Inlägg från: A L T A |Visa alla inlägg
  • A L T A

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Man får gå på ett samtal först. Tror att det var för att få information om vad det handlar om till 100% o förstå innebörden av resultatet som man kan få.
    Och så är det väl om man har några frågor o så.
    Sen får man göra ett blodprov innan man gör ul. Senast fyra dagar innan för att de ska hinna analysera det.
    Detta var tydligen något som de hade börjat erbjuda denna månad här i Örebro så vi var bland de första.

• A L T A
    BejbyBoo skrev 2008-11-13 14:09:19 följande:
    hej tjejer...tittar bara in som snabbast för att fördriva tankarna och tiden. Vi hade i måndags ett nära dödsfall i familjen och just nu avlöser dagarna varandra som i ett töcken...Jag kommer tilbaka när jag återfått andan och fötterna på jorden..
    Vad jobbigt FlakeZ. Skickar massor med styrkekramar.
  • A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-13 16:16:51 följande:

Kör hårt, Rauur Flake Z, kan bara beklaga...Ingen mens än, börja bli skapligt nervös nu samtidigt som jag tvingar mig själv att ställa in mig på att det inte är nåt, då jag bara kommer bli förtvivlad om jag har alltför stora förhoppningar som visar sig vara falska. Imorgon direkt när jag vaknar, åker vi till Örebro (dock inte för att hälsa på Kanelbulle ) och övernattar till lördag, så då har jag inte Internettillgång. Lovar dock att uppdatera min status såvitt jag vet om den, när vi kommer hem! Ha en trevlig helg, allihop!
    Men då! Är du i mina trakter? Skoj!
    Vad ska du göra här då?
  • A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-13 16:43:58 följande:

Min man ska gå på Bruno K Öijer på Hjalmar Bergman-teatern. Jag ska INTE med! Ska dock njuta av en kväll nån annan stans än hemma och framför allt göra stan på lördagen sen Har du några bra shoppingtips? Marieberg går bort, jag gillar inte deras affärer något särskilt. Kan tillägga att jag varit i Örebro några gånger förut, då det inte är alltför långt bort från där jag bor...
    Okej! Kan vara skönt att komma hemifrån ibland. Är ju aldrig fel heller att få spendera en natt på hotell.
    Oj bra shoppingställen? Hmm..... jag tycker att det kan vara mysigt att strosa runt inne i centrum.
    De är väl typ marieberg och centrum som finns.
    Sen har de ju lager 157 om du vet vad det är? Det ligger ut mot Adolfsberg, brandstationen. Där finns det billiga märkeskläder. Så om du har bil så kan du ju ta en sväng förbi där.

Får man fråga var i Värmland du bor?
  • A L T A

Hur går det Eva Marianne? Du borde väl ha fått testerna idag va?

Hur var det i Örebro? Hittade ni Lager 157?

• A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-17 16:30:57 följande:

Oj, Henlin, du verkar ha gott om energi! Vad jag har hört spelar det ingen roll vad man gör, bebisen kommer när den har tänkt att komma oavsett. Men du får ju fint i huset iaf Ingen mens och inga tester idag... Minst en dag till får vi alltså vänta med spänning, som nu börjar bli ganska stor även för mig även om jag fortfarande dämpar den med blandade känslor för hur jag känner mig.Kanelbulle: vi hann aldrig leta efter Lager 157 men med alla reor i din stad så var jag nöjd med shoppingen ändå Lilla jag: lider med dig! Har själv aldrig haft riktig magsjuka i mitt liv och det är jag oändligt tacksam för!Serafine: välkommen tillbaka! Förstår om du varit depp ett tag men du gör rätt i att tänka postivit och på annat också. Det går bara inte att bara gå runt och tänka på bebisverkstad hela tiden, nu när vi har kämpat så länge. Det förtär en!
    Åh, jag är riktigt spänd för din skull. HOPPAS HOPPAS PÅ ETT PLUS NU

Ja de är en del reor här nu.
    Kul att du är nöjd.

Tjejer kan man redan känna av halsbränna?
    Tror att det är det jag haft lite släng av i dag. Har aldrig direkt haft halsbränna så vet inte riktigt hur det känns. Men känner mig lite sur i halsen.
  • A L T A

Åh grattis Eva Marianne! Gud vad kul.
    Då får man sällskap i juli nu i listan:)
    Gud, så glad för din skull!

• A L T A

Åh vad härligt att du kommer ovanför strecket du också. Blir så glad när jag läser.

Själv känns det inte riktigt som om man kan slappna av ordentligt. Har bruna flytningar till o från. Ibland så de bara är på pappret o ibland så det är i trosan o ibland inget. Men Bm sa att så länge det inte är rött är det ingen fara.
    Så hoppas!

• A L T A

Usch! Får man gnälla när man är gravid?
    Alltså de är ju detta jag velat i flera års tid. Men nu är det bara så jobbigt. Mår illa, blir väldigt lätt yr o är väldigt trött. Så man känner sig inte så social längre. För att inte tala om sexlivet. Haha, de har ju försvunnit i stort sett helt.
    Blir helt enkelt inte. Antingen är jag trött eller så mår jag illa.
    Aja, hoppas allt snart lägger sig så man kan känna sig som människa igen....
    Förlåt, men var tvungen att få ur mig lite.

• A L T A

Jo jag vet att det blir bättre och det är det som jag längtar efter.
    Vet att jag ändå har det hyffsat lindrigt mot vad man kan ha.

Ikväll kommer det bli en riktig prövning.
    Ska ut med jobbet och en del av våra transportörer. Dels ska vi ha förfest hemma hos mig med några från teamet plus personalchefen och min teamleader.
    Sen blir det mat och i priset ingår två öl eller vin.
    Sedan ska vi på ett uteställe och dansa "styrdans". Och jag kan säga att jag har så många som ska bjuda mig på öl så jag vet inte hur jag ska komma undan. Men har mina planer så får vi se hur jag lyckas. Det värsta är nog när vi ska äta. Men men....
    Kan ju säga att det är ingen som vet något.

Sedan är det det här med illamåendet och tröttheten. Jag slocknar ju vid typ åtta annars och har jag sovit en liten stund på eftermiddagen så brukar jag kunna vara vaken längre. Men har ju en förmåga att bli väldigt illamående på kvällen.
    Kan säga att jag kommer inte hinna sova något innan för vi kommer typ vara igång från att jag kommer hem. Och gick upp vid tio över sex imorse.
    Oj oj! De kommer att bli en spännande kväll!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!