• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Dom menar att om det går för fort då måste man hinndra att det går så fort i utväkligen.
    Jag fick höra samma sak att ja han var stor när han föddes mm och längde är ju''jävlar likom''
    Men han är fortfarande över kurvan ja högsta dom vill bara barnets bästa men jag fattar inte det häller.
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • jeng

bv, sådär sa de till mig också! när ted ville a mer aktivitet om dagarna än att bara ligga och glo, då fick han ett babygym. då skällde surkärringen på mig och sa att jag kommer på ett överaktivt överstimulerat och krävande barn... hmmm..... jaja... jag känner som du, det är ju inte som att man försöker tvinga på barnen nånting lixom jag sitter inte ocg snurrar ted från mage till rygg o så tillbaka igen bara för att han ska lära sig att vända på sig, ändå så vände han sig jättetidigt lixom. som sagt vad göra? binda fast honom??? nej... så dumt!

• S u s s

hejhej.
    hinner inte läsa ikapp, kikade bara sista sidan, måste lägga mig strax.

BV - Ja det lät ju skumt. Men jag kan tänka mig att de menar att det blir jobbigt för både er och honom när det går för snabbt, det är nog bara det. Min moster sprang när hon var 8 månader, och min mormor sa alltid att det var ett rent h-e, för hon var ju inte intelligentare än andra 8-månaders, och en sådan kan inte riktigt hantera springandet på ett bra sätt. Hon gjorde båda illa andra i samma ålder och gjorde illa sig själv på allt...
    Men hur man stoppar det, ja det vet jag inte! De kanske bara menar att man inte ska uppmuntra de barn som är så tidiga, både för ens egen och barnets skull?
    Klart du ska vara stolt! Jag blir ju fortfarande stolt över nåt så löjligt som att 2-åringen sitter och äter en riktigt stor portion mat själv liksom. Vadå fis i rymden. Det är ju MIN lilla fis för guds skull!

• Vilda Tiger

Gomorron. Här regnar det men det ska ut och gås ändå. Jag och Lyckeli, Marcus får stanna hemma och dricka varm choklad i soffan. Hoppas ni får en fin dag, alla. Ni uppe i norr ska ju tydligen ha en strålande vacker vinterdag.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • lokisse

oftast handlar det ju om att barnen gör saker som dom fysiskt inte är riktigt klara för ännu och att det kan ga pa leder eller ryggraden. Dom har ju inte hunigt bygga upp sin muskulatur riktigt ännu och kan göra illa sig rejält om dom pa ren tjurighet gör saker som dom inte kan.

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Amelie
    Vilda Tiger skrev 2008-11-28 10:01:43 följande:
    Gomorron. Här regnar det men det ska ut och gås ändå. Jag och Lyckeli, Marcus får stanna hemma och dricka varm choklad i soffan. Hoppas ni får en fin dag, alla. Ni uppe i norr ska ju tydligen ha en strålande vacker vinterdag.
    Måste vara längre norrut (eller längre söderut), här i Luleå är det mulet och har snöat ännu mer. Det blir att ta på sig selen och pulsa iväg idag igen.
    Jag fattar inte, de verkar ploga alla andra gator utom vår gata. Den är inte högprioriterad direkt.... de har inte plogat än sedan snöfallet i förrgår kväll.... och nu har det som sagt kommit ännu mer.

Jag tror jag ska kolla upp lite jobb och traska förbi en kund på förmiddagen. Lilleman verkar trött nog för selen nu.
  • BebisVagga
    S u s s skrev 2008-11-27 23:26:42 följande:
    hejhej.hinner inte läsa ikapp, kikade bara sista sidan, måste lägga mig strax.BV - Ja det lät ju skumt. Men jag kan tänka mig att de menar att det blir jobbigt för både er och honom när det går för snabbt, det är nog bara det. Min moster sprang när hon var 8 månader, och min mormor sa alltid att det var ett rent h-e, för hon var ju inte intelligentare än andra 8-månaders, och en sådan kan inte riktigt hantera springandet på ett bra sätt. Hon gjorde båda illa andra i samma ålder och gjorde illa sig själv på allt...Men hur man stoppar det, ja det vet jag inte! De kanske bara menar att man inte ska uppmuntra de barn som är så tidiga, både för ens egen och barnets skull?Klart du ska vara stolt! Jag blir ju fortfarande stolt över nåt så löjligt som att 2-åringen sitter och äter en riktigt stor portion mat själv liksom. Vadå fis i rymden. Det är ju MIN lilla fis för guds skull!
    vi stressar honom inte eller så.. utan han vänder sej ändå.. eller han greppar med båda händerna iaf..  e ju itne så att jag direkt berättar för honom hur han ska göra... men gåstolen har vi plockat undan nu.. inte bra att lära sej " gå långt föra men kan krypa"

han sitter bara i stol precis under sina måltider som e 2 ggr om dagen.. resten ligger han på filten eller i babysittern.. Han ligger då mest på mage så kanske där han lärt sej bli stark i sin nacke o rygg..
  • jeng

bv, jag har hört om flera barn som hoppar över att lära sig krypa innan de vill börja gå. det är utifrån vad jag har hört 2 olika motoriska grejer där den ena (krypningen) oftast kommer före den andra, men inte alltid! har hört om många barn som utan uppmuntran har lärt sig gå innan hjärnan är redo så att säga. jag tror att det bara blir så för vissa, utan att man påverkar det speciellt mycket själv.

och ang gåstolen så hr jag faktiskt också hört att den kan göra att barnen går senare än om de inte har gåstol. just för att de lär sig att de har stöd, och det tar längre tid att fatta hur de ska hålla balansen själva... jag tror det är så med allt, att det går att säga både bra och dåligt om samma sak... men vi har inte börjat använda gåstolen ännu iaf, han sitter i hokus pokus och leker istället

• goshheidi

VT, här i österbotten är det strålande väder idag. Har precis varit ute och gått med lillen.
    Har inget babylarm med så jag går stup i kvarten nu och kollar om han har vaknat :)

• goshheidi

BV, va roligt att utvecklingen går så bra för Gabriel. Förstår att du är stolt över honom. Förstår inte heller hur du ska kunna bromsa utvecklingen...tokigt tänkt tycker jag.

Svar på tråden Augustibebisar 2008