• wooonderchild

Älskade Jolinè!!

Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
    Ngn som kan komma med lite idèer m.m??

• Svar på tråden Älskade Jolinè!!
  • lejone

Nej men jag reagerade på namnet!
    Jag heter ju så! fast stavas Jolene.

• bubele

Reagerade också på namnet, men antar att du, Jolene har stumt e på slutet till skillnad från ts med tanke på den grava accenten på hennes slut-e?
    Ursäkta om OT, men  reagerade också eftersom jag aldrig sett namnet stavas så att det skall uttalas Jolinäh, som i ts.

• wooonderchild

Oki :) är ett jättefint namn tycker jag.
    Döpte dottern efter låten.. den spelades nämligen 4-5 ggr under förlossningen.. :D

• wooonderchild

fajga... ursäkta men förstod faktiskt inte va du menade.. alla förkortingar där.. fick inte ihop meningarna :S

• bubele
    wooonderchild skrev 2008-10-22 23:34:30 följande:
    Oki :) är ett jättefint namn tycker jag.Döpte dottern efter låten.. den spelades nämligen 4-5 ggr under förlossningen.. :D
    Jolene, Jolin, Joleen etc är jättefina namn, men din dotters namn uttalas väl inte så? Inte med tanke på accenten på sista bokstaven i hennes namn? (Jag har också en accent på ett e i mitt namn, en akut sådan, men det innebär ju att den visar hur detta e skall uttalas )
  • Viewsonic

Bara ett gott råd: strunta i accenten på sista e:t.

dator heter det. datOR...
  • Viewsonic
    wooonderchild skrev 2008-10-22 23:41:28 följande:
    utalar hennes namn "Jolin" med stavar det Jolinè för tycker det är fint..
    Det ser jättekonstigt ut eftersom det då ska uttalas Jolinä. Barnet kommer att få stå ut med denna förvirring resten av sitt liv.
    dator heter det. datOR...
  • sakoline
    wooonderchild skrev 2008-10-22 23:41:28 följande:
    utalar hennes namn "Jolin" med stavar det Jolinè för tycker det är fint..
    Nej nej nej. snälla.
  • bubele

Fast om du stavar det Jolinè så uttalas det "Jolinäh". Om du tar bort accenten så blir sista e:t stumt och då uttalas det Jolin, men stavas Joline. Ganska enkelt

Svar på tråden Älskade Jolinè!!