• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • 8Viola2

Jag skulle nog behöva välja två alternativ men tog "annat".

Vi köper hem då när det bjuds vänner på fest eller så fast oftast blir det kvar och då har man ju alkohol hemma i allmänhet.

• Butterscotch

Vin har vi alltid hemma, ofta öl, en salig blandning spritsorter. Fast i spritväg dricker vi nästan bara gin, det brukar bli en gin&tonic på helgen innan middagen.

• mandorle

ja,det har alltid vin,likör och öl

• mooogn

Vi har nästan alltid 3,5% öl, sprit (men flaskorna kan stå i åratal, speciellt whiskyn, innan de blir uppdruckna) och oftast vin efs jag har ett sådant snyggt vinställ som måste fyllas

Jag har inget emot att ta ett glas vin till maten varje kväll men det är inget att rekommendera när man 1. försöker att gå ner i vikt och 2. försöker att hålla i pengarna *S*

• Chozzzan

vi har nästan jämt nån wiskey, vodka å likör hemma. kanske mest för att vi dricker sällan och det mest står där :D

• AnnaOliver031016

valde nej vi dricker inte alls

• Kristin24

ja vi har lite whiskey, rött vin och en flaska skumpa.
    dricker mest öl och vin här hemma.

Go och glad Kexchoklad
  • Kristin24

vin har vi i matlagning så det är ngt vi alltid har hemma.

Go och glad Kexchoklad
  • Mcmajjsan

Vin har vi alltid hemma. Och nu har vi även två likörer och en vodka. Kul att ha hemma och man ska festa (När dessa 9 månaders extremt långa väntan är över) och så trevligt att kunna bjuda om ngn kommer över.

Bf 081230
  • Jag är den bästa mamman dom har

Vi har öl,vin sprit med olika smaker, gin, congac, likörer mm samt virke att blanda med finns alltid hemma.

mamma till tre 0212, 0408, 0701 wilfli.blogg.se
Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?