• wooonderchild

Älskade Jolinè!!

Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
    Ngn som kan komma med lite idèer m.m??

• Svar på tråden Älskade Jolinè!!
  • Tant Greta
    wooonderchild skrev 2008-10-23 00:13:09 följande:
    är man unik för att man har ett ´i namnet?
    Näe,snarare är det nog så att man  kan betraktas som obildad.
  • enlitenbitkaka

How nice :) Säger mig dock inte särskilt mycket....vi är ett par svenskalärare här inne. Och du vet inte ens att en accent över ett, vänt åt vänster alltid uttalas Ä?

lejone skrev 2008-10-23 00:23:23 följande:
    Ursäkta?!Jag kan tala om för dig att jag hade MVG i Svenska A o B.... så att det behövs inte alls.
  • siamusen
    lejone skrev 2008-10-23 00:24:19 följande:
    Kan de inte bara få döpa ungen till va de vill precis som alla andra?
    Jo, men da far man râkna med att folk uttalar det fel

TS- vad fôr slags idéer vill du ha?
  • Fröken Carpemo

Vad är det för fel på er folk egentligen? hur i hela friden kan ni säga att hennes dotters namn är felstavat? vill hon ha det stavat så så ska hon väl själv klart göra det.
    ag heter Hannah men man utalar ju inte h et o de är då ingen som har mobbat mig för de. h et är ju bara för skojskull/syns skull samma som hennes é!
     står det i nån lag hur alla namn i hela världen stavas? och hur i helvete kan ett "felstavat" namn vara obildat?
    jag blir så jävla irriterad över folk som inte har bättre för sig och tro sig veta allt och ska alltid ha rätt!
    men ju är det så att det är hennes dotter det är bara hon som bestämmer hur hon ska döpa sitt barn, ingen ska behöva komma med "goda" råd. ge faan i hur det stavas! Ni har inte med det att göra!

• Viewsonic
    enlitenbitkaka skrev 2008-10-23 00:27:34 följande:
    How nice :) Säger mig dock inte särskilt mycket....vi är ett par svenskalärare här inne. Och du vet inte ens att en accent över ett, vänt åt vänster alltid uttalas Ä?
    Betyg säger inte allt.
    dator heter det. datOR...
  • enlitenbitkaka

Haha....dra täcket över huvudet, Jossan   Men du kallar henne för Frejsi ju...tänk va roligt det sett ut om du kallat henne Freysi....

BabyJay skrev 2008-10-23 00:23:53 följande:
    Usch då.. Freeeeezing...Freya ser ju lite häftigare ut, men men...Nähä.. Nu tänkte jag, Joséfiné, snart gå och försöka sova igén...
  • Viewsonic
    Fröken Carpemo skrev 2008-10-23 00:28:32 följande:
    Vad är det för fel på er folk egentligen? hur i hela friden kan ni säga att hennes dotters namn är felstavat? vill hon ha det stavat så så ska hon väl själv klart göra det. ag heter Hannah men man utalar ju inte h et o de är då ingen som har mobbat mig för de. h et är ju bara för skojskull/syns skull samma som hennes é! står det i nån lag hur alla namn i hela världen stavas? och hur i helvete kan ett "felstavat" namn vara obildat? jag blir så jävla irriterad över folk som inte har bättre för sig och tro sig veta allt och ska alltid ha rätt! men ju är det så att det är hennes dotter det är bara hon som bestämmer hur hon ska döpa sitt barn, ingen ska behöva komma med "goda" råd. ge faan i hur det stavas! Ni har inte med det att göra!
    Hannah är väl en internationell stavning och därför ingen som reagerat på det. Trådar om udda stavningar på namn är inte helt ovanligt förekommande här, utan både många, hetsiga och långa. Välkommen.
    dator heter det. datOR...
  • fizz

Kan ni inte sluta nu...jag kan ju inte gå o lägga mig :)

Usch va hemsk jag känner mig, sitter här o skrattar och samtidigt så känner jag hur arg TS måste va (sorry)

• siamusen
    Fröken Carpemo skrev 2008-10-23 00:28:32 följande:
    Vad är det för fel på er folk egentligen? hur i hela friden kan ni säga att hennes dotters namn är felstavat? vill hon ha det stavat så så ska hon väl själv klart göra det. ag heter Hannah men man utalar ju inte h et o de är då ingen som har mobbat mig för de. h et är ju bara för skojskull/syns skull samma som hennes é! står det i nån lag hur alla namn i hela världen stavas? och hur i helvete kan ett "felstavat" namn vara obildat? jag blir så jävla irriterad över folk som inte har bättre för sig och tro sig veta allt och ska alltid ha rätt! men ju är det så att det är hennes dotter det är bara hon som bestämmer hur hon ska döpa sitt barn, ingen ska behöva komma med "goda" råd. ge faan i hur det stavas! Ni har inte med det att göra!
    Nej, ditt h âr ett stumt h medan ett é alltid uttalas. Stor skillnad.
Svar på tråden Älskade Jolinè!!