• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lillastjärnan

VT: ja inte är d kul, men absolut inget i jämförelse m hur ni har d!!

lille: ja här bajsas d efter varje matning, minst. Är nog ngn snuva som är orsaken.

Isa har varit grinig hela kvällen!! Inget duger, ligga i famnen o smiskas på rumpan går ibland o korta stunder. O hon riktigt gråter oxå. Suck, var är avlösningen?!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Kesso

Håll tummarna. I morgon är det dax igen att gå till Bvc och kolla upp om det lbivit någon förändring. Nils måste ha gått upp i vikt. hoppas det. jag har ju tyvärr inte fått i honom mer än 120ml. på 4 dagar. då är det mjölkfri ersättning. så äckligt!

VT: skönt att han har fått komma hem i dag. va rädd om varandra.

• jeng

äntligen har jag fått lite respons ifrån jobbet. åsa min personalmänniska, säger att de ju får finna sig i att betala ut lönen från det datumet jag skulle ha börjat jobba, på den % som vi kommer fram till. (TACK!!) och min chef har sagt att jag ska börja v 50, dvs 8 dec, och att vi under nästa vecka ska diskutera arbetsuppgifter. Åsa tyckte det var segt och att jag borde ha fått förslag nu redan, att ta ställning till inför ett möte. Men men, alltid är det ett steg på väg iaf!!

jätteskönt att jag har en person på jobbet som är på min sida! nu ser jag iaf fram lite till att få börja jobba igen! hoppas nu att de har nåt vettigt att komma med vad gäller arbetsuppgifter, och att de fattar att de ska betala ut lönen, så att jag slipper gå vidare och bråka med det här!!

• Vilda Tiger

kesso Hoppas vikten har gått upp imorgon när ni ska väga Nils Jucea Åh, va gott att ngt positivt händer på jobbet! Det behöver du. Han har en flaska som det rinner ner i. Dt ser ut som svartvinbärssaft. HEMMA igen! Hela familjen under samma tak, gud va skönt!!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

vt, hoppas ni njuter familjelivet för fulla muggar nu! vi tänker på er!!

• Amelie

Jucea: Vad skönt! Med jobbet alltså. Har man räknat med en viss lön så vill man ju ha den!

• lille08
    lillastjärnan skrev 2008-11-27 18:36:22 följande:
    lille: ja här bajsas d efter varje matning, minst. Är nog ngn snuva som är orsaken. Isa har varit grinig hela kvällen!! Inget duger, ligga i famnen o smiskas på rumpan går ibland o korta stunder. O hon riktigt gråter oxå. Suck, var är avlösningen?!
    Låter som vi har det likadant med våra små just nu. William var jätteledsen förut innan han till slut somnade. Han hade lite feber också så han fick lite alvedon för allra första gången. Nu har han sovit drygt en timma och jag hoppas att han sover gott i natt. Lillskrutten... förkyld och hängig...

Avlösningen här hemma fanns inte heller då han jobbar extra länge just idag. Men nu är det lugnt här. William sover som sagt och vi har precis ätit middag. Kände mig alldeles yr och konstig förut. Kom på att allt jag ätit idag är fika i förmiddags då några vänner var här (frukost hanns inte med) och en banan i eftermiddags medan jag sprang runt på stan för att uträtta några ärenden.
  • Snart sommar

Vilda Tiger: vad skönt att han är hemma nu.

Jag är själv till sent på fredag kväll. Känns väl rätt ok nu, hoppas bara natten blir bra så jag får sova något.

• Kesso

Jaha, nu har Nils somnat för natten. Först så gav jag honom lite massage. Vad han åt bra nu i kväll. är så glad för det. jag lyfte aldrig upp honom så han fick rapa. Utan satt ett tag kvar och höll i famnen. Så nu så spydde han inget. Så skönt. Hur gör ni andra? tar ni upp era barn med en mellanpaus så det får rapa på axeln? Alltså Nils har ju också släppt bröstvårtan tittat på mig och skrattat och sedan så har han kräkts.

Är det någon mera som har det här sprayet som gör att bröstmjölken rinner intill?

• jeng

kesso, jag rapade ted då han hade en jobbig period i magen. nu tar jag inbte upp honom, utan han rapar på egen hand om det behövs verkar det som. ibland kommer det upp lite också, och ibland kommer det upp mer, speciellt om man inte låter honom vara lugn efter att han har ätit!! så jag brukar mata och sen får han vara kvar i famnen eller så lägger jag honom på sin filt!

haha är det inte gulligt att de alltid skrattar och ler när de ska kräkas??

Svar på tråden Augustibebisar 2008