Inlägg från: A L T A |Visa alla inlägg
  • A L T A

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Rauur skrev 2008-11-29 08:52:42 följande:
    Jag kan inte tro det!!! JAG PLUSSADE IGÅR!Idag testade jag med digitala och det stod GRAVID!I cant believe it!!
    Åh, grattis!
  • A L T A
    Rauur skrev 2008-11-29 11:23:45 följande:
    Tack allihopa för era grattis! Ni är så snälla!Ja det kändes verkligen som att det var dags snart.. Hoppas att Serafine och Majsanna också har lika tur som jag den här månaden!
    Ja vilken adventspresent det vart! Och jultomten kom verkligen tidigt iår:P
    Har inte riktigt fattat det ännu, det känn så jäkla overkligt.
    Jobbar ju på Ica och igår efter att jag hade slutat så tänkte jag "Äh, men ja köper nå rfsu test och testar bara för att.." eftersom att ja inte ville slösa på mitt digitala.
    Tänkte ju direkt att det vart minus.
    Så, då jag kom hem vid 18 tiden gick ja och testade (varken morgonurin och tror inte ens jag är efter bim) kontrollstrecket vart apstarkt och såklart, inget streck på andra sidan.
    La testet i skåpet som vanligt (slänger dom aldrig direkt efter, vet inte varför:P)
    Sen efter att jag hade nattat sonen vid 20 tiden gick jag in och kikade igen, vet inte varför faktiskt.
    OCH DÅ VAR DET ETT TILL STRECK! Helt sjukt.
    Sprang till gubben och bad han ta på sig sina glasögon så han också fick titta.
    Men han trodde det ju var ett ägglossningstest... så han gjorde no big deal av de:P Han somnade om direkt. haha.
    Sen nu på morgonen tänkte jag att jag skulle testa igen ifall det var ett spökstreck.
    Testade med det sista rfsu och det vart ett svaaagt svaagt streck.
    Då slösade jag mitt digitala för att jag inte fattade :P Och då den där jäkla lilla timglaset blinkade..satan vad nervös jag var!
    Och sen kom det upp "Gravid". Sprang fort som fan till karln och visade honom det och till svar får jag "Är du gravid?" och sen lägger han sig och somnar om igen! haha.
    Jäkla karl:P Tror inte han har fattat det själv heller.
    Jag har gått på helvarv här hemma! Hoppsan, nu vart det långt här:P
    Men jag är så jäkla glad
    Gud vad glad jag är för din skull. stog och tänkte på dig är jag lagade mat så var tvungen att gå in och skriva igen.
    Det var verkligen din tur nu. Så glad för din skull. Vet hur det känns då det inte var så länge sedan man själv satt i din sits. Men det är en månad sedan som jag plussade.
    Gud vad tiden går fort. Går in i vecka 10 på måndag.
    Men mår fortfarande väldigt illa till och från. Imorgon ska jag sjutton väg och handla ett seaband och tabletter och prova om det lindrar lite.
    Vågade inte riktigt förut i och med blödningen. Då var symptomen väldigt orosdämpande. Men nu käns det som om faran är över så nu vill jag inte må så här längre.

Ska väg till freja-bm på onsdag på samtal inför kub-testet, kommer då även att få reda på när vi får göra UL eller om de gör VUL.
    Men ska bli väldigt spännande att få se pyret.

Kram på er alla och nu hoppas vi att ni andra också tar steget upp ovanför strecket!
  • A L T A
    Kallo skrev 2008-11-29 18:27:38 följande:
    När jag var och lämnade blodprovet inför kubtestet gjorde dem ett vanligt UL på magen innan jag gick därifrån. Jag trodde det var förtidigt för UL på magen eftersom jag var då i vecka 11, men hon sa att man såg rätt tidigt. Hoppas du får se den lill* krabaten.
    Okej! men vad jag förstod det så ska jag göra blodprovet på vårdcentralen och där kan de ju inte göra UL. Men får se.
    Men man ser väl pyret även om de gör VUL?
    Kan man få reda på könet redan vid kub-testet?
    Hört några som säger att de går.
  • A L T A

Hej Tjejer!

Här knallar det på känns det som.
    Illamåendet är till och från. Igår köpte jag dock band och tabletter men vet inte om det var så lyckat. Tog en tablett på kvällen men efter ca 30 minuter satt jag och diskuterade djupt med herr Gutavsberg. Så vet inte om de gjorde så stor nytta.
    Sedan använde jag banden men straxt innan lunch hade jag så himla ont av "kulan" så jag kunde verkligen inte ha på mig dem något mer.
    Så får väl fortsätta må illa helt enkelt. Har tagit en tablett till idag så jag hoppas att jag slipper mitt värsta illamående på kvällen. Brukar komma runt nio halv tio ungefär, precis innan man ska lägga sig. Vet inte om det är för att kroppen är så trött då eller vad det är.
    Inte det lättaste att somna då.

Imorgon är det dags för samtal med freja-BM inför KUB-testet. Kommer antagligen då få veta när vi får se den lill*. Kommer vara sjukt nervös inför vul eller ul, vad det nu blir. Tänk om de inte hittar något hjärta, om pyret har lämnat oss. Kommer säkert att gråta av lättnad när man väl får se pyret och att det lever.
    Skönt att få se att allt är bra innan man berättar för alla på julafton.

• A L T A

Haha, jag ser Rauur.

Virra tänk dig en cirkel runt. Att gubben nästan är i profil

• A L T A

Hej!

Nu har jag varit iväg. Men det var bara samtal idag så har inte få se något. De säger att det är för tidigt och att tidigast skulle vara samma vecka som jag går in i vecka 13 enligt mina beräkningar. De är för att de inte är säkra på hur långt man har gått. Så är det för tidigt så kan de inte se något.
    Så de brukar inte vilja göra förrän man kan vara säker på att man gått ett visst antal veckor. Och sedan när vi bokade tid så hade de ingen tid förrän efter jul. Så ska göra UL den 29/12. Hade verkligen hoppats på att få göra det innan jul så man vet att pyret där inne lever innan man berättar för alla på julafton. Men det är inte alltid som man får som man vill. Så nu är det en lång väntan!!!!!!

Vi har tjej och killnamn. Men har två av varje.
    Som tjejnamn är Amelia favorit och Joline en stark tvåa.
    Sedan har vi två killnamn där sambons favorit är Alexander och min är Sebastian.
    Sen får man se vad pyret ser ut som.

• A L T A
    Rauur skrev 2008-12-03 11:45:04 följande:
    Haha! Ingen fara! Jag har vart tänkt å döda den läääänge läääänge!
    Jag har vart så le på den   c",   haha.
    Haha, den var söt Rauur!
  • A L T A

Hej tjejer!

Har en liten fundering som jag tänkte bolla med er. Tror ni att man kan vara "känslig" mot åksjuketabletterna. Har ju en förmåga att må illa på kvällen men brukar ju för det mesta klara mig från att kräkas men så har jag tagit en tablett tre gånger för att lindra illamåendet men alla tre gånger har jag kräkts. Kan det vara av tabletten? Har kräkts någon mer gång men oftast mår jag bara fruktansvärt illa.

Då är det ju ingen idé att ta dem ifall de gör så man kräks och inte lindrar illamåendet avsevärt.

• A L T A

Haha, de här med att föredra att spy det ena eller det andra.
    Igår drack jag mängder med citronvatten och kan säga att det var ingen höjdare att kräkas upp.
    FYYY vad surt! Älskar citron och kan äta den som man äter en apelsin, men fy vad det var äckligt att kräkas.

Haha, vilket samtalsämne

Tråkigt att det blev ett minus. Men än är det inte kört

• A L T A

lightfish skrev 2008-12-08 16:41:00 följande:

Kanelbulle81Är det Postafen du syftar på? De hjälpte inte mig ett skit... Sen så verkar det som om man ska ta de allra flesta mot-illamående-tabletter tillsammans med mat för att slippa biverkningen illamående...Själv tog jag en Lergigan Comp efter frukosten som blev sen då jag vaknade 10:30...spydde vid 12... så....Axels mamma SannaDet var Primperan.....
    Ja de är Postafen som jag syftar på. Igår tog jag inte tillsammans med mat, men de andra gångerna kan jag inte minnas om jag tog med mat eller inte.
    Men funderar på om de är de som gör att jag kräks. För som sagt, de andra gångerna har jag klarat mig ganska bra från att kräkas men alla gånger som jag tagit tablett så har jag kräkts som en gris efter någon timme.
    Jobbigt att inte ha något som funderar.
    Men men..... vecka 11 idag och jag hoppas så innerligt att jag slipper om några veckor.

Lider med dig LF som inte slipper ditt.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!