Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Kanelbulle: Den är jättefin den sandfärgade. Men av egen erfarenhet skulle jag ta den svarta.
    Vi har en emmaljunga scooter med färgen jungle lime till Axel. Den är mörkgrön i grunden men har limegröna detaljer och just de är jättesmutsiga och svår att få ren, så här är det bara mörka vagnar som gäller framöver.

Ego: Har haft sammandragningar ända sedan igår kväll nu, men de är rätt oregelbundna dock aldrig mer än 10 minuter emellan. Känns rätt segt för det är långt ifrån alla som gör ont och på de andra föds inga barn. SUCK!!

Majsanna: Du som är arbetsterapeut och allt, vi har ju läst om handens anatomi och sjukdomar som påverkar handen. Jag har fått jätte svullna händer nu och i natt kunde jag knappt böja ena fingret och i morse så fastnade det nere varje gång jag böjde det och försökte böja upp det. Är ju säker att det beror på svullnad och inte någon sjukdom men tror du att det kan ha och göra med att glidytorna i fingrarna inte fungerar som de ska när det är så mkt vätska eller har du en annan förklaring? :P

• AxelOlivia

Mimmi: Ja det skulle vara en idé. Fortfarande sammandragningar men inte starka. SUCK! Hade tänkt mig en snabb prommis men nu sitter jag och väntar på ett telefonsamtal, vilket i värsta fall kan komma först i eftermiddag. :S

• AxelOlivia

Kanelbulle: Jag rekomenderar er att verkligen prova vagnarna i förväg. Och köp de från ett företag som ni vet är seriöst och gärna ligger i närheten av er så ni kan lämna in den om den går sönder.

Vi köpte en av de här billiga vagnarna till Axel. Vagnen i sig var jätte fin men grejen var det att den gick sönder bit för bit och företaget vi köpt den av la ner eller gick i konkurs. Så trots att vi hade ett halvår kvar på garantin fick vi köpa en ny vagn helt utan ersättning för den gamla.

• AxelOlivia

Jag är inte säker på skillnaden men TROR att duo är en vagn där liggdelen och sittdelen är separata, medan man i kombin lägger in liggdelen i sittdelen.

• AxelOlivia

MimmiP: Det finns ju madrasser som är anpassade till barnvagnar. En sån har vi i våran lift. Är typ 3-4 cm hög och sen kan man ju klippa till den så det passar liften perfekt.

• AxelOlivia

Virra: Hur går det? Ingen bebis ännu? :)

• AxelOlivia

Virra: Nej ingen bebis här heller.
    En vecka kvar nu och det känns redan som big overtime! :P

• AxelOlivia

Virra: Jobbigt! Har haft liknande hela veckan. Så fort det blir så mkt att jag tror att det verkligen är på gång så slutar allt.

Raur: Fy vilken arbetsgivare. Jag fick också sparken när jag väntade Axel, hade bara en provanställning och fick inte fortsätta efteråt.

• AxelOlivia

Med Axel kunde jag ha mina vanliga jeans ända fram till v 21 men den här gången fick jag skippa de v 11 och vid v 21 skippade jag mammajeansen också och har kört tights stilen sen dess. :P

• AxelOlivia

Eva Marianne skrev 2009-01-23 15:20:11 följande:

AMS: hur har du det? Det borde vara dags precis när som helst, eller hur?
    Jag försöker hålla humöret uppe och varje dag går jag in med inställningen att vi ska få en bebis idag. Frammåt lunchtid brukar hoppet sjunka lite och varje kväll känns det hopplöst.

Igår kändes det verkligen som att det var dax, hade onda sammandragningar hela kvällen som blev tätare och tätare och var vid tio med 3-4 minuters mellanrum men så poff vid halv elva så glesades de ut och försvann. SUCK!! Hoppet är ännu kvar att det kanske, kanske blir idag.

Mysigt för er som fått UL inbokat, ni har verkligen något att se fram emot.

Havandeskapsförgiftning låter dock inge vidare, hoppas att det ger med sig lite? För visst kan man väl prova behandla det?
  • AxelOlivia

Virra: Ja psykiskt skulle det kanske vara bättre att ställa sig in på om två veckor. Men jag läste (läser mkt nu) att ställa sig in på övertid kan leda till det just för att man kan påverka kroppen rätt mkt fysiskt genom tänkande.

• AxelOlivia

Virra: Idag har jag det alldeles för lugnt. Ska dock dra iväg B och Axel till strömpilen när Axel vaknat och hoppas att lite shopping kan sätta igång något. :P Hoppas kan man ju.. Skönt att ni är nöjd med vagnen.

Lillajag1979: Man blir så fruktansvärt less när man får en viss information som inte alls stämmer. :S

• AxelOlivia

Majsanna: Det är bra att du har hoppet uppe. Min bebis vill ju inte riktigt kika ut ännu men förhoppningsvis snart och då har jag ju lovat dig min graviditet. :P

• AxelOlivia

BF i morgon. Trodde verkligen inte att jag skulle säga så här, men nu hoppas jag verkligen på övertid för min del. Axel har blivit sjuk, feber och hosta, och jag vill varken riskera att bebisen ska bli smittad det första den blir eller att Axel inte ska få den mamma-tid som han behöver när han är sjuk.

• AxelOlivia

Virra: Vad kul! :) Hoppas allt går/har gått bra. :)

• AxelOlivia

Virra: Grattis till pojken!

Själv har jag börjat med min övertid idag. Än så länge känns det helt okej med tanke på att Axel är sjuk och hemma och vi faktiskt inte har någon barnvakt på dagtid när han inte är på dagis. Frammåt helgen kommer jag däremot säkerligen klättra på väggarna. :P

• AxelOlivia

Vet inte om jag vågar hoppas längre men har haft onda sammandragningar sen halv sex ungefär, inte jätte täta och regelbundna dock. Men var iväg till en kompis en sväng ikväll och sen jag åkte därifrån för en halv timme sedan har de kommit med som mest fem minuters mellanrum, nu är det nere i tre minuter ungefär. De är dock inte så långa utan knappt en minut men usch så ont det gör.

B har varit iväg och tränat så han ska duscha och äta lite sen tänkte jag ringa in till förlossningen och kolla om vi kanske kan få komma in och kolla läget.

• AxelOlivia

Ja nu är hon äntligen här, tio över ett i natt tittade hon ut. :) Har dkrivit om förlossningen på min blogg om någon vill läsa. wappling.blogg.se/vardagslivet

Tack för alla grattis.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm
    Virra: Pojke född 28/1 (BF 5/2), Umeå
    AMS: Olivia född 30/1 (BF 28/1), 1 son född augusti 06, Umeå

GRAVIDA

Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL), Tore, Wilmer eller ?
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund (väntar en till tjej!)
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)William
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke) William
    Kanske en dag: BF 14 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland (kön, kommer ej kolla) Namn: Indra / Troy
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt
    majsanna: ÄL ca 3/2 BIM ca 17/2 inga barn sedan tidigare. Försök 11. Norrköping

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!