Inlägg från: A L T A |Visa alla inlägg
  • A L T A

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Lämnar också ett första spår i denna tråd.

• A L T A

Mimmi P:
    Ger en stor styrkekram.
    Förstår att det är jobbigt. Sitter nästan o gråter när jag läser vad du skriver.
    Måste vara otroligt jobbigt att behöva gå genom allt själv. Och förstår att det blir ännu jobbigare när du varit tveksam från början.
    Då hade det ju varit skönare för dig om han funnits hos dig mer o stöttat o att du inte behöver gå genom allt själv.
    Får hoppas att ni snart kommer ur svackan o att ni får mer tid för varandra. Både innan o när bebisen väl kommit.
    Stor kram

• A L T A

Idag har jag köpt första bebissakerna.
    Köpte ett tre pack med strumpor för nyfödda. SÅÅ söta.
    Tänkte slå in ett par o ge sambon på söndag på fars-dag o lägga i en lapp o skriva: håll ut pappa, jag kommer när jag är redo.
    Men sen när jag kom hem så fick jag bara en så jobbig känsla i magen. Gör jag för mycket? Är det en bra idé?
    Tänk om det går fel? Ska man kanske låta det gå iaf de mest kritiska 12 veckorna?
    Vad tycker ni tjejer?
    Vet att jag väntar barn o inte missfall.

• A L T A

Satt igår och tänkte på att jag känner inte så mycket av graviditeten. Visst fortfarande ömmande bröst men annars inte så mycket. Hade ju mycket molvärk precis när jag plussade men det försvann förra veckan.
    Men tji fick jag för det. Imorse kom illamåendet som en blixt från klar himmel. Var tvungen att ta mig ett snack med porslinsbussen. Men sedan släppte det lite iaf och det släppte ytterligare efter att jag fått i mig frukost.
    Känner lite lite nu men inte alls som i morse.
    Hoppas det var en engångsföretelse........

• A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-06 10:39:22 följande:
    Ahh, grattis Du kanske ska försöka äta något innan du går upp... Själv så fick jag skynda mig att få i mig frukost... Inom några minuter. Annars fick jag springa till toan
    Tack! Eller kanske inte!
    Så jobbigt för i vanliga fall kan jag inte äta frukost innan jag fått vakna till för då mår jag illa.
    Men funderar på att skaffa hem lite kex och ha vid sängen som man kan äta innan man kliver upp.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-06 10:44:16 följande:
    Haha, du får nog lägga sånna saker åt sidan om du inte vill bli mera illamående! Kex kan vara bra Hoppas att det fungerar med dessa råd och inte blir värre... Och komihåg att äta ganska ofta... Annars kan du även bli illamående av det
    Får helt enkelt prova sig fram vad som passar bäst. Kex eller någon frukt kanske man ska ha vid sängen.
    Men vet ju inte om det kommer vara något ihållande. De kanske bara var idag *hoppas*
    Så jobbigt att kräkas på morgonen också för man har verkligen ingenting i magen. (förlåt för detaljer).
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-06 10:56:16 följande:
    Ne, inte speciellt. Det visar sig hur det blir. Hoppas att du slipper *peppar peppar*Själv mådde jag illa på morgonen, var illamåendefri ca 3-4 timmar för att sedan må päck på eftermiddagen/kvällen igen...
    Ja vi får väl hoppas.
    Är det bara på morgonen så ska de väl gå att handskas med. Men bara man slipper det på jobbet.
  • A L T A

Axels mamma Sanna skrev 2008-11-06 13:23:32 följande:

Först och främst. Hoppas att det bara är något tillfälligt och inte något som kommit för att stanna. Själv tycker jag "bäst" om att spy på morgonen av den anledningen att man inte har så mkt att spy upp. Spydde ju visserligen rätt mkt men slemhinnorna var väldigt retande och blödde lätt så minsta lilla "mat" gjorde det bara värre.
    Jo de är sant. Håller helt klart med att det är bättre att "kräkas" utan att få upp något än att kräkas en massa mat.
    Hoppas att det bara är något tillfälligt. Men vi får väl vänta och se.
  • A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-06 16:09:14 följande:

Kul med extrapengar, FlakeZ! Som du säger, är det ju verkligen läge att använda dem till något utöver det vanliga, för en sån förtjänst!Kan tillägga att vi nu äntligen tycks få ordning på inbrottet! Bara ca 1,5 månad tog det, Folksam är kanske inte det snabbaste bolaget... De ekonomiska ersättningarna vi får är vi faktiskt ganska nöjda med. Det är ju värre med minnessakerna i form av förlorade kort i datorn och riktigt gamla smycken som inte går att ersätta.Är på dag 33 idag men min mens har kommit på dag 36 och 43 de senaste gångerna så jag tror inte det är något särskilt att reagera på än, iaf. Tycker mig dock känna ett svagt, svagt illamående alltsomoftast men jag vågar inte lita på att det skulle betyda något. Har dessutom för mig att jag kände så under nån vecka i somras och då var jag ju uppenbarligen inte gravid.Majsanna: SÅ tråkigt! Det börjar bli riktigt segt nu det här, eller hur? Mina tankar går iaf åt det hållet, och några andra håll...Henlin: Det kan inte vara långt kvar nu så det är bara att hålla i! Även om varje dag är en tung vänteplåga så kan det inte dröja alltför länge innan bebisen tittar ut. Håll ut!Kanelbulle: Grattis till gravidmyntets baksida Du får tänka som att det är roligt att det märks att du är gravid, även om det kostar på. Det är ju det här du vill, eller hur? Nåt måste man ju ha som uppeppning i de allra tyngsta stunderna
    Absolut är det de här jag vill. Får stå ut med illamåendet när man får en så underbar belöning för det. Men ska inte klaga, det var ju första gången som jag kände av det. men i och för sig så är jag ju bara i vecka 6 så hinner säkert må illa fler gånger. Men de finns ju trix som man kan ta till och hoppas på att det hjälper.
    Så ska försöka må illa med ett leende på läpparna
  • A L T A
    majsanna skrev 2008-11-06 10:44:01 följande:
    Nu är jag tillbaka på dag 1 igen. Mensen kom i morse.GRAVIDAHenlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, HöganäsMars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, ÄngelholmCatt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, ÖrebroFlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. StockholmAMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, UmeåVirra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, UmeåAnnika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, MalmöMimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholmGustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsundDisa D, bf ca 6 mars, första barnet!Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, GöteborgZalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. GöteborgLillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. BorlängeLightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. StockholmKanske en dag: BF 18 april. Inga barn MariestadYoysen: BF 20 April, son född -05 GBKanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro********************************I VÄNTAN PÅ +:Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totaltEva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junselemajsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Nej, vad tråkigt! Varför kan inte kärringen hålla sig borta?! Det finns ju faktiskt sådana som väntar på mensen.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!