• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • 3 barns mamma84

Ni inte ska vi prata om döda barn vi ska vara lyckliga att vi har våra barn kvar hos oss nu är det ett nytt år nu förhoppningar och glödje 2009 ett helt nytt år

• Vilda Tiger

Linn
    Jag är precis likadan! Jätteblödig vad gäller barn som lider. Gråter av minsta lilla och har planer på att betala för ett fadderbarn till, utöver det vi har. Det uppmanar jag er andra att göra också! 200 kronor i månaden har i princip alla råd med.

Carina
    Ja, självklart ska vi vara glada och se framåt nu! Men det är bra att ibland tänka på hur mkt man har att vara glad och tacksam över också.

• 3 barns mamma84
    Svar på #4655
    Fadderbarn det hade jag men inte längre men ska skaffa en
    Ja 200kr har alla råd med.
    Jag gav förut 500kr varje mån men tyckte att det var lite lite för mkt då man hade ebba bara.
  • Vilda Tiger
    3 barns mamma84 skrev 2009-01-01 20:24:21 följande:
    Svar på #4655Fadderbarn det hade jag men inte längre men ska skaffa en Ja 200kr har alla råd med.Jag gav förut 500kr varje mån men tyckte att det var lite lite för mkt då man hade ebba bara.
    Ja, för en del känns ju 500 rejält... Men att ha ett fadderbarn är jättebra! Det tycker jag du ska se till att betala för med en gång.
  • KaOl

vt: vi har ett fadderbarn i columbia men funderar på att även bli världsfadder (eller vad det heter), ge lite till flera.
    ett tips är att anmäla autogiro - då märker man inte ens att pengarna dras

• Pling84

Hej på er. Och gott nytt. Här var Månsan jätteduktig igår och sov snällt hela kvällen med undantag för ett par matningar och nattningar. Jätteskönt att kunna ha lite trevligt med andra par.

Vi har en känsla av att vi köpt för billiga julklappar till alla andras barn den här julen. Sakerna vi fått har varit mycket dyrare. Känns jobbigt, vi är ju inte snåla, vi har ju bara så många att köpa till. Vi får försöka köpa bättre saker när de fyller år istället.

• MissHellen

Pling: Så känner jag oxå! Men R säger hela tiden, att de är ju inte pengarna som räknas, vilket egentligen är helt rätt! Men, de känns ju förjävligt när man får något dyrare själv..

• Pling84

Missh: Det ska ju inte vara pengarna som räknas. Men man vill ju inte verka snål iallafall. Snålhet är bland det värsta jag vet. Hua att et ska va sån prestige i presenter ibland.

• Vilda Tiger

Pling och MissH
    Jag förstår känslan, även om jag själv aldrig räknar på hur mkt det jag får är värt. MEN i år förvarnade vi alla om att vi inte hade sån mkt pengar, så att de själva kunde välja om de ville ge oss något lite billigare eller skita i vad de fick av oss och köpa vad de ville. Känns bara lite dumt inför min vän, som vi gick en leksaksmus till Lyckeli från samt två skämtböcker till mig och Marcus. Hon fick ju bara en burk hemmagjort godis... Jaja, man borde släppa det där med att byta pengar med varandra. En gåva är en gåva oavsett värde, men det sitter hårt rotat, det där med skuldkänslor.

KaOl
    Vårt fadderbarn bor i Uganda. Har precis som ni haft tankar på att bli världsfadder utöver det.

• MissHellen

Ping och VT: Jag håller exakt med er de ni skriver!

Fy, nu i kväll ramla (från sittandes) Elton o slog huvudet i skötbordet Lätt de värsta jag varit med om! Jag fick panik..

Svar på tråden Augustibebisar 2008