• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Kesso: Elton har haft fingrarna i munnen sedan några månader +att han dregglar som en vattenkran på full effect. Men än har de inte kommit några tänder o de var lika dant för alla oss syskon oxå Så de är nog olika..

• luzorsus

vissa föds ju men nån tand medans vissa får vänta upp mot ett år inann de får nån gadd men de flesta får nog runt 6 månaders åldern..tror jag

• Vilda Tiger

Men brukar väl säga att de kan dyka upp från fyra månaders ålder? Har hört det någonstans. Men de flesta får vänta tills de är sex eller sju, som Luzor säger.

Kesso
    Ammar inte. Men tack för tipset ändå.

MissH
    Här drägglas det för fullt med!

• Amelie

God fortsättning på er allihopa. Gårdagen var lyckad, nu har våra vänner åkt hem.
    Middagen blev superb.

Lana: Jag skulle bli ledsen om A valde att fira nyår med kompisar i st f med mig och R. Skulle han dessutom inte ringa och gulla på tolvslaget skulle jag bli jätte-jätte besviken.

500 g, vilken liten bebis. Hoppas det blir bra.

Min tremänning fick en flicka i decmber, hade en tvåårig pojke innan. Och bara för någon vecka sedan hände något fruktansvärt. Pojken dog. När de skulle lägga sig att sova så var han död. Och de har inte funnit ut varför.
    Jag blir rädd när jag hör sånt.

Inga speciella nyårsklläder för R. Han har ju en skjorta som passar, men jag tycker bebisar ska ha sköna kläder. Han är ju bedårande i alla fall.

• Amelie

Fast det finns ju sköna o-c-h extra fina kläder. Har just nu ingen passande partystass.

• Vilda Tiger

Amelie
    MEN FY så hemskt!!! Usch, det är ju värsta mardrömmen för en förälder! PSD är hemskt och det finns ju sällan någon förklaring. Men gud... så tragiskt. Jag blir jätteledsen för deras skull.

• Kesso

Nu har jag och Nils varit ute och gått en långpromenad. Så skönt! Jag har blivit duktig på att gå ut och gå igen. jag mår så bra av det. Ska ju få ner låren igen. Ja....hi...det sitter på rumpan också.

• 3 barns mamma84

Hej!
    Jag var hemma hade det mysigt lagade mat och drack lite efter barnen sov.
    Kollade på film och gick ut till balkongen för att röka så ser jag idioter som kastar smällare från tredje vånigen över oss åååh jessus vad jag blev arg grrr

Men sen slutade dem.
    Ja sen var det kl 00.00 då var det ett nytt år Hurra haha

• 3 barns mamma84

Lystring ni som har barn på 5mån
    Har ni fått hem paketet från libero eller vad det nu är???
    Eller ska man beställa???

• KaOl

amelie: åh fy så hemskt . Och så gammal som 2 år!!!! trodde man kunde slappna av efter 1 år.. *ryser*
    Håller med om att jag hade blivit jätteledsen om inte J firade nyår m mig - och helkokt om han inte hörde av sig vid tolvslaget!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008