Incommunicado skrev 2008-12-06 19:10:13 följande:
Jag är rätt less på folk på Tradera. En köpare kontaktade mig och sa att en helt ny tröja jag sålt var stlk 86, inte 80 som jag råkat skriva. Jag bad om ursäkt och erbjöd mig att ta tillbaka tröjan OCH betala porto. Förstås. Men hon var inte nöjd, hon ville hellre ha kompensation. Jag ville först inte, det var ju inget fel på tröjan, men eftersom portot ändå kostar en slant så gick jag med på 25 kr sänkning. Rätt mkt för en Katvigtröja. Då blev hon glad och nöjd och sa att hon därmed inte skulle sätta negativt. Jag blev sur och skrev en fråga till henne - jag menar, jag tänkte ju ta tillbaka tröjan utan kostnad för henne och bad om ursäkt, då kan man ju inte begära mer??? Hon ansåg att om man gjort fel så skulle negativt minsann sättas annars fanns det ingen anledning till att ha omdömen. Hmmm???? Negativt finns ju för att det finns oseriösa säljare eller de som förskönar sina varor. Inte för att man fått fel storlek och dessutom erbjudits en lösning!!! Jag är vansinnigt förbannad eftersom jag är trött på att folk inte kan lösa saker numera utan att strula, vare sig de är säljare eller köpare. Jag har god lust att sluta med T ...
Troligtvis en köpare som har satt det i system att klaga för att få tillbaka pengar..Tycker du har gjort allting rätt så spar din energi till nästa omgång! För slutar gör man inte i första taget oavsett hur jobbigt det än må vara- alldeles för goa pengar för det
Dessutom krylar det av människor som har en helt sned uppfattning om hur Tradera fungerar, framförallt omdömesbiten, tyvärr...