• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

Silas lär väl förresten vara borta för gott! Bu har vi kollat i varenda grannbod och hus så att han inte satt instängd nånstans, och nu börjar det närma sig 2 veckor han har varit borta! Det är väl Guds känsla för ironi och jävleskap som ser till att katten försvinner 5 dagar efter att vi lagt nästan 3000 kr på honom hos veterinären! Usch, jag blir så arg och ledsen samtidigt när jag tänker på det!!

Det är ju inte direkt stor sannolikhet att en katt blir påkörd eller nåt sånt här ute trafiken är minimal, och vägarna så kruviga att man inte kör snabbare än att man isåfall bör hinna bromsa om en katt springer ut i vägen...

Så senaste teorin är att grannens okastrerade hankatt, som har blivit helt dum i huvet på sista tiden verkar det som, har skrämt iväg honom... Katten har inte bara börjat attackera och skrämma bort mina andra katter också (i vår trädgård), utan han har också helt oprovocerat hoppat på sin ägare vid ett tillfälle... Vet inte om det är katthonornas löpperiod eller nåt nu som gör honom extra på hugget??? Inga som helst problem med honom har vi haft förut!!

Nej, jag får nog börja hålla utkik efter en ny kattunge trots allt Men vem ska kunna ersätta världens keligaste kisse Silas???

• lille08
    MissHellen skrev 2008-11-13 12:57:03 följande:
    Tack tack! Haha, jag ser mej INTE som en ung mamma Jag har ju velat haft bar sedan jag träffa R, då var jag 16 Ja, R har lite nojja han med. Han fyllde ju 35 nu i år han Både min mormor o mamma var 19 när dom fick barn, så jag bröt trenden o var 20 haha!
    Jag var också en "gamling" när jag fick mitt första barn. Mamma var 17, mormor var 18 och jag var 22!

Med andra ord var min mormor bara 35 år när jag föddes... jisses, tänk om JAG skulle bli mormor om 4 år!!
  • lille08

Jucea: Fy så trist att Silas fortfarande är borta! Men vi hade en katt som försvann i ca 5-6 veckor för ett par år sedan. Trodde hon var borta för gott, men sen visade det sig att hon hade blivit instängd i mina grannars källare. Hon vägde bara 1,8 kg när vi hittade henne och var väldigt mager och uttorkad - men hon överlevde!

• jeng

lille, usch vad hemskt!! silas är ju tyvärr en katt som tycker om folk ich lixom går med folk in i hus och bodar osv! så därför har vi ju kollat så mycket vi bara har kunnat, eftersom vi har fritidsboenden här i närheten också! men jag tror mer på att laban har skrämt bort honom...

jag bodde i centralt i norrköping, och där sprang mina båda katter bort då de började löpa, och den ena kom hem efter drygt 3 veckor (den andra efter 2) så nog kan de klara sig alltid!!!

• Vilda Tiger

MissH
    STOOOOOOT GRATTISKRAM!! Hoho, rena ungdomen, ju! Jag tycker JAG är skitung, som är... *tänker* 27!

Jucea

Gud va skönt att du mår så bra! Synd att Silas inte kommer hem, bara.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

nehepp, ted vill inte somna så det blir väl inget såga spån här inte... *suck* kanske man skulle passa på att ta sig lite lunch istället då...

• MissHellen

Vilda Tiger skrev 2008-11-13 13:42:12 följande:

MissHSTOOOOOOT GRATTISKRAM!! Hoho, rena ungdomen, ju! Jag tycker JAG är skitung, som är... *tänker* 27!
    Jucea
    Gud va skönt att du mår så bra! Synd att Silas inte kommer hem, bara.
    Tack tack
  • jeng

haha, jag ville få äta ifred, och ted vägrar ju sommna! han vill bara sjunga och prata hela tiden! så jag ställde ner hans godehund hos honom och det funkade! han sjunger för hunden och pratar och ibland så försöker han ta sig en liten smakbit också, undrar om hund smakar gott!

• Saliva123

Miss H
    Stort grattis på dagen! Blir det någon tårta?

Jucea
    Jättefina kläder, och vilka priser! Så att man blir sugen på att ge sig ut och se om det är rea här hos oss också... Älskar manchesterbrallorna!

Igår fick jag punka på vagnen... Piss, ingen promenad. idag hade jag hoppats att A skulle hinna åka och fixa däcket, men han hann inte (han har en spelning ikväll och skulle rigga tidigt), så det blev ingen idag heller. Måste posta ett brev när Beata vaknar, så det blir väl sele till bussen. Blir ännu sämre steg den här veckan alltså

istället har jag varit en duktig husmor och bakat en stor sats mums-bröd! Och så har jag just läst ut John Irvings "En bön för Owen Meany", någon som läst? Han är min absoluta favoritförfattare! Nu håller jag på med Annika Lantz "9 1/2 månad" - grym igenkänningsfaktor! Och jävligt kul faktiskt, kan rekomendera!

• Saliva123

Jucea
    Synd på fina katten! tråkigt. Om du vill kan du få mina prinsar... Skäms över mig själv, men jag känner bara äckel och avsky för mina katter numera. De känns smutsiga och onda. De är ju finast i världen, det vet jag, men jag känner det inte. Jättetråkigt! A älskar dem men han är borta rätt mycket och jag mår dåligt över att de inte får den kärlek de förtjänar. Vi hinner inte med dem och jag vill inte se dem när jag är hemma. Konstigt, det vände pang bom. När vi åkte TILL förlossning så pussade jag dem hej då och tänkte att jag skulle sakna dem, när jag kom hem och de kom springandes att möta oss i dörren ville jag bara sparka dem. Fy, jag är en hemsk människa... Undrar om det är beskyddarinstinkt eller om jag blivit psyko..?

Svar på tråden Augustibebisar 2008