• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84

Lattemamma Hmm det händer men oftast är det inte tyvärr.
    Men det händer att man köper en Latte på vägen hem eller till mamma

050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Lina S

Kul att ni uppskattade det VT - det var ju det som var meningen, en liten ljusglimt.

Amelie - jag köpte en "bullig" variant på Lindex! (grå med en stjärna på magen) Men egentligen skulle jag vilja ha en helt vindtät från pop,  men de kostar ju nästan 1000 kr. Det tyckte jag var lite att ta i när de inte är uppe så mycket. Då har jag hellre ett lite fleeceställ under om det är väldigt kallt.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus

jag bor i Umeå.. och med tova hade vi en fodrad fleece overall hela första vintern. Det, normalt med kläder under och en varm åkpåse räckte gott och väl för en bebbe här uppe i Norr.

• Amelie

Luzor: Jag vill kunna gå med Lilleman i selen. Det är därför jag undrar. jag har annars jättebra kläder till att ha i vagnen. Eller rättare sagt en jättevarm voksipåse.

• Carinamamma84

Amadeus är rolig han suger på sin delfin som han hade på BB så idag var den nerdregglad *Asg* han tar tag i lesaker nu samt babygymmet är jätte kul
    sen tar han sin napp och kasar ner den när han ligger i vagnen gusunge alltså..
    sen garvan i hjäl sig varje gång jag tar av honom kläderna det gillar han.

• Hallonsocka

VT: Vad härligt att den skänkte lite glädje *kram på er!*

• Kesso

Ja, då har vi varit på Bvc i dag. Nils hade gått upp 160gr. på 3 dagar. Ja g hade då bara fått i honom 120ml i ersättning. Men bvs sköterskan sa att det var inte ersättningen som gjort att han gått upp i vikt utan det var min bröstmjölk. Så skönt. Vad glad jag blev. Ska nu vara mjölkfri i morgon också. Sedan börja med mjölk igen. Ska sedan börja med gröt till Nils. Ge lite ersättning på kvällen om han vill. Så skönt att få amma lite till trots att han strular. Fatta vad glad jag är nu men någgot positivt mitt i det mörka för våran familj.

I kväll så fick Nils sur läppe mot mig och sedan gallskrek. vi fick knappt tyst på honom. det kändes som han hade ont någon stans. Fy, vad hemskt det var. Har aldrig varit med om det. Så skrek han i omgångar. Kna det vara rädd för syrran också. hon är ju där och petar på honom men inte kanhan skrika så länge då. Sedan åt han och ja, spydde förståss. Nu fick han i sig ytterligare och har somnat nu så gott.

Har ni fått upp adventljustakarna? Här är inte någon uppe ännu. Det blir tidigast i morgon. Jag brukar tända dagen innan. Tänk att det är 1:a advent nu snart.

ha det gott alla!

• Snart sommar

Kesso: vad skönt att han gått upp

Nä, har inte fått upp något än. Tänkte ta det imorgon, vill inte ha upp det för tidigt. Har städat idag och förberett lite för det.

Amelie: kan tänka mig det. Jag kommer nog somna I badkaret . Vilket jag fö ska hoppa ner i nu...

Apropå overaller. Har en tjock och go overall från Kappahl till lillen nu, men komemr nog behöva en ny igen till våren. Det blir den tredje isåfall. Vill gärna ha en storlek större så att han sitter bekvämt i sjal/sele utan att det stramar någonstans.

• Carinamamma84
    Kesso: Detta är väl något som hör till 3 månader tror jag.
    Ja adventljusstakarna har vi fått upp nu
    Sen har jag och Ebba pysslat lite vi bakade lussekatter idag och sen la vi nejlikor i apelsinerna så nu luktar det lite jul hära Pepparkakorna är på bordet
    Sen köpte vi hem igår rödbetssalad som vi ska äta med prinskorvarna och köttbullarna i morgon
Svar på tråden Augustibebisar 2008