• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

VT;satt och tänkte på det i går med faktiskt...I alla fall pling det är jätte länge sedan...hoppas allt är bra med dem...

• Vilda Tiger

Lana
    Hej! Ja, det hoppas jag verkligen!

Kan berätta att den där kakan jag bakade imorse var på väg att inte bli av. Jag hade bara en dl socker kvar hemma, men behövde tre. Detta kom jag på när jag redan hade slängt i hälften av grejerna i skålen, så det var liksom inte ngt alternativ att inte baka kakhelvetet. Så fram med hammare, i med bitsocker i en plastpåse och ut och banka sönder sockret mot altangolvet. Det gick bra det med! Kakan är lite mörkare för det var råsocker, men vi får väl se om det smakar bra ändå sedan.

• Lana

VT; hej
    åh vikken osis... haha du är för roligt...men klart det fungerar ju minst lika bra haha man får ha alla de sorters lösningar äh det gör det säkert hoppas jag

• Snart sommar

Jo, men dom är alla bra på att bara rå om sitt, ungefär. Ja, hon skulle ha med sig maten. Vi beställde thai-mat till 15 pers istället . Uppskattat det också.

Jag är svintrött idag. Jag har ont i ryggen och A har snuttat hela natten, men blivit sur för att det blivit mat och bara spottat och fräst, men ändå vägrat napp. Pust.

Vilda Tiger: det fungerar säkert jättebra.

Och nu äntligen är maken med på att fixa iordning den här lägenheten. Han har bara dragit på det "för vi ska inte bo här så länge", men det är ju jobbigt att bara bo i kappsäckar och inte ha plats för allt heller. Man behöver ju ändå leva under tiden och nödlösningar går väl an en tid, men inte flera år! Vi pratade om det igår för vi har hittat ett hus som var intressant, men ändå inte så det hela blev liksom aktuellt. ÄVen om jag helst vill flytta till hus så tror jag inte att rätt läge är nu, det är för mycket vi måste prata om och få att fungera först.

Så jag ska kolla runt på vad det kan kosta med nytt golv och fixa badrummet, bla. Sen är det ju smått och gott så som tapetsering och målning som gäller. Och FÖRVARING som ska fixas .

Och nu kommer jag i mina byxor jag köpte för någon vecka sen .

Apropå vädret. Igår såg det rätt ok ut så jag föreslog en promenad. Javisst, vi tar på oss och går. Det börjar dugga lite, men vi har med oss paraplyer och barnen är inpackade i vagnar och regnkläder så det gör inget. Efter halva promenaden tänkte vi ta bussen hem för då var jag dyblöt in på bara skinnet . Men regnet avtog så vi fortsatte och tog sen bussen hem.
    Måste fixa ordentliga regnkläder känner jag .

Och stegräknaren registrerade bara ca 300 steg så den var ju till noll hjälp.
    Jag hinner förresten knappt med den där tävlingen. Glömde räknaren i lördags bla. Jag ska nog göra ett rent inhopp till nästa gång ni räknar ihop eller så.

• KaOl

tillbaka från bvc: 7070 g och 62 cm - stora killen . sprutan gick bra men han blev lite ledsen (mamma oxå ) men nu är han helt slut och sover som en stock.

snart: grattis till byxorna!

• Lina S

Kaol -  Sam ska också få sin spruta idag, vi ska dit halv två. Elliot ska på 2,5års kontroll samtidigt. Vet inte riktigt vad det innebär förutom att väga och mäta, men jag tror att de kollar talet. Men han pratar ju jättebra så det går fint.
    Igår sa han till Sam - jag tycker så mycket så mycket om dig lillebror
    Det var så gulligt. Sen var där en bok på tv som "bläddrade sig själv" då sa han - titta mamma, boken läser sig själv haha han är en klok liten kille.

Ska bli spännande att se vad Sam väger nu, undra om han är uppe i 8 kg

Snart - thaimat är mumma

Här har det också varit regn och rusk, men vi tog oss ändå iväg till kyrkis. Men nu är det trevligare väder.

Vad kostar förresten en hoppgunga (ny)? jag har blivit erbjuden en för 100kr och undrar om det är ett bra pris, kommer inte att använda den så mycket..

• luzorsus

ersättningen är mjölkbaserad. Det finns ju special ersättning som inte är det men den vanliga är det.

Har oxå för mig att mjölk i mat etc går bra men ej som dryck när de är så små..

ny hoppgunga tror jag att man får för 200-300 kr.,

• Carinamamma84

Ja vi har oxå en Hoppgunga men måste hämta ner den till Didos bara.
    Ebba hon älskade den så himla mycker.
    Tror nog han oxå kommer göra det han älskar att stå på bennen hela tiden vill bara stå upp inte ligga alls.

• Zitrus

Goddagens mina Donnor, de var inte igår jag har vart här.
    Lovar att bättra mig, Grimm är inne i 12-veckorsfasen så han är måttlig jobbig just nu. men snart är jag tillbaks igen.

• Vilda Tiger

Zitrus
    Det går ju upp och ner hur mkt tid och ork man har till att sitta framför datorn. Men du är välkommen så fort du hinner, det vet du ju!

Snart
    Åh, jag hade tyckt det var kanon att få thaimat sådär. Även om det inte vara så ni hade bestämt. Jag har inte heller vettiga regnkläder. Gummistövlarna är för små (fattade inte vad jag tänkte med när jag köpte dem) och regnjackan kommer jag ju inte i än. Inte byxorna heller. Så jag zickzackar mellan skurarna.

KaOl
    Gott att han fixade sprutar bra ändå! Det gör ont i mammahjärtat är de gråter. Rejäl grabb du har!

LinaS
     Tror du han väger det redan, sju kg? Oj, jamen det är ju inte jättemkt så jag vet inte varför jag reagerar. Lyckeli är ju ändå äldre än alla bebisar här förutom Gabriel, så jag rycker till när era bebisar väger mer än vad hon gör. Men grabbar är väl ofta lite större redan som småbarn, va?

Svar på tråden Augustibebisar 2008