• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08
    BV: Vad skönt att Gabriel utvecklas så bra! Barn är ju så olika när det gäller hur snabbt de utvecklas och lär sig nya saker. Att bromsa upp är väl inte så lätt, utan är han redo och har lärt sig nåt nytt så är det väl bara att låta honom hållas?!
    Det är ju ungefär som när barn lär sig gå. Det är ju rätt stor skillnad mellan att lära sig det när man är 9 mån mot t ex 18 mån, men oavsett vilket så är det ju normalt vilket som. Barn är olika helt enkelt!

jucea: Ja, visst är det så att en del börjar gå innan de kryper och att en del hoppar över krypningen helt. Men jag har även läst att just krypningen är viktig för barnets utveckling och att man bör uppmuntra barnet att lära sig att krypa.

Carina: Så söt han är Amadeus! Fina bilder!

VT: Duktig du är som trotsar regnet och ger dig ut på promenad ändå. Jag BORDE göra det för jag var aldrig ute på promenad igår... men usch, det lockar verkligen inte... regnigt, grått och trist är det här idag! Ska nog ta och städa upp lite och plocka fram adventspynt istället.
  • Carinamamma84
    Svar på #2942
    Tack så mkt.
    Han växer på haha pojken är ingen beis längre
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Hallonsocka

Här i umeå är det strålande sol, men lite varmt för att kalla det vinterdag (än fast snön ligger på marken) tror bara att det är någon enstaka minusgrad! Hatar sånt, allt man klär på sig blir för varmt och tar man på sig mindre blir det för kallt

Vi har fått besök av svärfar!! Tjohej M har precis somnat i sittern, A och svärfar är och hämtar L på skolan. Svärmor har sytt gardiner som svärfar har med sig (av det underbara tyget jag köpte!!!) A har dock inte hett upp den där stången de ska hänga på. Det får ske då de kommer hem. TJOHO! Vad roligt. Älskar det där tyget. Fotar då de är uppe sedan, så ni får se!

• Carinamamma84
    Svar på #2945
    Haha jora
    Jag såg massa fina tomtedräkter igår men vågade inte köpa ännu måste först veta om ebba ska ha lucia mm
    Sen att han växer som bara den alltså

Det går så snabbt det var ju inte länge sen vi alla var gravida likom O nu växer dom hej villt hehe

Idag ska jag baka lucekatter Gott gott
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • lille08

Carina: Nä, egentligen var det inte så längesen man var gravid. Jag var på efterkontrollen igår och barnmorskan frågade mig då hur jag upplevde graviditeten. Det kändes som det var SÅ längesen jag var gravid och kom knappt på nåt speciellt om den...

• lillastjärnan

Soligt har vi här, men ett par plusgrader. Har en del snö så den lär inte försvinna. Lite piggare bebis idag, bara bajsat en gång hittills...

Filippa var snabb i sin utveckling och stor. Kröp när hon var fem månader bla. Men klappa händer, prata osv kom senare. Precis som om hon valde att ta sig fram först och det där småpillret sen. Verkar bli samma för Isa, himla aktiv och vände sig från rygg till mage ca 2½ månad gammal. Uppskattar om hon kan lugna sig liiite, har ju aldrig fått varit ngn latte-mamma ju...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Vilda Tiger

Lattemamma är inte jag heller. Lyckeli är ju en liten bärfis och vill gärna att det händer saker. Man får gå runt med henne på höften, den lilla busungen. Det är iofs mysigt med.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • KaOl

här är faktiskt en lattemamma . måns är så himla lugn o ligger oftast o sover om jag är ute o fikar eller äter; annars är hab´n nöjd bara han får vsitta i knäet! himla skönt faktiskt!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008