• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

If only: Oj läste precis din presentation, fy vad jag rös, av både rädsla och lycka! Vad underbart att allt gick bra, oj oj oj... Vad fina de är *kikade på bilder*

• Amelie

If Only: Oj, vilken skrämmande upplevelse. Skönt att allt gick bra, men jag tycker det är rätt att anmäla. Inte för att det går göra något åt det som hänt, men så att det inte händer någon annan.

• linn78

Hej alla! Hoppas det är bra med er trots förkylningar och vaccinationer mm som jag hunnit läsa om.

Här har vi varit/är fortfarande fullt upptagna med min lilla farmors begravning i fredags och i helgen började vi sortera och tömma hennes lägenhet så smått. Jobbigt, det är ju massor av saker i lägenheten som man har minnen från men det går ju tyvärr inte att spara allt. Skönt iaf att begravningen äntligen är över, det är ju över 1 månad sen hon dog...

Idag var vi på BVC med lilleman, han är nu 9,5 veckor gammal, 61 cm lång och väger 5760 gr.

• If Only
    lille08 skrev 2008-11-10 15:33:01 följande:
    Välkommen hit! Häftigt med tvillingar. Jag är mamma till William som föddes den 26:e augusti.
    [/citat]

Tack så mycket

Vilda Tiger skrev 2008-11-10 16:12:21 följande:
    [citat]
    If onlyJag förstår precis! Jag har också sagt att nästa bebis får bli en vinterbebis.
    [/citat]

Värmen var nog värre än halsbrännan, njurproblemen, svullna fötter och allt annat tillsammans
    Mareldsbarn skrev 2008-11-10 16:33:51 följande:
    [citat]
    If only; VÄLKOMMEN hit! Vad roligt! Vilka söta små bebisar du har fått och guuuud så skönt att allting gick bra tillslut. Min mage knöt sig när jag läste din pres.[/citat]

Tack! Ja, att en så härlig och underbar upplevelse kan bli den värsta i livet.. En riktigt konstig blandning av känslor har det varit.
    Hallonsocka skrev 2008-11-10 17:52:20 följande:
    [citat]
    If only: Hihi! Vad härligt, haha men vilket jobb Jag är slut efter en dag med min enda, fast å andra sidan brukar man ju klara av saker som andra bara häpnar åt om det är det man är van vid !!! GRATTIS TILL TVILLINGARNA!Haha, nej nästa får planeras mot vintern istället :-P fast det är mest för att vi i familjen är 5 stycken som fyller i augusti, jag, bägge bröderna, min dotter och brorsans dotter!
    [/citat]

Jag e också rätt slut efter en dag Men med tvillingar är man berättigad till mer hjälp av vänner och familj Så jag lever iaf haha.
    Ojdå, ja kan tänka mig att det blir lite mycket på en gång.
    Här är både mamma, pappa och tvillingar födda i lejonets tecken

Lina S skrev 2008-11-10 18:07:49 följande:
    [citat]
    If only - oj vilken resa ni har varit med om. Va otäckt. Vilken tur att hon klarade sig lilla Saga. Var det ni som var med i TV-serien sjukhuset? Där var det väl en liten flicka som hette Saga som blev nerkyld.
    [/citat]

Jo det kan man verkligen säga. Så skönt att allt är över.
    Nej det var inte vi men jag har hört flera som frågat. Hade gärna sett det avsnittet, hörde att det slutade med akutsnitt, att hon var för tidigt född och att hon blev nerkyld, och hette Saga. Rätt "häftigt" sammanträffande ändå, om man får säga så, utan att bli missförstådd. Enda skillnaden e väl att jag fick en till på köpet
    Hallonsocka skrev 2008-11-10 18:52:14 följande:
    [citat]
    If only: Oj läste precis din presentation, fy vad jag rös, av både rädsla och lycka! Vad underbart att allt gick bra, oj oj oj... Vad fina de är *kikade på bilder*
    [/citat]

Tack ska lägga upp lite fler bilder nu tänkte jag, om allt funkar som det ska
    Amelie skrev 2008-11-10 19:11:41 följande:
    [citat]
    If Only: Oj, vilken skrämmande upplevelse. Skönt att allt gick bra, men jag tycker det är rätt att anmäla. Inte för att det går göra något åt det som hänt, men så att det inte händer någon annan.
    Ja det var nära att utgången hade sett annorlunda ut. Jag SKA anmäla, måste erkänna att jag har ilska inom mig och att det är därför, men rutinerna måste ändras så inget liknande händer någon annan. Har i varje fall aldrig tidigare hört att en bebis ska ha dåliga hjärtljud i 6 timmar innan de gör nåt. Det är inte klokt.
  • If Only

nu vart det lite konstigt där bland mina svar ser jag

• Saliva123

A har en mac book pro från ifjol och jag ska ju köpa ny nu... men jag tror att det blir en enkklare variant för mig. han är musiker och jobbar en del med datorn, jag pysslar bara med mp3 och foton och skriver lite. inte riktigt samma behov här! men hans är grym!

Hallonsocka skrev 2008-11-09 23:00:53 följande:
    vilken har du/ni?
  • jeng

if only, har glömt säga välkommen tror jag! läste också din story, och gud vad skönt att allt gick bra! är allt bra med tjejerna nu??

• jeng

SUCK!! det har gått kanonbra med renoveringen igår och idag, och sen nu skulle jag börja på garderoben och då tar det bara tvärstopp... bara får inte ihop det och är livrädd för at bygga skiten typ för smal eller nåt så att hyllorna inte får plats sen...

sen kan jag inte bestämma mig för om jag vill ha den fina breda "kornischen" runt hela tak och sidorna, eller om jag ska sätta en smal typ bräda bara... hade ju tänkt sätta panel och tapet även på gaveln av kornischen så att säga, inte bara framåt, och då måste den ju ha lite bredd. MEN hallen är ju så förbaskat smal så man vill ju samtidigt göra garderoben så smal som möjligt. men vad fasen, 2 cm skillnad gör kanske inte så mycket i slutändan utan då vill man väl ha den snyggaste lösningen helt enkelt antar jag?

• If Only
    jeng skrev 2008-11-11 00:32:36 följande:
    if only, har glömt säga välkommen tror jag! läste också din story, och gud vad skönt att allt gick bra! är allt bra med tjejerna nu??
    tack!
    ja verkligen!
    dom mår hur bra som helst kunde inte varit lyckligare
  • KaOl

Lina S: Skönt att det gick bra på bvc! wow vilken stor kille, Sam!

VT: usch jaa - hatar när de små mår dåligt. Han fick hög feber igår kväll; en bra bit över 39.. Stånkandades och låg o gnydde tills han fick en alvedon. Kvällen blev lite gnällig men sedan sov han 6 h i sträck, åt vid 4, och nu sover han fortfarande!!! Kändes liiite varmare än normalt men inte alls ngn hög feber nu. Skönt! Lillskrutten..
    Han ligger förresten en liten bit över normalkurvan för både vikt o längd, men inte mkt - killlar är större än tjejer redan från födseln . Däremot är det lustigt att han är så pass lång; jag är iofs 168, men hans pappa är bara 170!
    hihiihi - min store kille vägde vid samma ålder 7830 till 62,5 cm.. Snacka om Buddha!

Amelie: oh herre jösses vilken energi du har (släkt m Duracellkaninen?? ) 21248 steg!!
    Vi måste (vill!) också köpa ett nytt regnskydd - har Emmaljungas och det är totalt värdelöst. Inte nog med att de har en enda strl, som passar både syskonvagnar o vanliga - de har dessutom monterat en dragkedja på ovansidan, vilket gör att det läcker in vatten. När jag är ute måste jag spänna fast skyddet för att det inte ska fladdra (jamen det blåser ju ALLTID här ju!) och ha en plastpåse under där dragkedjan sitter. Vansinne! Någon som kan rekommendera något bra?
    Ojojoj vad jag har nojja ang frisyren!! Lutar mkt åt lite halvlöst typ www.familjeliv.se/hem/kaol/gallery/phpiemmvw.jpg eller www.familjeliv.se/hem/kaol/gallery/phpo6aljf.jpg
    Tittar gärna på bilden - tacksam för alla förslag!

If Only: har nog också missat att hälsa dig välkommen??? Välkommen hit i alla fall ! Oj jösses vilken traumatisk upplevelse du varit med om. Skönt att det gick bra till slut!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008