lightfish skrev 2009-01-15 12:12:11 följande:
Håller med alla; ni är ett topppengäng! Oj vad alla skriver och jag som bara går hemma skriver inte alls...! Kan väl bero på att jag känner mig deppad och min barnmorska är sjuk så jag var tvungen att ha en annan igår som absolut var superhemsk . Jag nämnde att jag tycker det är jobbigt att jag inte går upp i vikt varpå människan säger att eftersom jag hade ett högre BMI (har kollat det nu, jag låg på 22,9 i BMI) så behöver inte jag gå upp lika mycket som någon som har t.ex. 21 i BMI. Jag blev skitledsen och tappade glädjen helt. Minns inte så mycket mer efter det...alltså av besöket för det hände relativt i början...När jag kom hem kände jag mig bara ledsen och jag tänker på det hela tiden nu, pratade med maken om det igår och han är så snäll mot hur andra människor är så han trodde jag hade missuppfattat. Efter en stund gick det inte ens för någon av oss att få det till ett missförstånd: hon sa ju det hon sa...inte så mycket att missuppfatta... Nu känner jag mig dock väldigt splittrad; ska jag gå upp i vikt eller vad är grejen? Har ju ingen att fråga....FlakeZJag hålller med den som skrev att Eleonora inte är någon ärta längre . Huvudsaken är ju att hon ökar i vikt som hon ska enligt sin egen kurva. VirraDet är ju "tidigt" för dig men jag förstår att det är knepigt när man tror att det är på gång och så får man åka hem igen... Skönt i alla fall att bebisen är färdigbakad nu så ifall att det blir för tidigt så är det ju sannolikt att allt går bra!KanelbulleJag hade ingen mage att tala om förrän v.20 men jag var tvungen att använda mammabyxor från v.8 eftersom jag mådde så förbannat illa... Klarade inte trycket mot magen . Nu när jag är hemma blir det mest mjukisar och ska jag ut föredrar jag klänning/tunika och strumpbyxor . Har bara två par jeans och två par strumpbyxor som är mammakläder; allt annat är sånt som jag hittat på de vanliga avdelningarna. Nu har jag i och för sig beställt mammatröjor (långärm. t-shirts) från H&Ms vårkatalog, hittar dem inte ute i butik.LillajagKan inte mer än hålla med dig trots att jag spytt i 20 veckor, vart tar tiden vägen? Nu är jag ju i v.28. Jag fyller ju 30 om ca 2 månader....har ingen aning hur vi firar det...Axels mamma SannaGud vad spännande att bebis kan komma när som helst nu! Hoppas du slipper vänta så länge! RauurVisst är det mysigt?!? *minns* Nu när William rör sig så tror jag nästan att han har fest där inne för det vrids och vänds och sparkas och boxas en hel del!
Sitter ju mycket på jobbet så kommer säkert snart behöva mammabyxor för nu trycker skärpet och knappen på lite. Men får nog gå någon mer vecka innan jag inhandlar mer.
Får se hur mycket magen växer också.
Visst hade de mycket fint i H&M:s nya vårkatalog. Tyckte de hade mycket fina mammakläder.