• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

jag skulle just in till stan o köpa adventsdekorationer och lite julklappar som jag såg i ett reklamblad, och vad händer? Bilhelvetet startar inte. händer aboslut ingenting. död startmotor eller nåt. jag ringer ph, för han körde bilen igår. han lyckas få ur sig "ja bilen lät väldigt konstigt igår!"???? säger man itne nåt om det då? eller kollar upp det??? inte bara lämnar bilen hemma och tar den andra till jobbet... jaja, nu är han på väg hem iaf så får han fixa till det där...

• jeng

jag är nog också en lattemamma, även fast jag avskyr latte ted har varit himla go och snäll... nu sista tiden är han ju mer krävande, OCH, han har börjat gapskrika. alltså itne gråta eller så utan han pratar skithögt och i falsett och jag vet inte vad...- är det normalt? man får lixom ha hörselskydd...

• Kvack

Ida är jättenöjd med att bara sitta i knät och titta. Hon har börjat att lägga sig själv på sidan men vända sig har hon bara gjort en gång. Hon tycker tydligen om att ta det lugnt och bara titta på vad alla andra gör. Hon har börjat att greppa saker iallafall.

• Rimfolina

Amelie, inte har jag fattat att du bor i Luleå! Då är du ju inte särskilt långt borta...

• Rimfolina

jucea, han har nog bara upptäckt sin röst, kommit på att det är han som låter och att han kan låta en massa olika (o)ljud.

• lille08

jucea: William har också börjat låta allt högre nu det sista och jag tror precis som Rimfolina skriver att det är som så att de upptäckt sin egen röst och kan göra en massa olika ljud.

• Amelie
    Rimfolina skrev 2008-11-28 15:55:58 följande:
    Amelie, inte har jag fattat att du bor i Luleå! Då är du ju inte särskilt långt borta...
    Jo, jag vet att du bor i närheten. Jag vet inte riktigt hur vi kom fram till det, men min arbetskamrat känner dig på något sätt.
    Men du behöver inte vara orolig, det man skriver på Familjeliv kommer liksom inte vidare... (räknar med att det gäller även det jag skriver). Han heter i a f Mattias och kommer från samma by som du.
  • Lina S

Skönt att ni är hemma alla nu VT! Tänker på er ofta

Puh, nu är jag hemma efter en julklappsrunda i stan med två barn, det är ingen barnlek
    Det är ett helskotta att lyfta in och ur en syskonvagn i bilen, det kan jag lova. För att inte tala om hur svårt det är att komma in i många affärer och om man väl kommer in så finns det inte plats att köra runt där inne. Att få Elliot att sitta still i vagnen när jag ränner in och ut i affärer ja det är inte lätt. Tur att det finns godis att muta med

Fick handlat lite julklappar och en tjock overall till Sam. Har insett att han inte klarar sig med fleecen sen när det blir minusgrader. Ligger han i åkpåsen i vagnen så hade det gått bra, men han vill ju vara uppe också, gärna i selen.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Pling84

vt: härligt att han har fått kommahem nu. tänker massa på er. Det väcker ju så många tankar hos mig, hur jag ska försöka uppskatta att vi är friska och krya. Väcker självklart en del tråkiga känslor eftersom mina föräldrar både gick bort i cancer för 23 år sen. Jag hatar verkligen den sjukdomen. Men det är ju supertur att läkarvården är så mycket bättre nuförtiden.

Måns vägde 7220 sist, 3 månader gammal. En liten sumo är han. Amningen fungerar bra, men han kräks och strular vid ena bröstet ibland med. Jag är jätteglad att vi inte behövt oroa oss för ersättning och huruvida han får i sig som han ska osv. Han pruttar massor och bajsar genom sina kläder, ibland flera gånger om dan. Han har blivit mycket lättare att lägga, inatt sov han i sin egen säng mellan 23-02.

Och nåt coolt: måns har varit snorig och vi har kört med koksaltdroppar i näsan, har fungerat halvbra. Idag droppade jag ett par droppar bröstmjölk i hans näsa och vips var allt snor borta. Sjukt va. Borde kanske prova på mig själv med ;).

Svar på tråden Augustibebisar 2008