• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • Hallonröd

Nej, köper bara hem om det ska komma folk, eller om det är fest.
    Ibland kan jag köpa hem lite till en helg utan att det är något speciellt...några cider eller öl eller nån flaska vin...men det blir inte så ofta.

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hon den an0nyma sn0karen

Ja, men bara ett eller två av ovanstående

Har just nu , vin spermie likör och en kompis likör hemma i barskåpet. Önskar jag hade fler. Tycker det ser vuxet ut med alkohol hemma men eftersom jag bor i dalarna är det för långt till danmark/tyskland och systemet är för dyrt att masshandla på enligt mig.

Slampa, en kvinna med samma sexuella moral som en man.
  • mosterYster
    Loove84 skrev 2008-11-03 16:09:33 följande:
    Vi har vin och whiskey hemma i skåpet, men endast för att jag vann det och ingen av oss dricker rödvin eller whiskey :)
    Mmm, skicka till mig!
  • mosterYster

Problemet är alla de konstiga flaskorna som aldrig tar slut. Alla skumma likörer och spritsorter "i roliga flaskor". Som ingen någonsin vill ha. Kan ju ge bort dem till några underåriga, det är säkert välkommet

*skojar*

• Catriiin

Ja, det står ett gäng flaskor i klädkammaren, och där har de stått i princip orörda sedan makens studenttid.

• bodica

Vi kan köpa en flaska rött vi öppnar den tar ett halvt glas var och sedan blir flaskan stående i evigheter, har en sådan där i kylskåpet nu och den har stått där sedan innan midsommar.

• mosterYster
    bodica skrev 2008-11-04 16:08:34 följande:
    Vi kan köpa en flaska rött vi öppnar den tar ett halvt glas var och sedan blir flaskan stående i evigheter, har en sådan där i kylskåpet nu och den har stått där sedan innan midsommar.
    Urk! *kommer springande för att hälla ut*

Är nog ättika du har i kylen nu då...
  • J W

Vi har en blandat kompott... Öl, cider, likörer, olika vodkor (smaksatta och inte), whiskey, congac... Men vi dricker knappt nånting
    Jag minns inte ens när jag drack nå med alkohol här hemma sist

• 2006ängel

Nej, bara vid tillfällen då vi ska dricka...
    vilket inte är ofta, själv födde jag barn både 06 och 08 jag han dricka vin en gång mellan att jag slutade amma den första och blev gravid med den andra.

Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?