• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kesso

Jucea:
    Jo, visst är det märkligt att det skrattar innnan de kräks. Ja, nu ska jag försöka att sitta med honom i famnen en stund efter matningen...hmmmm....om jag kan. har ju en till hemma att se efter.

Fiser era barn något? jag har en som gör det mycket. men det är ju tur för då kommer gaserna ut.

• jeng

ojdå, nu är klockan över 21 och jag borde ha nattat ted med amning och flaska uppe i sängen. men lat som jag öär så ligger han kvar och sover i soffan sen gröten han åt vid kl 18!! ska nog ändå stänga av mina renoveringsserier på tv och gå upp och natta hoom ordentligt nu. det är ju bra att man håller på rutinerna nu när det fungerar så bra!! (även fast inatt vaknade han tidigt... vet inte varför....)

• Snart sommar

Kesso: nä, har frågat efter den på bvc, men får den inte. Får bara tips på vad jag kan göra själv för att få igång utdrivningen. Smått irriterad på det, men men det går ju. Får vara uppfinningsrik och ha ett bra tålamod bara .

Ja, lillen både pruttar och rapar mycket. Måste det annars får han väldiga magknip och varken äter eller sover ordentligt. Brukar massera hans mage varje morgon och kväll och så får det bli någon rappaus när han äter. Den enda gången jag inte rapar honom är på natten, men då sover han ju bredvid mig och småsnuttar så då verkar det som att det inte behövs.

Kräks gör han bara sånt där litet rapkräk. Det smårinner ur honom en stund efter matningen.

Vet ni, nu är det tyst och lugnt. Alla barnen sover och maken är borta. Himmelriket för mina öron . Men väntar mig att A vaknar snart... Borde väl gå och vila, men tänker att om han inte får en vakenperiod snart så kommer han ha den mitt i natten istället...

• BebisVagga

Var på återbesök på neo i dag.. hmm besöket blev väl lite sisådär tycker jag..
    Började med välling i dag så nu har han inte NAN2 längre.. han e så med hela tiden o snurrar o flänger med kroppen så det tar sådan energi så dietisten tyckte att vi skulle börja med något han höll sej mätt på lite längre..

Läkaren var supernöjd.. Han sa att Gabriel tillomed kunde för mycket.. har tittar o pratar håller huvudet.. greppar med båda händer.. flyttar från ena handen till den andra... satt själv (om läkaren höll hans höft)

Läkaren sa att han var som en 6 månaders bebis utvecklingsmässigt o han tycker det går alldeles för fort.. så han vill att vi ska bromsa upp honom.. HUR FAN GÖR JAG DET???

har då kommit fram till att jag inte kommer lyda deras råd.. vänder han sej etc etc av sej själv kommer jag inte stoppa honom.. hur ska jag kunna stoppa honom lixom.. han vänder väl sej när han kan det o när han vill..

dock så kommer jag försöka dämpa honom när jag märker att det blir frustration i hans lilla kropp.. för han blir så arg när han inte kan.. då får jag ha honom i ett stadigt grepp i min famn o sitta tyst o stilla tills han lugnar sej.. för denna lilla kille e STARK sa läkaren..

alla e förvånade att han ligger så långt före sin utvecklingskurva.,.. men jag e STOLT

• Carinamamma84
    Svar på #2925
    Bromsa upp det är nåt jag inte fattar heller tyvärr
    Dom säger att om det fortsätter så som det gör med Amadeus så måste dom sakta av och jag vet inte hur hehe.
    Men bättre att dom växer och har det bra.
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Kesso

Bebis vagga:
    Barn är ju olika i sin utveckling. de var konstigt att de sa så. jag tycker att du ska inte bry dig. var stolt som du skrev. Det är ju bättre att vara före än efter. så vad var det för någon kommentar från läkaren.

• Carinamamma84
    Har köpt batterier till kammeran nu så nu blir det BILDER igen på bloggen
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • KaOl

bv: men vilket konstigt råd!! han utvecklas ju i den takt han är redo!! (en annan sak att man inte behöver pusha fram utvecklingen, om inte barnen är väldigt sena..)

vt: skönt att ni är vi gott mod *kram*

kikar bara in som hastigast - ska återgå till min murgröna o vaser o placeringskort och gud vet vad samtidigt som jag ihärdigt rablar versen jag ska läsa för måns. hjälp nu är det nära!! *bubbel*

Svar på tråden Augustibebisar 2008