ett tag och sedan prova efterrätterna när man är säker på att barnen tar maten först så att säga. Jag blir inte förvånad över att den här lilltjejen vägrar maten. Är jag dum som tänker så eller? För jag ändrar gärna min åsikt om någon kommer med en bättre förklaring

• jeng

mareld, det återstår att se, men Ted har också fått smaka sötsaker! Alltså han har fått smaka nån droppe bara av mig. Men nu i helgen så fick han smaka flera små droppar av mormor! Jag bryr mig inte sålänge det lixom är små droppar det handlar om! Jag tror nog att han kommer gilla mat ändå senare. Det där att de inte får i sig maten kan ju vara att de faktiskt inte förstår hur de ska äta när det är större mängder, eller med sked osv. För jag antar att mamman inte matar maten med fingret lixom?? Eller om hon äter efterrätterna nu så kanske hon gör det med sked också, då spricker ju den teorin... Ted komemr få lite blandat, så det återstår ju att se vad han tycker om det! Till slut lär han ju bli så hungrig att han äter även om det inte är sött lixom...

• KaOl

mareld: tror att du tänker rätt (eller i alla fall likadant som jag )! åtminstone är det vad jag alltid hört på bvc och även från dietister jag jobbat med - att msn ska vara lite försiktig m sött innan de fått kläm på t ex potatis, morötter, palsternacka osv

• jeng

men är det inte lite konstigt ändå att så jättemånga av de 4-månaders burkarna är typ plommonpure och såna saker, som iaf jag tänker på som söta grejer, även om de inte är sötade...??? likaså det paketet med fruktpure som jag har köpt hem (för det var rabatt på ica) är ju från 4 mån...

• KaOl

det är ju absolut inga problem att ge dem frukt först, magen har ju definitivt inga problem m det. Men det kan vara lite trixigt att få dem att äta mat som är mindre söt om de har fått smak för sött först - därmed inte sagt att detta gäller för alla barn eller att det är ett MÅSTE att inte börja m sött. Bara att man kanske får det enklare om man börjar m rotfrukter o grönsaker!

• Carinamamma84

Hjälp Haha jag tror jag är Gravid.
    Hade mellan blödningar igår helt sjukt och bröstvårtorna är stora igen efter att ha varit små efter didos.

• Hallonsocka

VT: Wow du är ju grym!!! Jösses vad du gått ner, var det då du gått ner till bröllopsvikten som du skulle kika i journalen vad du gått upp till?

Heidi: Hugah vad hemskt :-/ jag och A har haft testamentes diskussion, måste skriva nya papper nu i och med att vi är gifta så gäller inte längre de gamla :-P hatar verkligen det där att folk dör :-/ Hoppas det ljusnar lite för din pappa *håller tummarna för honom och kramar till dig*

• jeng

halloon, om ni är gifta behövs ju bara testamente om ni inte vill ge allt till era barn o varandra...

• Moi Mokulat

Carina Igen? Vad kul. Vi har inte ens haft sex sen förlossningen. Är alldeles för nervös för att ha det än. Sen så tycker jag inte det är vidare spännande med Wille i rymmet heller.

Jag har inte ens valt prev medel.
    Eller joo jag har ett recept på en spiral i väskan, men
    jag vill ju bli gravid igen inom 2 år och frågan är om jag verkligen ska sätta in en då.
    Vet någon om det brukar ta lång tid efter man tagit ut en spiral att bli gravid?
    Vad har ni valt?

• If Only

är era små vaccinerade än?
    mina vart det idag. fy vad hemskt det var

Svar på tråden Augustibebisar 2008