Inlägg från: A L T A |Visa alla inlägg
  • A L T A

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Axels mamma Sanna skrev 2008-12-11 09:11:06 följande:

Kanelbulle: Ja kanske bäst att låte bli för att inte riskera något men personligen tror jag inte att lite skadar, men det är ju min åsikt. :)
    Får se om de har någon varmrökt lax över huvudtaget. Kanske tar en liten bit isf. Men vågar nog inte äta mycket. Men de är ju så gott
  • A L T A

Behövde inte fundera något på laxen igår. De hade inte någon rökt lax utan bara två olika gravade laxar och det kan jag vara utan. Så de löste sig bra.

Nu slutar jag jobbet om ca 1 timme och då ska jag bara hem och mysa med sambon. Laga lite tacos och sedan ha en helkväll i soffan.

Så ville titta in och önska er alla en supertrevlig helg och lucia.

Kram

• A L T A

Eva Marianne:
    Vet inte hur man räknar det där med magiska gränsen. Är det när man går in i vecka tolv eller när man gått 12 fulla? Går iaf in i vecka 12 på måndag. Känns som om det börjar ticka på med veckor för mig:)
    Kram

• A L T A

Eva Marianne skrev 2008-12-13 11:49:17 följande:

Kanelbulle: Jag menar förstås 12+0. Då är man ju i v 13 så v 12 är förbi.
    Okej! Då har jag någon vecka kvar. På måndag är jag ju i 11+0.
    Känns skönt att närma sig den dagen iaf. Även fast mycket kan hända men då känns det ändå som om man kan ändas ut lite grann.
  • A L T A

Eva Marianne skrev 2008-12-13 21:42:00 följande:

Ja, visst är det så! Längtar själv till 10 jan då det är min gräns. Och hoppas (och tror) att jag fortfarande är lika gravid då!Har du gjort något VUL än? För det blev du väl erbjuden, eller?
    Nej, det har jag inte gjort. Hade hoppats på att få göra det innan jul för det är då vi ska berätta för alla. Men de hade ingen tid förrän den 29:e dec. Men då gör de ett vanligt UL. Så de ska bli spännande att se pyret och sedan hoppas vi ju på att vi får bra riskbedömning. Att allt ser bra ut.
  • A L T A

Skönt Lf att det går åt rätt håll.

Själv har jag haft en kanonhelg. Har inte mått dåligt någon gång förutom nu vid nio på kvällen som illamåendet slog till igen. Men superskönt att få må bra så länge.
    Kanske börjar gå åt rätt håll.
    Vecka 12 imorgon.

• A L T A

Hoppas det går bra för er tjejer som mår dåligt och att de små stannar där inne tills det är dax.

Själv så har jag börjat kolla lite smått på vagn. Även fast det är på tok för tidigt.
    Men har förälskat mig i en Crescent Classic i färgen sand. Så fin. Och den ska tydligen vara väldigt lättkörd även fast det är fyra "vanliga" hjul.
    www.crescentbaby.se/classicsand.html
    Kolla på den här, visst är den fin.
    Har nog lagt ner Emmaljungan pga många anledningar.
    Men när sjutton ska man beställa?
    Jag mejlade de som har denna vagn här i Örebro och de skrev att 08:an är slut och att det kommer att komma in 09:or i färgen sand i februari-mars. Och så skrev han Du kan samtidigt boka en vagn så är du garanterad leverans när vagnen kommer när du kommer till butiken och provkör. Men när menar han att man ska boka? Nu eller i februari-mars?
    Man måste väl kunna gå dit efter ul i slutet av januari och boka en väl?
    Sedan skrev han att de har förlossningsgaranti på alla sina vagnar.
    Hmm....sitter som ett frågetecken. Vad menas?????
    Hel djungel av alla olika vagnar och alla dessa uttryck
    Hoppas någon som kan svara.

Sedan kan det ju vara kul och höra om det är någon som hört något om denna vagn.
    Den har fått väldigt bra betyg i väldigt många tester så de känns som en bra vagn.

• A L T A

Mimmi P skrev 2008-12-16 14:39:20 följande:

Kanelbulle, Beställ när du känner att det känns bra, antagligen menar han att du kan boka en nu och att din vagn kommer finnas i butiken redan i februari-mars men de lär ju knappast ta slut även om du väntar med att beställa.Förlossningsgaranti innebär att om nåt skulle gå på tok så kan ni lämna tillbaka vagnen och få pengarna tillbaka, alltså är det "riskfritt" att beställa vagn i förväg.Ni kan ju antagligen beställa en vagn och sen inte hämta ut den förrän några veckor innan bf.Har tyvärr ingen erfarenhet av vagnen men det är ju ett bra märke och den ser fin ut :).
    Ja precis. Bokar vi en vagn i slutet av januari så borde den ju inte hunnit ta slut. känns som om de kan vara en idé att göra det när man varit på rutin-ul. Och det kommer ju vara i slutet av januari ungefär. Men sen vill man ju inte ha den för tidigt heller. Eller kan ju vara skönt ifall man kan beställa och sedan hämta ut den någon månad innan BF.

Men ska gå runt och kolla lite och provköra innan det bestäms helt och hållet vilken vagn det blir. Men denna känns ganska bra i och med att den fått toppenbetyg. Och den var snygg. Men sambon är lite mer inne på att köpa en begagnad. Men denna tycker jag inte var så fasligt dyr som ny. Den ligger runt 6000 kr tror jag att det var.

Men som sagt är ett tag kvar tills de är dags att ha bestämt sig.
  • A L T A

Mimmi P skrev 2008-12-16 14:56:57 följande:

Kolla begagnat innan ni bestämmer er om ni kan tänka er det, vi köpte vår begagnat och den ser överhuvudtaget inte använd ut och vi fick den till knappa halva nypriset. Så det finns fynd att göra, men man måste nog ha lite tur också.
    Jo jag vet att man kan göra fynd på tex blocket också och många vagnar är ju knappt inte använda. Eller iaf väldigt "fräscha". Får se när vi börjar närma oss att ta beslut.
  • A L T A

Gud vad mysigt MimmiP att få se eran lilla kille.

Längtar så tills man får se pyret där inne. Är ju bara 11 dagar kvar nu tills vi ska göra UL för KUB/NUPP-testet och då kommer jag vara i vecka 14 så då borde man se lite.
    Sedan får man ju vänta ca 1 månad tills man får se pyret igen. Sedan kommer vi boka 3D/4D i Sthlm runt vecka 25. Så vi har ju några tillfällen att se fram emot.
    Men hade gärna gjort det första UL innan jul när vi ska kläcka "nyheten". Så man verkligen är säker på att man är gravid och inte bara inbillar sig

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!