• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Lina
    Den bilden du har nu, med båda grabbsen, den är SÅ fin!

• Vilda Tiger

Attans att han har kommit på det... Men det händer grejer med Lyckelis sömn nu med. Hon brukar alltid behöva en powernap på en halvtimma ngn gång runt 19 om hon inte har sovit efter 17, för att orka till halv nio då hon får kvällsmat. Men idag gjorde det att hon var superpigg till halv tio. I förrgår med. Så hon klarar antagligen att vara vaken längre perioder nu. Kanske Sam med?

• Carinamamma84
    Svar på #2662
    Vilka söta killar ååh så stora
    så underbart med barn alltså.

Jag måste till docktorn med Ebba i morgon hon har fått något vet inte vad det kan vara eller nja typ allergisk chock vet ej i morse så sa mamma att
    ''kolla hennes kinder´det är rött''
    och ja från morgon kl 10 har det röda inte försvunnit o nu sover hon.
    tyckte ochså som mors instingt att hon hade feber så jag gav henne alvedon.

Om detta har inte försvunnit i morgon så ska jag nog ringa sjukhuset istället.
    sen är hon oxå förkyld.
  • Angeluzia

usch va jobbigt, stackars liten, nu kändes mitt problem litet.
    Jag ska iväg och göra tre månaders vaccinationen imorgon och jag gruvar mig nåt oerhört, hur har det gått för er andra som gjort den? mycket feber och så eller?

• KaOl

Angel: Måns fick feber på kvällen, en bra bit över 39, och var rätt medtagen. Blev dock bättre m alvedon i rumpan och dagen efter var han som vanligt igen..
    Ett tips är alltså att köpa hem alvedon om du inte har hemma. Vet att vissa bvc t o m rekommenderar att ge alvedon preventivt, alltså före vacc.. Går säkert hur bra som helst; de blir lite ledsna när det sticker till, men det går snabbt över.

• S u s s

Hej allesammans! Nu har jag haft fullt upp igen. Jag fyllde 25 i fredags, och maken fyller år på onsdag, så vi haft gemensamt kalas i helgen!
    Men jag har läst ikapp för en gångs skull!

Carina - Grattis i efterskott! Blir impad av mig själv som är 2-barnsmor vid 25, men du är ju snäppet värre.

VT - Tack för länken! Ska genast spana in vad vi kan ge...

Jucea - Hoppas kalaset gick bra, ser fram emot en rapport sen!

Angeluzia - Välkommen hit! Nu kanske du redan åkt iväg för att vaccinera, men iaf: Vår Max blev varm och hängig, ville bli buren, bara sova och äta mycket, hela kvällen och första halvan av natten. Sedan var det bra igen.

Tycker såna där videoklippen är så hemska, och vill inte se, men folk lägger ju upp på bloggar så man råkar olla iaf. Vet faktiskt inte riktigt varför man ska sprida dem, man mår ju bara dåligt... När jag såg nåt av klippen på youtube så ser man ju relaterade videoklipp till höger i en lista, och det verkar ju finnas hur många liknande filmer som helst..... usch...
    Den där när killen svingade bebisen var ju helt fruktansvärd. Man ska ju absolut inte lyfta i armar och ben, ännu mindre i händer och fötter, och han svingar runt ungen LÄNGE i en hand, usch... och ungen ser inte alls glad ut, den skrattar ju bara efteråt, tacka fan för det, den är väl glad över att det slutade...
    URK säger jag!

• luzorsus

angel: För Myra gick det bara bra att ta sprutan. Gallskrek när hon fick den men inga symptom efetråt.

• jeng

Gomorron.

Lite svar först så kommer info om festen sen!

Lana:
    Jag kämpade i 3 veckor för att komma över 3månaderskrisen med amningen! Det kom minsann ingen rejäl mjölkökning här, så då beslutade vi att vi börjar med smakportioner (eller småportioner, för nu äter han ju en del av det!) och så får han flaskan innan han ska sova! Men jag ammar fortfarande så mycket jag kan, och jag ammar alltid innan eller varvar när han får mat eller flaska! Det verkar funka bra, och igår började det faktiskt kännas som att det inte bara blev tomt i tuttarna när han skulle äta!! Det är alltså 5 veckor ungefär efter att han började tycka det fanns för lite!!!

KaOl:
    Ja, storlekarna är ganska så mycket mindre! De blir ännu mindre om man torktumlar, eller ja beroende på vad det är för material såklart! Men jag hade ju 68 till Ted då han var ganska så ny! Nu vet jag tyvärr inte, för just nu har jag inget därifrån. Men 68 på Citygross hade jag väl samtidigt som 56 på Lindex kanske!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008