• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

Lana: Låter kul!! har lite svårt att planera så här långt i förväg - svärisarna kommer från portugal så om vi bestämmer oss för att hitta på ngt m dem måste jag nog vara trist o hänga med på det - annars tar jag gärna en fika eller promenad eller något!! Vi kan väl höras när det närmar sig?

mmm.. sitter o väntar på att sambon (tänk - om en vecka så är det make ) som är o hämtar tjejerna o sen ska handla mat på B king.. GOTT!!!!!!!!!

• Amelie

KaOl: Himmel vad spännande med bröllop!! Jag skulle vara hur nervös som helst!

• Mareldsbarn

VT; tack för att du tänkte på oss. Ja på tisd är Julia 3 månader men alltså jag blir lite fläng av den där boken. Julia var beräknad till den 16:e och föddes den 25:e. Alltså 9 dagar efter BF kom hon på. Hur sjutton räknar jag veckorna då enligt boken? Det står ju i den hur jag ska räkna och ÄNDÅ får jag inte ihop det *skäms*. Jag blir helt förvirrad

Carina; Vad roligt att du är nöjd med din födelsedag!

KaOl; Ja om en vecka är ni make och maka Alldeles underbart ju! Känns allt bra då? Alltså i planeringen menar jag. Ingen panik eller stress nu utan ni får tid att njuta av sambolivet?

• Lina S

Mareld - då är hon ungefär 1 vecka tidigare. Alltså när hon är 16 veckor så är hon egentligen 17.

• Lina S

Jag menar alltså när hon är 16 veckor gammal från det att du födde henne så räknas hon som 17 veckor enligt boken.  Men det varierar ju ändå lite från barn till barn, alla barn följer ju inte det exakt.

• Saliva123

Mareld
    Kan ju också vara 12 v fasen som är jobbig. Annars bara struntar du i faserna och lär dig vad det kan bero på men hakar inte upp dig på när det händer.

Beata har jättejobbigt med amningen helt plötsligt. Hon har varit kinkig till och från ju men nu går det nästan inte alls, hon skriker som besatt bara hon får syn på bröstet. SÅÅÅÅ tråkigt! Usch, jag kämpar på, och blandar med ersättning. Vill ju att det ska funka ett par månader till.

Idag har jag bakar en massa inför hennes namnfest nästa helg. mycket att stå i... Hinner nog inte ens läsa ikapp alla dagar i veckan... Men lite läser jag och tänker på er! Speciellt på dem som ska gifta sig..!

• Hallonsocka

Gah vad trött jag är. Ska glo Grays anatomy och somna!
    Hoppas det är bra med alla

• Rimfolina

Lana, så var vår stora tjej med, hon skrek tills man lämnade henne ifred, sen somnade hon. Stackars mamman som ibland ville ligga och snuffa på henne fick allt låta bli!

KaOl, åh vad spännande med bröllop! Drömmer du några mardrömmar?

• Vilda Tiger

Lina
    Precis! Men jag har tidigare bara sett att det står "19veckorsfasen" och antagit att det startar då. Men det har varit så här hemma i snart två veckor, sedan Lyckeli var runt 16,5 vecka. Och det stämmer jättebra eftersom Lyckeli är född 18 dagar före bf! Kul med loppis.

Lana

Men va gott att något så enkelt och bekvämt (för er allas des) gör göra henne nöjd! Det kan vara att hon är trött i ryggen och behöver räta ut den, kanske. Eller så bara rådiggar hon sin säng!

Mareld
    Lina svarade ju bra på det där... Allt kommer enligt boken hända Julia en vecka före det står i boken. Men som Lina sa - det är ju individuellt med. Men det står ju att alla faser kommer att komma, bara det att de märks olika mkt på olika barn.

Idag har det varit full rulle! Först kom min brorsa och hans dotter Jonna hit. Vi fikade och snackade. Sedan kom M hem, och då ville tre av hans killkompisar följa med in och kika på Lyckeli. Två av dem hade inte sett henne innan. Och så har de inte sett lägenheten så de kikade runt. Sedan skulle vi alla (Jag, M, L, brorsan och Jonna) ner och äta middag hos M´s föräldrar. Vi brukar gå men det funkade ju inte idag då vi hade med oss dem. Så Stig fick hämta oss (Marcus pappa) för han har bilstolen i sin bil, och så tog brorsan sin bil och åkte efter. Sedan åkte brorsan och Jonna hem och Marcus bror körde hem en mycket bakistrött Marcus, medan jag och Lyckeli gick hem. Man måste ju få ihop sina steg nu för tiden... Och L behövde sova en halvtimma.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Lana
    KaOl; ja absolut det tyckerjag vi gör...är ju inte säkert vi kommer då men troligen..:!

mareld; ser att du fått bättre svar än mitt röriga så jag raderade det igen

saliva; va tråkigt att det är så struligt med amningen...hoppas det löser sig och att hon tycker tutten e bra igen så tråkigt när det strular...jag orkar inte både amma och ge ersättning utan då kommer jag sluta helt...hoppas verkligen hon börjar äta ordentligt igen...

rimfolina; ja precis,ibland vill man gosa och mysa och leka mm..men nä då dka hon ligga i sängen och leka och prata med sig själv typ nån timma tills hon somnar...hur kul e det för mig då?? men gott att hon ändå kan göra så och somna själv,jag är jätte stolt...

VT; kan vara både och men hoppas hon diggar sängen tur att jag har köpt samma madrass till spjälisen sen va härligt med aktiviteter och sällskap alltid kul att träffa familjen!
Svar på tråden Augustibebisar 2008