• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Måste bara få skryta lite mer över mig själv: 27 kg har jag gått ner från det att jag vägde mig sist hos bm! Och då vet jag ju inte om jag gick upp mer, jag vägde mig ju någon v innan jag födde. Det var säkert lite till, men jag räknar den siffra jag har. Jag trodde aldrig att det skulle gå att nå inskrivningsvikten före jul! Nu känns det ju som att det kan funka, ju! Tack för gå-tråden, Amelie! Den har säkert gjort sitt till!

Jucea
    Men ett hg är ju BRA! Tänkt, ett halvt smörpaket, liksom...

• KaOl

zitrus: åh ja, jag vet! ena dagen tycker jag det ena, andra det andra *velpotta*!! Får nog prata m frisören o be henne se vad jag kan passa bäst i

vt: det är ju det jag säger - är så himla impad av hur mkt du gått ner!!!! Helt otrolig viktnedgång på så kort tid. Håller med om att gå-tråden är kanon

• goshheidi

hej....har inte varit inne på några dagar. Har varit ganska nere :(

Fick igår veta att Pappas cancer antagligen spritt sig till hjärnan. Han ska i röntgen idag.
    Han sa till sin läkare att hakan ibland domnar bort, och läkaren sa att det kan bero på växt i hjärnan :(

Och min arbetskompis man dog knall o fall för ett par dar sen när han var på gymet :( Lämnade min arbetskompis och deras två döttrar på 6 och 9 år :( *gråt*

Är i normala fall inte vidskeplig, men en kastrull jag hade med kokande vatten på spisen började guppa fram o tillbaka och enligt skrock så betyder det att nån kommer att dö, och det hände bara nån dag innan hennes man dog, och jag tänkte då att äh, såntdär dumt skrock, det betyder nog ingenting...
    Jaja. det är ju bara skrock och vidskepligheter, men i alla fall.

Tråkigheter, tråkigheter :( Men min mamma o min mormor kommer hit idag. Ska i alla fall bli roligt att träffa dem. Och tillsammans med lille Felix kan man inte vara nere särskilt länge. Han är så leende och glad hela tiden (nästan :) )

• goshheidi

if only, läste också din presentation. Ojoj. Vilken lycka att allt gick bra och att de inte slutade med återupplivningen!! Hur många dagar låg hon nerkyld? Och till vilka grader kyldes hon ner? Jätteläskigt!

• Lina S

Men gud så hemskt heidi, håller tummar och tår för din pappa. Jättetråkigt med din kollegas man, det är ju sådant som bara inte får hända när man har barn.. Hur klarar man det, usch... stackars familj...

fina bilder båda två Kaol!

VT- oj har du bara 2 kg kvar nu. Du har rusat om mig i en farlig fart Ett tag hade du många fler kg sen hade vi lika ett tag och nu har du mindre. Jag har 5 kvar.
    Du är superduktig och du ammar ju inte ens, verkligen imponerande. Jag får skylla på att det är mycket svårare att komma ut och gå när man har 2 barn...
    Så alla ni som snart ska skaffa syskon, gå ner så mycket som möjligt först!

Sam klarade sig ifrån feber igår trots sprutan, skönt!

• KaOl

heidi: åh gumman, fy så sorgligt!!! *stor kram*

• Vilda Tiger

heidi
    *kramar om* En olycka kommer aldrig ensam, eller hur är det man säger... Så hemskt med din arbetskollegas familj. Och jag förstår mycket väl att du sörjer det som händer med din far. Har gått igenom det där flera ggr själv med familjemedlemmar. Det är fruktansvärt. Har du tid att vara med din far nu så var det! Berätta hur mkt du älskar honom.

LinaS
    Jamen det är hur häflitg som helst! Jag blir så peppad att fortsätta nu när det går så bra! Jag vet att jag lär gå upp igen, för min kropp går ner, upp, ner lite mer, upp, ner ännu lite mer, då jag kämpar för att gå ner. Men nu bannemej ska jag fortsätta kämpa!

• If Only
    goshheidi skrev 2008-11-11 10:45:36 följande:
    if only, läste också din presentation. Ojoj. Vilken lycka att allt gick bra och att de inte slutade med återupplivningen!! Hur många dagar låg hon nerkyld? Och till vilka grader kyldes hon ner? Jätteläskigt!
    ja verkligen! hade jag inte ropat och hotat från operationssalen ända ut till barnrummet och sagt åt all personal runtomkring mig att hälsa de 2 barnläkarna och narkosläkarna att de skulle bara våga sluta med återupplivningen, hade dom kanske slutat efter 20 minuter, vilket är rutin på SöS.
    Så jag hade en himla tur!!

hon låg nedkyld i 3 dygn, 72 timmar, hennes kroppstemperatur låg på 33 grader.
    efter dom tre dygnen höjde de med en halv grad i timmen ungefär. sedan var hon fortsatt nedsövd och under stark medicinering under några dagar.
    så det har varit en liten resa.

ska verkligen hålla tummarna för din pappa!
Svar på tråden Augustibebisar 2008