• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

ojoj det har tydligen varit lönedag också alltid lika trevligt... hahahaha

• lillastjärnan

Usch... Jag har mensvärk (j***a spiral...), blöder och är snorig o täppt i näsan. Isa hostar, grinar och är inne på dagens tionde bajsblöja. Och så är jag ensam till imorgon. Varför allt samtidigt?!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Rimfolina

Skönt att höra, VT! Känner att jag helt plötsligt slinker in i tråden enbart för att höra hur det går för er, allt annat känns så oviktigt. Ta hand om varandra och njut av livet under dessa tre veckor av ovisshet, så ska vi andra hålla tummarna under tiden. Kram.

• jeng

lilla, jag har haft min första riktiga mens nu efter förlossningen. jag hade ju en blödning typ en kväll bara en månad innan det, så det var ju eg första mensen. nu anra gången, så hade jag så jävla ont att jag trodde jag skulle föda barn igen!!! GAAAH, och på fest hos mormor dessutom, gud vad sällskaplig man kände sig! sen blödde jag i 1.5 vecka, men bara så att det var blodiga flytningar... haha, jag som brukar ha forsande mens... ja, lite skumt!! men det där onda alltså, inte av denna världen!

• lille08
    lillastjärnan skrev 2008-11-27 16:05:48 följande:
    Usch... Jag har mensvärk (j***a spiral...), blöder och är snorig o täppt i näsan. Isa hostar, grinar och är inne på dagens tionde bajsblöja. Och så är jag ensam till imorgon. Varför allt samtidigt?!
    Usch då, inget roligt!

Här har William har två riktiga bajsdagar. Igår var det inte mindre än 8 bajsblöjor och nu fyllde han just sin 6:e för dagen! Sen så börjar han bli förkyld igen också. Nyser och hostar lite. Bajset är lite grönt och slemmigt, kanske är så pga förkylningen?!
  • Saliva123

VT
    Hahah! Förstår att en knasig bröstvårta kvittar! Skönt, tänker på er!

Idag har jag haft en trött och pissig dag. Orkar INGENTING! Har legat på soffan och inte orkat göra allt jag borde inför namnfesten på lördag. Mina föräldrar och syskon kommer från Umeå imorgon på dagen, då vill jag ha hunnit göra vissa saker. Bläh! Beata var i ett tillstånd mellan sömn och vaken mellan typ 03-08 inatt. Slumrade till, vaknade och ville ha napp osv... men sådana nätter har jah ju haft förut utan att må så här. Hoppas inte förkylning eller skit är på intågande! Har inte tid! På måndag i så fall... Blås friska och pigga vindar på mig tack!

• Vilda Tiger

lilla
    Åh, stackare... Allt på samma gång, sicken osis...

Jucea
    Jag fick tvärtom en mindre blödning efter förlossning vid mens. Värken var likadan som innan men blödningen var två dagar kortare.

Lille
    Herregud... vilken skitunge!

Salvia
    Sån där kan Lyckeli va med. Men det var ett tag sedan nu, tack och lov. Dock är hon alltid sån efter sextiden på morgonen. Man har vant sig.

Marcus är hemma nu. Eller, vi är kvar hos hans föräldrar där vi har ätit men snart åker vi hem. Hans bröstvårta på höger sida sitter under armen... Men han säger att han inte har ont alls, vilket ju är skönt. Dränaget ska sitta kvar i en vecka, det tar de bort samtidigt som stygnen nästa fredag, tror jag.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

ted har just ätit en stor portion gröt o mos!!! o han älskar det! nu fattar han att man inte suger i sig heller utan gapar stort när han vill ha nästa sked!!! gullet!!

• jeng

VT, han har en påse som ni ska byta och tömma till dränaget? mamma fick ju det i armhålan då hon opererade just för att det samlas så mycket vätska där. hon tog ju bort bröstet samt lymfkörtlar i armhålan. det rann som fan... fat bra att det dräneras såklart!

vad skönt för er att få vara hemma tillsammans nu igen!

hur tar föräldrarna det??

Svar på tråden Augustibebisar 2008