• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Pling
    Åh, ett sånt täcke vill jag med ha! Men det är omöjligt känns det som, för jag fryser häcken av mig trots ett supertjockt täcke medan Marcus svettas som en gris under sitt tunna B-täcke...

Hallon
    Va skönt att han är ledig så mkt! Marcus jobbar ju också bara 8 dagar i månaden om han jobbar heltid. Så gott! Nu är han ju dock sjukskriven och ska vara det iaf hela januari. Det är skönt att ha honom hemma, och nu är det ju extra gott när vi hela tiden är två som tar hand om Lyckeli. Man hinner liksom aldrig tröttna, utan vi kan FORTFARANDE tjafsa om vem som ska få ta bajsblöjan.

• Lana
    Mareld; det blev en lite flicka.

VT;vet inte det var min syster som fick veta det och hon hade glömt fråga...hon vet inget om sådant här

Kesso; nä som tur är gör hon inte det.

Amelie;jag var MÄKTA sur på han...telefonen hade "stängt" av sig när han tappade den säger han och han hörde inte av sig förän 05,20 och visste inte var han var,var han hade varit eller något...men jag var så lättad att han ringde.men fasen han MÅSTE lära sig till nästa gång att ringa,runt 04 så hade jag ringt alla sjukhus och polisen och jaga upp min megafulla pappa för att passa Elly om hon vaknade för jag körde runt och letade efter honom i en timma...IDIOT!
    FY va läskigt,fick läsa 2ggr för att fatta attd et var 2åringen som dött...fy va henskt jag ryser.!
    Åh sån lista vill jag med göra låter som toppen grejer att göra!

BV;det ska jag göra!

Pling; så ska du inte känna..vi har hur många som hälst att köpa till så vi har bestämt 200kr till alla utan barna som får för 150kr...vi ska ändå köpa till ca 15vuxna och 6barn så det är massa pengar.

Lille;haha underbara barn..så typisk och härlig komentar.

carina; kommer den ut i tidning med eller är det bara på nätet?
  • Lana

Just ja...just nu är kvällrna jobbiga..dagarna är relativt glada men Elly blir trött runt 18,30 och "nattningen" håller på till typ 21,30.hon gnäller,gnyr,äter,vänder sig mm mm i sängen men är SUPER trött...såå jobbigt...och stackars Elly! Detta utvecklingssprång märks tydligt på Elly...

• goshheidi

Hej på er alla! Har inte skrivit nåt sen innan jul. Men har försökt läsa ikapp lite här och där när jag hunnit.

Så trist att så många råkade bli sjuk precis till julen :( Vi hade en mycket lugn och fridfull julafton här hemma. Juldagen körde vi upp till mina föräldrar och min pappa var verkligen i dåligt skick. Så trött :( Inte roligt att se... och så hade han så mycket värk också. Han ska kanske testa nån virus grej mot cancern dethär året.

Tack Lina för länken! Det var jag som önskade få den.

Felix grät i fyra timmar i sträck igårkväll. Ingenting hjälpte, så han fick sin första suppositor igår. Vi såg inget rött tandkött eller nåt annat heller utvändigt så vi tvekade in i det sista att ge den, men han blev  nästan genast lugn efteråt. Så han måste ju ha haft ont nånstans. Säkert kan sånahär små ha växtvärk oxo så fort som de växer eller ha huvudvärk eller vad som helst... Lite obehagligt tycker jag ändå det är att ge värkmedicin när man inte är helt säker på om det är värk...

Sen har vi börjat ge 100ml majsvälling varje kväll. Vi började märka några dagar innan jul att han var mycket gnälligare än vanligt. Och då försökte vi för skojs skull ge lite risvälling och han drack upp alltihopa!! Vi blev så förvånade. Men antagligen har jag för lite att ge honom nu. Kanske han är inne i nån växtperiod så att han kräver mer energi... Men sen dess har vi fortsatt och han tycker verkligen om det. Sen ger vi smakisar också -  ett par tsk om dan. Vi kör nestlés matburkar och hittills har vi provat potatis, potatis-morot, potatis-broccoli och päron. Men han tycker nog inte att det är så himla gott, för han grinar illa och så.

VT, hihi...nyårspipp :)

Vi firade nyåret hos ett par vänner i Åbo och Felix följde sina rutiner bra trots ny miljö. Han somnade tio på kvällen i vagnen och vi andra var ju uppe till klockan 03 och sen vaknade han 07:30 och då hade man själv sovit bara fyra o en halv timme :/

BV och Carina, ska köpa båda tidningarna så att jag får läsa om er :)

• Saliva123

Har inte varit inne på EVIGHETER! Har köpt ny dator, ska gå och lägga mig men ville bara titta in och säga GOTT NYTT ÅR!

• Vilda Tiger

Lana
    Vilka jobbiga kvällar ni verkar ha! Usch usch... Hoppas Elly kommer på att livet blir roligare utan gråt snart. Jag tycker också det var rätt illa av Mikael att inte ge sig till känna under nyårsnatten. Klart man blir orolig!!! Jisses, jag hade nog reagerat ännu starkare än vad du gjorde och kopplat in nationalgardet vid den tiden du körde runt och letade efter honom...

Salvia
    Kul att se dig!

Heidi
    Förstår att det är jobbigt att se din pappa trött, men va glad jag är att ni har haft det bra ändå. Majsvälling ger vi Lyckeli på kvällen också, men det verkar inte hjälpa till att få ner antalet matningar. Två eller tre varje natt hinner vi med, och det känns tungt då vi ju var nere på en matning per natt för ett tag sedan. Jaja, förr eller senare ger det sig antar jag. Vi ska försöka ge välling första matningen på natten med och se om hon står sig längre på det.

• Vilda Tiger

Halv tolv och jag var först!!! :-O

Jucea, var sjutton håller du hus!!! ???

Idag är det vanliga lördagsrutiner här. Marcus pappa och jag ska snart åka och handla och sedan ska vi bara vara hemma och ha det gott.

Kan meddela att mitt antigodisprojekt har gett goda resultat! Minus ett kilo på två dagar!

• BebisVagga
    3 barns mamma84 skrev 2009-01-02 16:10:11 följande:
    Svar på #4689Ja underbart när dom sover så får man oxå sova bättre.Hur har du det hur går läggningen hur dig Tjejen??Ja BV ojoj det var värkligen hämskt för dom kom Gabriel.Men allt gick jätte bra men jessus vad man blev rädd att nåt skulle gå fel med henne
    nej allt gick bra.. jag fick en miniklump o du en fettisklump haha..
Svar på tråden Augustibebisar 2008