Älskade Jolinè!!
Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
Ngn som kan komma med lite idèer m.m??
Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
Ngn som kan komma med lite idèer m.m??
Pj vilket fint och ovanligt namn
som Jo-Linnéa fast utan A
Carl von Linné och Jo Linné (Joliné)
Hur som helst. Dop var det. Jag har lite tips om du kikar in på Alvins dop:
web.comhem.se/~u70211011/fotosida/dop080302.html
hoppas du hittar lite inspiration
Jag tycker bara det är sorgligt när folk inte har kunskap och inte respekterar det svenska språket; på det här sättet förlorar ju apostroferna sin innebörd!
För att vi ska förstå varann och ha ett enhetligt språk måste man väl försöka följa de överenskomna reglerna?! Annars kan väl en löjlig "namnanarki" uppkomma och jag kan stava mitt namn hur jävla knäppt som helst typ "Chqliniyie" och så kan vi i all evighet gå runt och stava våra namn för varann... Superbra. Vi börjar med namn som uttalas helt annorlunda och sen tar vi orden. Familjeliv kan väl stavas Samliv, för det ser "snyggast" ut, bostadsrätter kan väl säljas som fritidshus för att såna som TS tycker att det ser finare ut att skriva? Det blir ju JÄTTEBRA att alla gör som de själva vill! Så kan alla gå runt och försöka hitta på kartor efter det svenska slottet Hgafdirlödm och svensklärarna kommer ha ett helsike att försöka lära ut stavning till sina barn i framtiden för ingen av ungarna har ett namn som följer de svenska grammatiska skrivreglerna.
Kan alla bara sluta skriva i denna tråden om inte hamnar om MIT BARNS DOP??? Jag vet mycke väl hur man ska uttala MITT barns namn... Är ni nu så måste kommenetera ett é så gör det någon annanstans.. denna tråd handlade om DOP inte ngt é!!
Konstigt att jag blir upprörd m.m när folk inte kan accepetera mitt val av mitt barns namn och accepetera att denna tråd FAKTISKT handlade om DOP!! inte ngt é!!!!!
Oh så skoj med dop 
älskar att planera och dona till fester, kalas osv hehe kan börja planera flera månader innan.. vill ju att allt ska bli perfekt jue.
här har du länk till min yngsta sons dop.. finns bilder osv..
http://medlem.spray.se/gurkpastej/Liamsdop.htm
Länk till en tråd jag skapade när det va dags för Liams dop i den tråden finns det fler länkar.
www.familjeliv.se/Forum-3-21/m29185604.html
Joliné är ett jättefint namn tycker jag
lycka till med dopet.
Var snälla och håll er till ämnet i trådstarten. Fortsätt gärna diskutera stavningar, fast i en annan tråd.
/Moderator
men du lägger ju ingen energi att svara på dom som faktiskt har riktiga svar till dig!!!
sorry att jag inte svarat.. :( men har öppnat en ny tråd istället.. här inne vart de ju inge seriöst tyvärr :S
Oj va fint ni hade gjort.. vet dock inte om jag orkar va så "ambisös" :S Tårtorna va en riktigt bra idè...
hade tänkt att Maria skulle sjunga låten älskade barn på dopet.. men sambon tyckte det blev för dyrt tyvärr..
Men ska ha texten iaf.. att antingen jag lr han läser upp den som en dikt..
Har inte kommit så långt i planeringen än..
har kollat in dom länkarna.. jätte bra idèer där..
Men ska sätta mig ner med sambon ngn dag o planera ihop. Blir inte att man har tid till de riktigt. så mycke som kommer emellan hela tiden..