• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Amelie
    Verkligen trist det där med din pappa... Så gör man inte, tycker jag.

En svägerska till min syster kan inte få barn. De tänkte i slutet på 90talet adoptera. Men då får hon följande kommentar av en nära släkting:

"Nä, dra inte hit några svartingar!"

Kul... De tappade helt lusten och lever utan barn nu. Men jag blir så ARG när jag hör sådant! Han som sa det har gått bort nu och jag undrar om inte S, som kvinnan heter, ångrar att hon påverkades så av honom.

• luzorsus

vt: men gud! Tråkigt att hon lät sig påverkas så av honom, sådana idioter ska man inte lyssna på..

• Vilda Tiger

luzor
    Ja, tragiskt är vad det är.

Nä, snart drar vi ut i det fina vädret här, jag och Lyckeli. Marcus är förkyld, jag är nästan bra och Lyckeli ligger strax efter mig i loppet. Över en vecka var vi jättesjuka, det hinner producera myyycket snor på den tiden!

• lille08

VT: Hihi, ja och extra gravid såg jag väl säkert ut för att jag hade på mig plagg som jag hade då jag väntade W (de är inte mammakläder, men stretchiga nog att rymma en växande mage). Jag väger så gott som samma nu som innan jag blev gravid, men magen har fortfarande ganska mycket "gravid-form" tycker jag. Degig och inga magmuskler alls.

Men jag kan inte säga att jag direkt jobbat på att bli av med magen. Usch nej, för mycket julmust, juice och cola och så en massa fika, godis och sånt på det. Dessutom har jag legat väldigt lågt med promenaderna det sista. Ska ta nya tag när skolan börjar igen tänkte jag. Blir lättare att komma iväg när jag ändå följer A till skolbussen.

• Kvack

Jag har försökt att sluta med chokladen men det är svårt. Det är som ett beroende. Smågodiset har jag inte lika svårt med. Får försöka att trappa ner på choklad ätandet.
    Ja magen ser ju ut som den gör alltså som man är i 3:e eller 4:e månaden. Tyvärr så är det nog bara träning som kan göra den spänstigare och mindre. T och jag försöker att komma ut och gå 3 eller 4 gånger per vecka nu iallafall.

• 3 barns mamma84

Nu har äntligen Didos kommit tillbaxs till nattningen nu sover han från 19.00 när han har fått pyjamas på sig renblöja mat och sen lägger jag bara ner honom i sin säg sen tardet några min när jag har satt på Mobilen så tittar han på den försöker plocka ner Grisen,lamen,kon haha jepp han lyckas hela tiden sen somnar han
    sen kollar vi på film eller så är jag hära inne
    sen vaknar han klockan 00.00 och vill ha mat igen
    sen pysslar jag om honom lägger honom i sin säng sen sover han ÄNDA till klockan 09.00 på morgonen snacka om att man är en morgon pigg mamma

• 3 barns mamma84
    Svar på #4663
    Elton vet nog att du är en underbar mamma.
    Det händer Olycker haha jepp se på mig tappar sitt barn oj,oj inte kul ja snacka om paniiiik
    Men han mår ju bättre nu och känner tryggheten hos sin mamma&pappa
  • 3 barns mamma84

Själv ska man börja banta hehe äta grönsaker gott,gott och försöka ta minska ner lite med rökningen hehe hoppas det fungerar

• Vilda Tiger

Carina
    Bra att du minskar på cigaretterna!!! De är mycket värre än att väga några kilo för mkt, för kilona handlar ju bara om det estetiska. Pepp pepp till dig, så kanske du kan sluta helt sedan!

Kvack
    samma här, lösgodiset är inte så svårt men choklaaaaad. Nä, jag får bli gravid igen, för då smakade choklad rumpa!

Lille
    Ja, rutiner är a och o när det gäller att komma ut och gå. Jag går alltid då L ska sova efter frukost. Annars är det seeegt att ta sig ut sedan. Men nu har vi varit ute en timma iaf.

Tvättstuga här idag. På dagen för en gång skull. Jag brukar ta kvällen annars men det är så trist att springa dit ut då man bara vill ligga och mysa med L i soffan.

Svar på tråden Augustibebisar 2008