Inlägg från: A L T A |Visa alla inlägg
  • A L T A

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Catt skrev 2008-12-09 03:25:17 följande:

Nu har mitt vatten gått och värkarna har börjat så smått... Så pirrigt och nervöst det blev nu... IIiihhh
    Åh, vad spännande
    Fick känslan av när någon hade varit inne och skrivit så sent att det nog var dags.
    Håller tummar och tår att det går bra
  • A L T A

Axels mamma Sanna skrev 2008-12-08 18:48:25 följande:

Kanelbulle: Jag mår mer illa när jag är trött och postafen gör ju en jätte trött. Kan det vara av den anledningen som du spyr när du ätit de?
    Vet inte, men det kan säkert ha med det att göra. Men tycker inte att jag har hunnit bli så väldigt trött under den tiden som jag haft den i kroppen ( har ju aldrig gått mer än någon timme från att jag tagit tabletten till att jag har kräkits).
    Så tabletterna låter jag bli från och med nu. Känns bara onödigt att ta dem när de ändå inte gör någon verkan.

Igår var jag och sambon ute och gick och då var jag tvungen att stanna två gånger för att kräkas. En av gångerna gick det förbi en gubbe och han muttrade något om att dagens ungdom drack på tok för mycket och inte hade koll på sina begränsningar, han trodde alltså att jag var kanonfull.
    Och då ska det tilläggas att både jag och sambon var sportklädda.
    Rolig liten gubbe!
  • A L T A

Mimmi P skrev 2008-12-09 09:31:38 följande:

Lite humor, vad var klockan? Kanonplakat och gravid mitt på dagen, dagens ungdom är verkligen tragisk...Usch, idag har jag världens huvudvärk, hatar det!!
    Klockan var runt halv nio på kvällen. Men en måndag och sportklädd och kanonfull. Det passar inte riktigt ihop. Men men.... säger då det. Dagens pensionärer.
    Syns ju inte på mig att jag är gravid men tyckte att det lät så skoj. Snacka om att ha en uppfattning om alla ungdomar (om man nu kan kalla oss ungdomar jag är snart 28 och han är 34.
  • A L T A

lightfish skrev 2008-12-09 10:21:49 följande:

Kanelbulle81Åh vad jag känner igen mig....!!! Du anar inte hur många gånger jag fått blicken men ingen har vågat säga något om att jag står och hulkar vid en buske eller vägkant med maken vid min arm.Däremot är jag LIVRÄDD att kräkas när jag inte har någon med mig som kan hjälpa eller stötta eller helt enkelt säga åt nyfikna eller otrevliga människor att jag är gravid och har extremt graviditetsillamående.
    Ja de är inte kul. Men de är första gången som jag behöver kräkas ute. Annars har jag alltid varit hemma så de är skönt.
    Men blev nästan full i skratt åt gubben så han tog bort lite av jobbighetskänslan. Men vaddå har fördomar.
    Finns väl så många andra anledningar till att man kan kräkas. Man behöver ju inte vara kanonfull bara för att man råkar kräkas ute.
  • A L T A

Men fasar för den dagen när man inte klarar att hålla illamåendet i shackt på jobbet. Tänk om man skulle sitta på sin plats och vara tvungen att kräkas.
    Sitter i ett stort kontorslandskap och har en liten bit till en lite avskild toalett. Har en toalett nära men den sitter folk typ vägg i vägg med och skulle alltså höra vad man gjorde där inne. Eller om man var inne i en affär eller något.
    Usch vad hemskt. Hatar verkligen att kräkas. Får sådan kramp i magen.
    Usch, tänk om man kunde få slippa illamåendet snart.
    Lider verkligen med dig LF.
    Själv har man ju bara haft illamåendet i några veckor och du har fått utstå det en längre tid.

• A L T A

Grattis Catt!

Läste på din blogg att du hade fått din lilla Tuva inatt!
    Vad mysigt

• A L T A

Tänkte på en sak, det är ju julbord med jobbet imorgon.

Får man äta sill? Och hur är det med varmrökt lax? Någon som har koll?

• A L T A
    hopee skrev 2008-12-10 16:44:07 följande:
    Ja du får äta sill och varmrökt lax( om den är nygjord)Var själv på julbord i lördags det var lite saker jag fick förorsaka men inta alls mycket!! hoppas du får skoj!
    Men hur vet man att den är nygjord? De är säkert från en cateringfirma som vi får maten.
    Älskar verkligen varmrökt lax så man vill ju gärna äta den men vet ju inte om den är nygjord eller inte. Och tror inte att man kan fråga någon som vet heller eftersom de säkert bara kommer hit och lämnar maten.
  • A L T A

Tack! Får nog låta bli laxen får jag tror inte de finns någon som jag kommer kunna fråga. O på jobbet är det ingen som vet om våran hemlighet än.
    Tråkigt för jag älskar verkligen rökt lax men vad offrar man inte för pyret.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!