Inlägg från: A L T A |Visa alla inlägg
  • A L T A

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Oj själv är jag i vecka 17 och använder fortfarande mina vanliga kläder. Har fått kliva ut ett steg på skärpet. Har lite lägre skurna byxor så är kanske därför. Men det börjar strama lite.
    Magen kommer mer o mer men är ännu inte alls stor.

• A L T A

majsanna: Om jag inte kommer ihåg fel så visst hade ni ett svart kök från IKEA? Är det högblankt?
    Vi har ju högblankt svarta luckor på våra badrumsmöbler och så tänkte vi köpa ett vanligt typ köksskåp och sätta på väggen i badrummet och ha som skötbord och då vill vi ju ha ungefär samma som vi har på övriga inredning. Så vi hade tänkt att vi skulle ha en vanlig lucka och så lämna väg den till en som lackade våra köksluckor i högblankt. Men så såg jag på IKEAS hemsida att de hade en svart lucka.

• A L T A

majsanna skrev 2009-01-26 18:20:16 följande:

Det stämmer att vi har svart kök från ikea. Applåd heter luckan och den är högblank. Bilder finns här: majsanna.blogg.se/category/koksrenovering.htm...
    Tack för ditt svar. Då passar det nog perfekt till vårat badrum. Då spar man nog in några kronor på att köpa en färdig lucka istället för att köpa en annan och lämna väg för lackering.

Grattis Lillajag1979!!!
  • A L T A

Tjejer jag måste fråga om det är någon som vet.
    Vi har nästan precis fått reda på att vi har två biljetter till Bruce Springsteen i sommar o det skulle vara superkul om vi kom väg.
    Dock är det ganska exakt 1 månad innan bf så vet inte om jag kommer orka.
    Men är det någon som vet om det är skadligt för fostret? Alltså den höga musiken i flera timmar?

• A L T A

henlin skrev 2009-01-27 09:11:11 följande:

Jag vet inte om det är farligt, tror inte det. Men jag har en liten enekdot att berätta i sammanhanget. Det gäller faktiskt "Brucan". Läraren jag hade när jag min montessoriutbildning berättade just att hon varit på en Bruce Springsteen konsert när hon var gravid men att hon fick gå därifrån för att barnet stördes så av det höga ljudet. Han bufflade så mycket att hon inte kunde stanna kvar helt enkelt. De är ljus och ljudkänsliga i slutet, men jag tror som sagt inte att det är skadligt!
    Oki!
    Alltså skadligt är det säkert inte, men frågan är om det är "bra".
    Som många säger är de ju väldigt ljus och ljudkänsliga i slutet så de är kanske bara dumt att utsätta dem för det.
    Sen vet man ju inte hur man mår heller. Om man orkar och så.
  • A L T A
    Yinsan skrev 2009-01-27 12:18:10 följande:
    Kanelbullen, jag hade lätt gått, som någon annan skrev, det är ju inte svårt att bli av med biljetterna om man känner att man inte orkar, är det stå eller sittplatser?
    Nej, de är nog inte alls svårt att bli av med dem nära inpå konserten ifall man inte orkar.
    Det är sittplatser så de är ju skönt.
  • A L T A

Åh, vad spännande Virra!

Min kompis ligger också just nu på förlossningen i Umeå och har havenskapsförgiftning. Så hon bara väntar på att få besked om när de ska sätta igång henne.
    Då kanske ni springer på varandra i korridoren

Håller tummarna för er båda och lycka till

• A L T A

Åh, hittade en Crescent på blocket för 2500 kr. Annonsen var utlagd kl 10.05. Jag ringde vid 10.30 och då var den redan såld.
    SÅÅÅ typiskt. Jättefin.

• A L T A

Usch de lät inge bra Gustafssons.
    Men då kanske vi har två små inom kort i den här tråden.

Är det pga din diabetes som det blev så?

• A L T A

Såg att några pratade om HP. De kan jag nog glömma efter de nya reglerna. Jobbar inom transportbranschen o sitter på kontor framför datorn hela dagarna. Så jag lär ju inte få något sådant beviljat. Har räknat med att jobba till 1 och en halv vecka innan bf. Men april o maj brukar vara väldigt tuffa med massor att göra o hög stress. Så man får se hur man klarar det. I värsta fall måste de väl kunna sjukskriva mig?
    Men hoppas slippa det.

• A L T A

Det sjuka med försäkringskassan är att om man som privatperson gör något fel får man ju betala tillbaka, böter eller vad nu kan tänkas. Men att folk inte har pengar till räkningar, kanske hamnar hos kronofogden eller blir vräkta pga att de inte får pengar i tid från fk händer det ingenting. Helt sjukt.
    Gör staten fel får vi helt enkelt acceptera det.

• A L T A

Kallo skrev 2009-01-29 22:11:04 följande:

Inom samma bransch som mig då! Kul med kollegor! Jag hade tänkt jobba heltid tills den 20 feb, men snubblade på mållinjen idag kändes det som. Får ta dagen som den kommer och inte "planera" så mycket. Allt löser sig.
    Jasså? Vad kul! Då kanske vi är inom samma företag eller kanske konkurrenter.
    Får man fråga vad du sitter med? Om du vill så kan du inboxa. Kanske sitter med ungefär samma saker också
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2009-01-30 10:22:54 följande:
    Verkligen! Och dig går det snabbt för oxå! Redan i v.18!! WoW!Ja de går väldigt fort. Vecka 19 på måndag och UL på onsdag. Förstår inte vart tiden tar vägen.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2009-01-30 10:34:55 följande:
    Åhh, va underbart med UL!Ja de ska bli otroligt spännande. Även fast man redan har sett skrutten så längtar jag så otroligt.
    Är helt inställd på att det är en pojke så ska bli kul och få se om man har rätt.
    Kan verkligen inte förstå att man snart är halvvägs.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2009-01-30 10:44:06 följande:
    Förstår Ja, jag hade samma känsla, om att det skulle vara en pojke. Och jag hade rätt. Man ska nog lita på den känslanja fast jag vet inte om de är en magkänsla eller om det är sambons önskan om en son som har gjort så.
    Sedan den dagen som vi fick reda på att vi skulle ha barn så har det varit han. Men de var sambon som började att klappa på magen och fråga om det var en liten Alexander eller Sebastian där inne. Och efter det så har det varit han.
    Så vet inte om det magkänslan eller om de är hans önskan.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2009-01-30 10:59:11 följande:
    Ja, då var det inte så lätt... Men vi vågade inte tro att det var en pojk. Många runt omkring mig har gett upp grejjen att få en son... De har bara fått flickor. Så vi sa väl att det var ännu en tjej... Men innerst inne så kände jag på mig att det var en pojk... Mysko hur det är det där...Det blir det det blir! Huvudsaken är att ni får er guldklimp!Ja de spelar ingen roll alls var skrutten är för kön. Vi kommer att älska den oavsett.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!