• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

Allting blev helt helt underbart igår !! Återkommer m bilder!

• linn78

VT: hur går det? långa 3 veckor eller ni försöker att inte tänka för mycket? Och bra att ni blev glada för blommorna, de var ju en liten påminnelse om att vi tänker på er...

Kaol: oohhh, bilder väntar jag också på att få se!!! Härligt att det blev lyckat! Grattis förresten till giftermålet.

Lilla: kan du åka så gör det!!! går det inga bra tåg? för då kan du ju ha lillan som vanligt om du funderar på att det blir en lång biltur sittande i bilstolen.

• Vilda Tiger

Linn
    Det är tre långa veckor. MEN vi försöker att leva som vanligt, att vara glada och inte fundera så mkt. Ibland går det jättebra, som idag då jag var ute och köpte en tröja medan svärmor hade Lyckeli. Då tänkte jag inte alls på det, men sedan så slog det mig att "min man har CANCER!" och då darrar grunden man står på. Men snart har det gått en vecka. Och jag är glad att vi får svar innan jul.

Buketten står i köksfönstret och påminner om alla underbara människor här inne!

• Rimfolina

Hoppas att ni alla har haft en fin första advent, trots vardagen som inte alltid är så kul!

• lillastjärnan

Tack för peppning, men d verkar kört. Har ingen barnvakt åt storan... Kommer tjuta som lille skutt på lördag... Men alla tips om ngn kul present mottages!! Ngt speciellt, tidlöst.

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Carinamamma84
    BV:Ok hehe

Tack så mkt att ni tyckte att bilderna på mina troll var söta
    Idag var jag på Julmarknad hära i stan så mysigt verkligen en julstämmning men så dyrt att komma in fast det var utomhus likom 40kr per person man ba ''ÖÖÖÖÖH''ok :-/

Didos har varit en ''JOBBIG KILLE'' idag ojoj ville bara ta bort batterinerna och bara koppla av haha men tyvärr finns det inga batterier hehe han har bara varit allmänt JOBBIG!!
    Bara skrikit på morgonom som en gris som roppar efter hjälp haha en på kvällen vägrade han för första gången att SOVA!!!
    Han somnade kl 22.00 ja utan problem men iaf han brukar sova varje dag kl 19.00 likom.
    Snart ska vi sova är så trött.
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Snart sommar

Här verkar det som att mjölken sinar. Känns inte som en vanlig ökningsperiod. Får ge det ett par dagar och sen se vad som händer. Ersättning vill han inte ha iallafall.

KaOl: vad kul att allt gick bra .

Jag har börjat få ont i händerna igen. Är det vanligt, att det kommer tillbaka? Dom domnar titt som tätt nu när jag håller minstingen och är som kråkfötter när jag vaknar.

Om ett par dagar är det bvc iallafall, får se om det hänt något på vikten då.

• Vilda Tiger

Lilla
    Man kan köpa presentkort på trerätters på Fiskekrogen, det har jag gjort till min syster och till Marcus bror. Det var jätteuppskattat! Man kan välja lite olika prisklasser, om man ska ha med vin eller inte bl.a. Kolla deras hemsida. www.fiskekrogen.se

Carina
    Oj, trilskades DIDOS!? Han som brukar vara så medgörlig. Jaja, han får väl också ha en dålig dag då och då, antar jag.

Snart
    Vad gör man då, om han vägrar ersättning och om mjölken sinar? Får du gå över till gröt och sånt då, eller? Jag antar att det blir svårt då han är så liten ännu. Hoppas att det ordnar sig och att det inte är mjölken som håller på att ta slut.

Inatt åt L halv tre och halv sex. Efter halv sex tog jag upp henne till mig, som jag brukar. Där sover hon bättre på morgonen. Men inte idag, inte! Hon nypte mig, klöste, rev, sparkade, boxade, ja, jag vet inte allt. Allt halvt sovande. Jag har rivmärken i ansiktet och Marcus utbrast i morse "har du fått munsår?" men det var levrat blod från en reva gjord av en av hennes KLOR till naglar. Hon greppade även tag om min bröstvårta inatt och försökte slita av den. Det var INTE skönt. Är det bara min bebis som rivs och har sig? Sedan när jag utbrister "AJ!" så ler den lilla trollungen mot mig. Kan ju inte vara arg på henne då, heller, och det vet hon säkert om.

• Lana
    Snart; hoppas den inte tagit slut..jag trodde att den ahde gjort det med...det kom typ inget på en vecka...skit jobbigt men se köpte jag sånt te från amningshjälpen och efter nån dag så kom det igen...du kanske kan prova det?det kostar 50kr..kommer inte ihåg hur mycket man fick men det räcker ett tag...annars finns det luzorn te? på hälsokosten..

VT;Elly rivs också...i morse höll hon på att klösa sönder mig hon kan också nypas...inte så mycekt men det händer....
Svar på tråden Augustibebisar 2008