• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Kesso: glömde säga att det var bra att han hade gått upp bra
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Kvack

Har inte sättit upp några stakar ännu. Vad bra att han hade gått upp i vikt.
    Ida hade så för ett tag sen att hon bara började skrika och höll på i ca 30 minuter sen var allt bra igen, det gick inte att trösta,amma eller något då men efteråt var hon som vanligt igen. Det var någon mer som hade haft så oxå.

• Kesso

Kvack:
    Ja, visst är det skumt när barnet blir så. Nu är allt som vanligt igen med Nils.

Carinmamma84: Men Nils är 4 mån. nu.

Har era barn börjat sitta i barnstolen vid bordet ännu?
    Nils har inte det. Jag vågar inte ännu för han är inte så stabil ännu. Men det kanke går om jag bullar upp med kudde bakom?

• Carinamamma84
    Svar på #2983
    Kesso:Förlåt jag är totalt bort *Asg*
    Hihi tänk om man kunde ha barnen fortfarande som 1 dagar gammla hehe

Jora hära sitter pojken min på matstolen och äter mat.
    Idag köpte jag Biffstråganoff till honom men det får han äta imorgon Istället.
    han sitter ibland med en liten dynna som hör till matstolen.
    Men idag satt han utan
    Han sitter på matstolen då han äter sen får han anntingen sitta på babysittern eller ligga på golvet.
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Vilda Tiger

Kesso
    Åh, va skönt att Nils har gått upp nu! Adventsljusstakar... Just det, advent på söndag. Får se, kanske det. Jag tycker det är mysigt med julstök, men är inte den som vränger upp röda gardiner och gör eget pepparkakshus... Men det får jag väl börja med nu när Lyckeli finns. Lyckeli sitter i matstol men orkar bara korta stunder, kanske fem, sex minuter. Vi lägger en handduk runt henne så det blir stabilt att sitta.

Snart: Jag minns när vi fick den vinteroverall som L har nu. Jag tänkte att "herregud, den kan hon ju inte ha förrän nästa höst!" Men den sitter jättebra nu, och jag misstänker att vi får skaffa en tunnare till våren. Den här är en tjock en.

Kvack: De få gånger Lyckeli har gjort så (gråtit utan att kunna bli tröstad) har jag lagt henne i vaggan och satt på dammsugaren intill. Den gillar hon! Då har hon tystnat och legat och lyssnat och glott i taket. Efter en kvart är hon glad och nöjd igen! Lustigt...

• Vilda Tiger

KaOl

Jag hoppas nu att din morgondag blir riktigt, riktigt fin! Ta kort och visa oss sedan, så vi får se hur vacker du är! Min bröllopsdag har jag mängder med fina minnen ifrån  och jag hoppas att du också kommer att få det. Stort grattis i förskott! *kramar om*

• Kesso

Ja, nu får jag också börja testa med Nils i barnstolen. Ska ju börja med gröt snart.

I dag har jag och syrran bakat pepparkakor. Jag gör ju förståss en egen deg. så gott!

• KaOl

Vilda Tiger skrev 2008-11-28 22:20:17 följande:

KaOl
    Jag hoppas nu att din morgondag blir riktigt, riktigt fin! Ta kort och visa oss sedan, så vi får se hur vacker du är! Min bröllopsdag har jag mängder med fina minnen ifrån  och jag hoppas att du också kommer att få det. Stort grattis i förskott! *kramar om*
    Tack gumman, vad gullig du är . Lovar att återkomma m bilder o rapport!! *bubblig som tusan *
  • Kesso

Kaol:
    Ja , jag vill önska er Lycka till i morgon! lev nu det sista som sambor. alltså ni kommer att få en underbar dag i morgon så njut. den går fort över. Ska det bli stor fest med många gäster? Tips är ni nervösa innan ni ska gå in i kyrkan så ta ett djupt andetag innan ni kliver in. Kram

• Lana
    VT;klart vi finns här hos er....tänker på er och vi alla finns här för er..

KaOl; hoppas ni får en underbar dag i morgon...är jättenyfiken på dig i dig klänning och bilder på er underbara dag kramar !
Svar på tråden Augustibebisar 2008