• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Amelie

KaOl: Går in bara för att önska Lycka till idag. Ha en underbart rolig bröllopsdag!!

• Amelie

VT: Ja, vad kul att ni blev glada! Det känns faktiskt som man har fått nya vänner här i tråden. Vi finns här för er!!

• Kesso

Jag tycker det är fantastiskt här på familjeliv att få skriva av sig och få råd, tips och uppmuntran. Ja, man skaffar sig nya vänner också.

Ja, här är det nedstämt i dag. svärfar är ju så dålig. ska åka och hälsa på honom nu snart. Suck! så tråkigt. hur blir denna JULEN?

• Lina S

KaOl - snart är ni man och fru HURRA

Fan nu har båda mina barn krupp. Jag hoppades på att Sam skulle klara sig, det är så obehagligt när de är så små.
    Första gången Elliot fick det var när han var 9-10 månader. Då fick jag panik, han kunde knappt andas. Han hade det ganska många gånger den vintern sen fick han aldrig det förra vintern så då trodde jag att det var över. Men nej, nu kom det igen. Det är så jäkla obehagligt. Speciellt när lilla Sam får det.
    De börjar ju med en skällande hosta och till slut kan de knappt andas. Då är det bara att slänga på en mössa och vira in i ett tjockt täcke och gå ut i kylan 5 minuter. Då blir det bättre. Det är ju stämbanden som svullnar upp. Tur man bor i hus och inte i en lägenhet utan balkong Anfallen kommer ju alltid på natten också.

Hoppas verkligen era barn slipper det

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Kesso

Lina s:
    Fy, vad obehagligt. hoppas att de blir av med det i alla fall inte kommer så ofta. själv så tyckte jag det var så obehagligt i går när Nils skrek så man ej fick tyst på honom. Undra vad det var? tillslut tystnade han. jag tror det var magen. I dag har han bajsat. Det sägs ju att någon dag innan barnet behöver bajsa så kan det vara oroligt och ha ev. ont. hoppas det går bra med barnen när det gäller kruppen. tråkigt att båda fick det. Försvinner det när dom blir äldre eller vad sägs? Mina båda har haft någon form av Ep- kramper. Men på flickan är det borta nu. Nils får med. och det är inget nu. Så han blir nog av med med. och så är det också borta.
    Inte roligt att få hålla på med med. morgon och kväll.

• Vilda Tiger

Kesso
    Förstår att julglädjen känns långt borta för er. Ni får ta det för vad det är. Var glada när barnen är glada och gör det ni måste och vill, inte allt det andra. Jag hoppas att ni kan få lite julfrid iaf. Och att din svärfar mår bra efter omständigheterna.

LinaS
    Usch, va jobbigt med krupp. Det låter otäckt, och jag visste inte att det fanns nästan... Trodde det hörde till tiden för länge sedan, typ. Som tuberkolos. Men nu vet jag, då. Hoppas att det ger sig snart för er.

Hallon
    Antagligen kommer My att vara trött efter en halvtimma, det är de flesta barn. Se till att hon är nysoven och nymatad innan ni går i. Klä på henne efter badet innan du duschar själv. En bra grej är att ta med henne in  i babyskyddet, det kan man ställa ner i duschrummet med henne i, så du själv kan duscha utan att riskera att tappa henne. Ha så kul!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Rimfolina

GRATTIS och Lycka till, KaOl!

Fick en liten tår i ögat, VT. Roligt att ni uppskattade blommorna.

Hallon, om ni inte har hunnit fara kan det vara bra med lite plastad frotté i bilstolen om hon skulle kissa. Och som nån sa, en halvtimme räcker. På Tyras babysim rekommenderade de max en halvtimme för att barnet inte ska riskera att få i sig skadliga mängder klorerat vatten. På vårt badhus behöver man inte duscha barnet innan, vi tar med Ester i blöja och handduk och byter till badbyxor vid bassängkanten så att hon inte hinner börja frysa.

• Rimfolina

Amelie: Jaha, du jobbar med Matte! Såklart stannar våra samtal här. Träffade honom och Oliver i somras, annars är det länge sen. Pratar med hans pappa då och då när vi ses i affären eller på gymet men han har inte hunnit se Ester ännu, måste nog ringa och höra om de är i stugan nåt på vintern.

• Rimfolina

Trist, Kesso... Vi tänker på er med och hoppas att ni trots allt får en fin jul!

Idag har vi bakat pepparkakor, hela familjen utom Ester, förstås. Imorgon ska vi ha glöggfika med några vänner så imorgon ska det bakas lussekatter mellan qigong och gäster. Lite stressigt, men så är mitt liv just nu. Min farfar fyller 85 år idag så vi har eftermiddagen fullbokad också. Middagstips??

Svar på tråden Augustibebisar 2008