• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Svar på #3028
    Tack så mkt Detsamma tjejen Visst var Jonna bra hon var jätte duktig.
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Vilda Tiger

mOe

Ja, vi är rätt lika, säger en del. Eller... hon har många drag av sin pappa och jag och min bror är rätt lika, tycker jag själv.

• Hallonsocka

HAHA jag såg också lilla melodifestivalen... mitt skryt till L blev dock inte så bra... "jag pratar med den där Jonnas, mammas, syster på Internet" hoho hon tyckte jag var fjantig
    Men jaaa vad lika ni var!!! Skitroligt ju att man ser släktskap i syskonbarn!

• Amelie

VT: Jag reagerade likadant. Vad lika ni är!!

Carina: Jättefina barn du har!

• lillastjärnan

VT: va kul att ni uppskattade blomman!

Fick häromdagen reda på att min absolut bästa vän gifter sig nästa helg.... Visst, jättekul, men hon bor mer än 70 mil härifrån!! Och det är december, juuul... F*n!! Jag vill så gärna åka, hade bestämt att ta Isa och bilen och fara redag til söndag. Men så berättar jag för mamma... Maken till negativ människa har jag aldrig varit med om!! Och inte var det bättre med tåg eller flyg heller! När hon lät så negativ tappade jag lusten helt... Bajs.... Nä fara med en tremånades var ju jättedumt. Kan säga att jag och Filippa flög denna sträckan när hon var 3 månader och tog bilen ensamma iaf två ggr innan hon var 1 år. Bajs....

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Vilda Tiger

Lilla
    Näääää! Va trist! Och inte vill man bara höra massa neg då man vill bli peppad att våga åka. Har du bestämt dig för att INTE åka, eller är det lite öppet? Oj, det var snabba besked, att säga till en helg innan man gifter sig... Är det här i Gbgområdet, vet ju att du har bott här, mot Borås till...

Lyckeli har börjat med den trevliga vanan att sova till kvart över åtta om jag tar upp henne till mig då hon börjat vakna till vid sju. Det blir inte jättedjup sömn för någon av oss då, men en hyfsad. Och så gott att kunna ligga kvar lite.

Jag tror att allt har kommit ikapp mig nu. Jag är så trött att jag inte vet vad jag heter tror jag. Orkar inte tänka efter riktigt. Jag tror jag ska fråga svärmor om hon kan komma några timmar och ta Lyckeli så jag kan ta ett långt bad eller bara ligga och vila i sängen. Annars får jag försöka härda ut och sedan lägga mig i samma stund Lyckeli somnar i kväll. Ska även försöka komma ut lite idag. Dåligt med det igår, bara en kort promenad på morgonen. Man blir lite piggare av frisk luft, ju.

Hoppas att ni alla får en fin dag!

• lillastjärnan

VT: det är öppet... Vill sååå gärna men man hör mammas röst i bakhuvudet... Tänk om d skulle hända ngt? Sambon tycker iaf att jag ska åka, men när mamma är så neg så vill hon ju inte vara barnvakt åt Filippa på fredag så då måste jag hitta ngn annan - inte det lättaste.
    Och det är utanför gbg, mopt borås, som jag ska. Snabbt besök, försöker isåf klämma in så många jag känner som möjligt på en dag!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Vilda Tiger

Men va kan hända, liksom...? lite skrik i bilen kanske men inte något mer allvarligt. Äh, ÅK!

• Lina S

Usch va otäckt det ser ut BV, fast jag gillar ormar!
    Men var försiktig även om den är tam, jag läste en artikel om en familjeorm som var jättetam och kelig men så en dag så bara hög den pojken i familjen i kinden helt utan anledning och vägrade släppa. De fick hugga av "halsen" på ormen med en yxa *brrr* Pojken blev helt blå och svullen i halva ansiktet, men klarade sig utan allvarligar skador. Inget man vill ska hända ett spädbarn dock.

Nu ska det pyntas här hemma och jag ska fixa en paketkalender till Elliot
    Sen ska vi åka och äta julbord, mums.

Äsch VT, jag missade ju det ändå. När Jonna sjöng alltså. Mitt i nattning av båda barnen. Vet du om det kommer i repris?

Sam och Elliot - världens finaste killar
Svar på tråden Augustibebisar 2008