• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Pling84

missh: Usch vad jobbigt det är när de slår sig. De gråter så hjärtskärande!

vt: Ja, man får försöka tänka bort sånt där. Jag menar, jag tänker aldrig att nån har varit snål när vi får paket till måns. Så det borde ju inte andra tänka heller...

Nä nu blir det sängen snart. Gonatt tjejer. Imorgon ska vi börja renovera hallen!

• Lina S

Ja det är jobbigt när de slår sig Miss H, tur att det går över. Vi är världsföräldrar

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Mareldsbarn

Amelie; usch jag får tårar i ögonen bara jag läser det. Så hemskt! så orättvist! 2 år och ingen förklaring? jag blir rädd.

Pling, MissH & VT; Det är så tråkigt att det blir så där. Att man känner skuld för att man givit för lite. Det dumma är ju att sakerna är till de små som faktiskt skulle blivit glada och nöjda bara de fick leka med presentsnöret så att säga. Vi har handlat våra leksaker till julklapparna på Ullared så barnen fick fisher price men till en billig peng. Däremot kanske föräldrarna nu tror att vi lagt ut en hel del och så var ju aldrig tanken. Slog mig först nu faktiskt. Och du VT, jag hade blivit superglad för en burk med hemmagjort godis i än en sak! Jag älskar att få saker som personer knåpat med själva. Min kusin är frisör och var fattig i år så hon gav alla i släkten en gratis klippning. Me loooove!

jag har precis beställt hem en bok som handlar om att få barnen att somna utan gråt. Någon som vet något om den? Ska tydligen vara lite känd. Julia är allt lite besvärlig om kvällarna. Att sova är enligt henne överskattat. Hon är jättetrött och blundar men skriker och skriker. Hoppas boken kan komma med något litet litet tips till en. I varje fall få en att få ett annat perspektiv på det hela.

• MissHellen

Pling: Ja, de är ju de :/ Men, de gick som tur var väldigt bra

VT: Jag håller med dom andra, jag älskar oxå o få sånt man sr att personen har lagt ner tid i! O godisråtta som jag är, skulle jag bli överlycklig

Mareldsbarn: Finns de en sån bok? GE MEJ NAMNET PÅ DEN Haha! Du kan ju köpa den först, läsa om den är bra o sedan berätta om de är nått o ha

Nu bli de film med R, som kom hem tidigare än väntat! Ost o kex blir de oxå. Hörs i morron!

• Vilda Tiger

GHAA! Jag hade skrivit JÄTTEMYCKET och så försvann allt! Kom åt nån puckoknapp på datorn... *surar*

Jaha, jag tar det i korthet.

Först in i dag!? Fast Lyckeli sov till halv tio. Men det var med tre matningar under natten. Helt okej ändå. Enligt bvc ska hon inte behöva mat på natten efter sex månaders ålder. Hur har ni med äldre barn gjort? Har ni vant dem av vid det, och i så fall hur? Eller har de slutat med det av sig själva i lagom tid?

L är för rolig. Hon vänder och vrider sig som en liten blådåre. Man lägger henne under gymet och hittar henne i nån annan rolig position efter två minuter. Nu har hon snurrat runt under gymet så att benen sticker ut från kortsidan istället för långsidan (har ett gym utan mjuk platta under) och så ligger hon och sparkar på gymleksakerna istället för att ta på dem med händerna. Skruttbananen! Och så AAAAA:ar hon för fulla muggar. Det låter som om hon skäller ut en av sakerna rejält.

Nu har jag ju börjat projekt "inget godis alls fram till påsk"! Fler som vill hänga på? Igår var första godisfria dagen och jag garderade mig rejält med både rejäl middag och så tomatsoppa med oliver och soltorkade tomater på kvällen. Här skulle inte finnas utrymma till att bli det minsta hungrig på godis!! Och det funkade, med hjälp av några apelsiner och yoghurt då värsta suget satte in. Det blir nog lite mer mat det första dagarna men jag har ätit så mkt godis över jul att jag nästan har abstinens. Det får tas i babystep, det här. MEN jag ska inte äta godis alls, enda jag får eta är popcorn. Inga chips, inte choklad (jaja, efterrätter får väl slinka ner en helg då och då) och inget lösgodis. Nu ska de sista kilona ner till påsk!

• lille08

VT: Jag kan försöka hänga på det där med att skippa godiset. Jag har ätit alldeles för mycket sött sedan W föddes och gravidmagen verkar aldrig vilja försvinna. Igår tittade store killen A på min mage och sa:
    - Oj, jag visste inte att vi ska ha en bebis till!!

Nä, måste ta tag i det. Tänkte köra nån form av GI och minska på sötsaker och kolhydrater. Godis och kakor ska definitivt minskas!

• luzorsus

lille08: Vilken kommentar Inge kul att höra om man själv är medveten om sin mage oavsett vem det kommer ifrån..

• Amelie

Usch vad kallt det är idag. -13,3 grader.
    Jag är trött och slut och vill ingenting. Har sovit som en kratta inatt.
    Min pappa mailade god jul till mig i mellandagarna (efter att jag mailat honom). Fortfarande ingen kommentar om bilderna jag mailat på Robin. Tycker det är illa.

Jag ska äta mer godis och kakor under 2009. Det är ett nyårslöfte. (Skoja bara).

Jag och A gjorde en lista igår över saker vi vill göra under 2009. Bl a

Ha 2 större fester (ev midsommar + en till).

Bjuda kompisar på middag minst 7 gångar (fredag eller lördag), vardagar är bonus därutöver.

Resa till Grekland i sommar

Ordna en överraskning till våra goaste vänner (t ex hyra stuga och åka iväg en helg eller fixa biljetter till något evenemang och middag...).

Bjuda ett par helt nya personer på middag.

Gå på Cooks och lyxa till med en svindyr middag bara vi två.

Ha en tjejhelg med mina gamla klasskompisar (med bebisar).

Gå ut och äta med min "bästis" som bor i en annan stad.

A ska ha en helg med storgrabbarna och åka och göra något.

Ev åka till Stockholm, jag A och R.

Ev åka till Thailand nästa jul.

Det ska vi hinna under 2009. Vad tror ni om det??

• Vilda Tiger

Lille
    Ohhhh... giftig kommentar... Kul att du hänger på min antigodiskampanj!

Amelie
    Åh! Vilken rolig lista! En sån ska jag tvinga Marcus att skriva tillsammans med mig med.

Svar på tråden Augustibebisar 2008