Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Kristyr skrev 2008-12-06 16:25:11 följande:
    hmm.. då blir det ju svårt om body ska vara en storlek större 74/80 och byxorna 62/68..Han har precis börjar med 68 i bodys det är lite stor men inte jätte och 68 behövs även på lindex velourisar. 62 funkar men de börjar bli lite litet. Han är 64 cm lång nu.
    Jag hade kört på en storlek större i body än på byxorna
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2008-12-06 16:56:49 följande:
    Där var han inte så stor. Eller ja, det var han ju då, min lilla knubbis Tycker han ändrat utseende så mycket sen dess. Han var ju så mörkhårig som nyfödd och nu är han nästan lintott.
    Det var sak med Max- mörkhårig och knubbig..Nu är han ljus i håret och hinner inte bli knubbig med tanke på att han alltid springer istället för att gå
  • Smultronhjärta
    JuliaochNelly skrev 2008-12-06 16:57:22 följande:
    hej hej så nu var tanden ute *usch * ont som *** gjorde det men men nu vart det gjort iallfall...innan dess hann jag ialfall shoppa röda katvig velor & matchande randig jacka till lilleman kommer bli så fint...han har ju den randiga suiten & den kommer vara toppen under nu på vintern....+någon som shoppat något kul?
    Jag har alldeles nyss! Men inget danskt utan OT Armani Aqua di Gio till maken- den har varit slut ett tag och jag tror starkt att alla förhållanden behöver lite Acqua i badrumsskåpet
  • Smultronhjärta
    JuliaochNelly skrev 2008-12-06 17:09:59 följande:
    vad fin och en perfekt dagis färg
    Haha- jag tipsade precis min bästa kompis om parfym.se och sa att Aqcua fanns till bra pris där..Han svarade att den är ett måste eftersom tjejen fick kåtslag varje gång den användes
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2008-12-06 17:14:34 följande:
    Jaså? Haha...jag går nog i gång på annat än den. Issey är nog en bra favorit här hemma
    Hihi- ja den funkar bra den medCool

Idag hade det varit trevligt med något intressant i luckorna- är såå trött på det mesta känns det somFundersam
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2008-12-06 17:23:05 följande:
    Vad vill du ha?
    Ja...det vet jag inte..Något kul Inget behövs ju men det är alltid roligt med paket
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2008-12-06 19:10:13 följande:
    Jag är rätt less på folk på Tradera. En köpare kontaktade mig och sa att en helt ny tröja jag sålt var stlk 86, inte 80 som jag råkat skriva. Jag bad om ursäkt och erbjöd mig att ta tillbaka tröjan OCH betala porto. Förstås. Men hon var inte nöjd, hon ville hellre ha kompensation. Jag ville först inte, det var ju inget fel på tröjan, men eftersom portot ändå kostar en slant så gick jag med på 25 kr sänkning. Rätt mkt för en Katvigtröja. Då blev hon glad och nöjd och sa att hon därmed inte skulle sätta negativt. Jag blev sur och skrev en fråga till henne - jag menar, jag tänkte ju ta tillbaka tröjan utan kostnad för henne och bad om ursäkt, då kan man ju inte begära mer??? Hon ansåg att om man gjort fel så skulle negativt minsann sättas annars fanns det ingen anledning till att ha omdömen. Hmmm???? Negativt finns ju för att det finns oseriösa säljare eller de som förskönar sina varor. Inte för att man fått fel storlek och dessutom erbjudits en lösning!!! Jag är vansinnigt förbannad eftersom jag är trött på att folk inte kan lösa saker numera utan att strula, vare sig de är säljare eller köpare.  Jag har god lust att sluta med T ...
    Troligtvis en köpare som har satt det i system att klaga för att få tillbaka pengar..Tycker du har gjort allting rätt så spar din energi till nästa omgång! För slutar gör man inte i första taget oavsett hur jobbigt det än må vara- alldeles för goa pengar för det
    Dessutom krylar det av människor som har en helt sned uppfattning om hur Tradera fungerar, framförallt omdömesbiten, tyvärr...
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2008-12-06 19:24:40 följande:
    Låter precis som en köpare jag hade på en Katvigsuit som påstod att den var fläckig- säljer inte fläckiga plagg.. Hon skrev att "den är fläckig, kommer sätta neg" inget mer...Jag skrev att det var väl onödigt och att jag ville köpa tillbaka- då ville hon ha kompensation vilket jag då gick med på..Sen i slutändan så skrev hon att "bara ville kolla om jag var ärlig"Förvånad Rikspucko!
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2008-12-06 19:36:13 följande:
    VA??? Det var ju också ett jäkla sätt! Hennes namn får du gärna inboxa. Vad då? Är Tradera bara testing för många eller? Man lägger ändå ner massa tid på att fota, objektsbeskrivning, packa och åka till posten. Fy vad trist!
    Haha- hade inboxat om jag kom ihåg "vem av alla på min spärradlista" det är
    Det är sådana idioter som gör en nervös gällande Tradera- fast jag tar hellre ett negativt än krusar alltför mycket..är såå trött på det och mina 800 omdömen (fick det idag*glad*) borde ändå tala för sig självt!!
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2008-12-06 19:44:32 följande:
    Förr så drog folk sig för att ge negativt, nu tycker jag man får negativt helt oförtjänt
    Ja precis- det är ju det man fasar för..ett negativt hipp som happ sådär! Jag ger i princip aldrig negativt..då ska det vara kört lång tid innan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11