Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 28/12, BIM 11/1 försök 3 efter mf, försök 7 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

Uppdaterar listan då den låg lite väl långt bak. :) Tog mig friheten och flyttade upp Flake.

• AxelOlivia

Virra: Man åker dit bara, de har öppet mån-fre 8-12. Det finns ju två olika varianter av skydd.

• AxelOlivia

Virra: Det ligger på Umestan. Kolla på www.ntf.se så tror jag det finns en vägbeskrivning eller åtminstone en adress. Vi har hämtat stolen idag och det var jätte smidigt. Man betalar på plats och oavsett om man hämtar stolen nu eller i slutet av den här månaden får man ha stolen oktober ut.

• AxelOlivia

Ser att det är fler än jag som börjar bli less. Förra gången hade jag knappt några "problem" med graviditeten. Mådde visserligen illa och spydde till och från hela graviditeten och vart väldigt svullen på slutet. Men denna graviditet känns det som att jag fått varenda krämpa och lite där till. Mår också illa dagligen fortfarande och spyr då och då, knaprar lergigan som godis känns det som, får foglossning om jag går för mkt och har svårt att sova på nätterna då det är omöjligt att hitta en skön sovställning. Mitt järnvärde var vid förra träffen med barnmorskan skitdåligt.

Hade sammandragningar dagarna före nyår men då vi passerade nyår och jag tyckte att det vore helt okej om hon kom så har allt slutat upp. Nu gör jag allt för att hon ska komma ut, har varit ute på långpromenad och införskaffat hallonbladste. Visst kommer det någon sammandragning då och då men alldeles för sällan och för svaga för att de ska påverka något alls. Idag är jag i v 36+4 och anser att hon gärna får komma ut. Men det verkar inte alls hon själv tycka. Trotsunge redan!! ;)

• AxelOlivia

LillaJag: Som MimmiP tycker jag att det låter som förvärkar. Har haft det sen v 20 men de började inte göra ont förrän v 30 ungefär. Är ingen fara sålänge de inte är regelbundna och återkommande flera gånger på en dag, men det kan vara en idé att vila lite extra.

• AxelOlivia

Yoysen: Först och främst tror jag att det kan vara såväl förvärkar som växtvärk du känner av.
    Sedan ang järntabletterna, hatar de också. Men tips på hur du ska hålla igång magen ändå, lägg linfrön i vatten i ett litet glas på kvällen som du dricker på morgonen samt blanda vetekli/kruskakli i fil. Tänk på att dricka ganska mkt vatten och om det går äta fullkorns-alternativ. Torkade plommon ska ju också vara ett tips liksom råa blåbär.

• AxelOlivia

Lillajag1979 skrev 2009-01-08 05:51:35 följande:

Hallå... Det är helt otroligt egentligen. Nu har jag råkat på kräksjukan en 2a gång i år. Det känns som att en ångvält kört över mig. Hoppas att ni mår bättre iaf.Nu ska jag bara vila och återhämta mig.
    Tvi för magsjuka! Hoppas att du återhämtar dig fort..

Själv har jag sovit jätte dåligt två nätter. I natt har jag haft som molvärk i magen i princip hela natten. Har lite förvärkar med verkligen inget som är så starkt och regelbundet för att sätta igång något så jag får nog stå ut några veckor till. Igår var det för övrigt exakt tre veckor till BF. :)

Virra: Hur går det för dig?
  • AxelOlivia
    v i r r a skrev 2009-01-08 11:04:43 följande:
    AMS: Tackar som frågar Det är fint här. Firar min 30årsdag idag liggande i soffan som en strandad val! Hahah! I övrigt så har jag har rätt kraftiga sammandragningar som inte gör ont i sig men däremot en mer konstant "mensvärk". Ibland är sammandragningarna regelbundna med kanske 7- 15 min emellan i nån timme för att sedan ge med sig men oftast kommer de ganska glest ett par tre stycken i rad.
    Se där! Grattis på födelsedagen.. :)
  • AxelOlivia

Flyttar fram listan lite.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 28/12, BIM 11/1 försök 3 efter mf, försök 7 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

• AxelOlivia

Jag är dock yngre än de flesta av er. :P Fyller 23 i år..

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!