Inlägg från: A L T A |Visa alla inlägg
  • A L T A

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

lightfish skrev 2008-11-11 11:42:21 följande:
    Jag vet verkligen vad du går igenom, tro mig! Så mina två första tips: Postafen (ofarligt för barnet men du kan bli trött....för mig hjälpte det inte men ) eller Seaband om är ett akupunkturband som ska stävja illamående, båda finns på Apoteket. Postafenen är något billigare än Seabanden men OM Seabanden hjälper så är det en engångkostnad! När ska du till BM?
    Har suttit och funderat på båda alternativen, men känns som om man redan är väldigt trött. Hur ska man då orka jobba om man blir ännu mer trött?
    Men kanske skulle prova seaband. Är ju så upp och ner med illamåendet. Ibland räcker det ju med saft och kex innan jag går upp. Men inte idag.
    Hur mycket kostar seaband?

Ska till BM imorgon.
  • A L T A
    v i r r a skrev 2008-11-11 11:52:38 följande:
    Kanelbulle, känner också igen mig! Jag blev väldigt trött av postafen och var ruskigt trött innan men ibland var det bättre att "bara" vara vansinnigt trött än att vara både väldigt trött OCH illamående. Testa att ta en halv tablett. För mig räckte det nästan alltid med en halva. Lite pilligt att dela de små tabletterna men det går Skönt också att det inte kommer mer flytningar! Klart man blir orolig även om man vet att det är vanligt. Gissar att det är en försmak på livet som kroniskt orolig förälder
    Ja jag får testa med det. Men funderar på att kanske testa seabandet och se om det fungerar. Alltid skönare om man inte behöver hålla på med en massa tabletter. Men vet ju inte om det kanske bara är tillfälligt. Om det är som det varit lite förut så har det ju hjälpt med kex och saft.
  • A L T A
    lightfish skrev 2008-11-11 11:56:57 följande:
    Kanelbulle81Förresten...bara lite sådär...den finns en finsk studie som visar på att mkt illamående minskar risken för missfall...
    jo jag har också hört att det "är bra att må illa".
    Får väl glädja mig med att jag mår illa och att det inte verkar blivit något mer med flytningarna.
  • A L T A
    lightfish skrev 2008-11-11 12:03:15 följande:
    Det tycker jag låter som en strålande ide! Sköt om dig!
    Tack! Ni tjejer här inne är helt underbara. Så skönt att ha någon att prata med, som man kan gnälla utan att få dåligt samvete och som man kan ventilera tankar hos.

Hur mår du nu för tiden då?
  • A L T A
    Catt skrev 2008-11-11 15:31:51 följande:
    Kanelbulle, de där banden hjälpte tyvärr inte mig :( hoppas att de fungerar bättre för dig. Tabletterna hjälpte men kunde nästan somna stående när jag tagit dem :). Hoppas att du snart mår bätte men som du säger så är det ju bra att du förtfarande har symtomer, hade det varit missfall så hade de ju trappats av fort.
    Får testa lite och se vad som hjälper. Är ju inte jättesugen på att ta sådant som gör att man blir tröttare än vad man redan är. Men som någon sa så kanske det är bättre att vara väldigt trött än att både vara trött och må illa.

Ja symptomen har ju nästan blivit värre. Så får väl se det som ett gott tecken.
  • A L T A

Idag mår jag lite bättre iaf. Eller ganska mycket bättre. Känner bara av lite "hunger"illamående. Men har laddat upp hela väskan med minimorötter och frukt så jag hoppas att jag klarar mig hyffsat idag.
    Ska väg till BM för första gången här under lunchen, ska bli spännande

Igår var jag verkligen en social flickvän. Kom hem efter att jag hade fixat naglarna. Käkade och sen somnade jag i soffan. Sov där till kvart i tio då jag gjorde mig i ordning och gick upp och la mig. Tror vi fick en halvtimme tillsammans

• A L T A
    v i r r a skrev 2008-11-12 10:19:16 följande:
    Helt säkert? Jag har möte m chefen om en kvart... *tittar på klockan*
    Gud vilka fina bilder.
    Blev ännu mer sugen på att gifta mig när jag såg dessa. Supersnygg!
    Ni var jättefina tillsammans
  • A L T A
    lightfish skrev 2008-11-12 10:37:59 följande:
    Vad snäll min man är som är inne och skriver att vi vet men att JAG får berätta! *trumvirvel* Vi ska få en POJKE! Han visade upp sig på första bilden när hon satte staven mot min mage så det var svårt att INTE se . Han är jättefin och vi fick en hel del riktigt bra bilder. Det där med BF var en dag hit eller dit men deras databas låg nere...
    Åh, grattis till eran son. Vad spännande

Kan inte ni som vet skriva in i listan vad ni väntar?
  • A L T A

Nu har jag varit hos BM och allt såg bra ut. Järnvärdet (vet inte vad det heter i "fackspråk") låg på 136 blodtrycket 136/71 blodsockret var bra.
    Blev erbjudna ett KUB-test så de nappade vi på. Så ska väg på samtal den 3:e december och sen gör de ul någon vecka efter det.
    Så då kanske vi får en bild att ge bort i julklapp
    Fick en massa lappar och broschyrer så har något att läsa ikväll
    Frågade också om blödningarna och hon sa att det inte var någon fara.

Så nu är första milstolpen nådd

• A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-12 17:16:43 följande:

Vad ska sonen heta nu då, LF & Nixx? Grattis, såklart! Än så länge står det alltså 2-2 i kön för dem som vet. Häftigt om dessa siffror kan bestå, någorlunda, när alla är klara för så då följer vi ju statistiken med verkligheten.Har fortfarande inte fått någon mens och det känns lovande, med tanke på vilka dagar vi hade sex för ca 2 veckor sedan. Vi hade nämligen ett uppehåll under några dagar vid den tidpunkten men fr o m imorgon, var vi varit lite mer regelbundna över slutet av den veckan. Om ni fattar.. Hur som helst så väntar jag också med spänning och försöker verkligen att inte bli alltför hoppfull, även om det är svårt.
    Åh, håller tummar och tår. Du måste ju testa snart!!!!!!!!!
    HEJA HEJA HEJA!!!!!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!