• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • Vasen

Ja, vin och öl brukar vi ha hemma. Tror att det står någon gammal dammig likörflaska och kanske gin någonstans också.

• Malinski 82

Vi har ett välfyllt barskåp, olika spritsorter och likörer, ett par vinpavor, några champagneflaskor, öl och massa whisky. Förrutom att sambon tar en whisky då och då dricker vi mycket sällan (särskilt nu när jag är gravid), men det är skönt att ha hemma om man får spontana middagsgäster (som vi ofta har) och någon vill ha nåt att dricka.

• Aquavit

Vi har ett ganska välfyllt barskåp med framför allt whisky, men även all möjlig annan sprit. Tycker också att det är ltie kul att prova nya saker och har bla upptäckt att mörk rom är jättegod att dricka på samma sätt som whisky, likaså Calvados.

Vi åker till Tallin ibland och passar på att köpa på oss både sprit, öl, vin och cider. Det räcker rätt länge sen, särskilt sprit som vi faktiskt inte dricker särskilt mycket av, utom whisky som går åt

• mandorle

DRICKER också gäran att glas vin varje dag,spara pengar på kläder.skor etc etc men ALDRIG på mat och dryck)

mooogn skrev 2008-11-05 10:42:19 följande:
    Vi har nästan alltid 3,5% öl, sprit (men flaskorna kan stå i åratal, speciellt whiskyn, innan de blir uppdruckna) och oftast vin efs jag har ett sådant snyggt vinställ som måste fyllas Jag har inget emot att ta ett glas vin till maten varje kväll men det är inget att rekommendera när man 1. försöker att gå ner i vikt och 2. försöker att hålla i pengarna *S*
  • Sommarbarn 2007

Öl och vin finns i princip alltid hemma trots att konsumtionen varierar. När vi handlar brukar vi köpa på oss ett lager för att slippa ränna till bolaget varje gång vi får spontanbesök.

Spriten (groggen) tar aldrig slut, så mycket dricker vi inte. Groggvirke dvs tonic etc. köps också hem i omgångar.

• Qonos

har alltid whisky hemma oftast även öl. Har väl även en del annan starksprit men det dricks sällan annat än öl och whisky.

• Lilla fii

Vi har alltid ngr flaskor vin, champagne, whiskey och öl hemma.

Mamma till prinsessan Nomi 22/6-07
  • Yrslan

Har aldrig alkohol hemma men kan köpa med mig om jag ska bort och dricka.

• AlexandraLuleå

då sambon samlar på whiskey så har vi alltid några flaskor hemma med det, sen har vi tex en champagne flaska i skåpet från när vi förlovade oss som inte blev öppnad då jag var gravid, någon vin flaska som man fått, och så ett par olika flaskor likör.

sen brukar det väll oftast finnas några starköl också liggandes i garaget

Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?