Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Ja gällande åldern har jag inte mkt att komma med. :P Både jag och min sambo är betydligt yngre än de flesta av er. B fyller 23 på onsdag (och förhoppningsvis ska inte lillan pricka in pappas födelsedag) och jag fyller som sagt 23 senare i år..

Tycker att det är roligt att det här med att åldern inte har samma betydelse när man träffas över nätet som än i real life..

• AxelOlivia
    Svar på #1049
    Eva Marianne skrev 2009-01-10 16:14:29 följande:
    vi slår er med hästlängder! Min man blir 48 iår...
    Vågar jag säga att min mamma och hennes man just fyllt 50. :P
  • AxelOlivia

Eva Marianne skrev 2009-01-11 15:48:51 följande:

Det är lugnt, AMS! Vår åldersskillnad har allt diskuterats förut och både den och faktumet att maken inte kommer vara en helt ung pappa, är i vår vetskap. Men, som Yoysen sa: det här är mannen jag valt och älskar av hela mitt hjärta och det är ju det som räknas!
    Jag menade verkligen inte att kritisera er! Om du uppfattade det så. Jag tycker inte att åldern har någon betydelse, varken när det gäller föräldrarskap eller förhållanden. Huvudsaken man
    älskar varandra och sitt barn så är det andra utan betydelse.
  • AxelOlivia

Mimmi P: Ja vi är verkligen åldersfixerade i Sverige. Tycker att det är rätt skönt att inte vara medvetna om någons ålder just för att man får göra sig en egen uppfattning istället för en massa fördomar. :)

• AxelOlivia

Jag tror som du skriver mer på erfarenheter än åldern i sig. :)

Tycker att det känns väldigt skönt att kunna prata med er som är i samma sits och livssituation som mig då mina jämnåriga inte riktigt är där ännu. :)

• AxelOlivia

Åh Virra vad spännande. :)

Här får bebis gärna stanna sig inne till torsdag sedan är det fritt fram. ;)

• AxelOlivia

Kallo: Hoppas att det inte är något allvarligt.

Ego: Var hos barnmorskan idag och våran bebis verkar fortfarande inte bestämt sig för hur hon ska ligga. Ligger visserligen med huvudet neråt men ändå på sneddan och tydligen fanns det gott om plats om hon behagar att vända sig med rumpan neråt igen. Fick en extra tid hos BM för en koll redan om en vecka igen. Men håll tummarna för mig att hon inte vänder sig för så här sent gör de inte ett nytt vändningsförsök utan isf blir KS och det vill jag verkligen inte..

• AxelOlivia

Virra: Jag har haft sådär flera gånger jag också.. Man blir så less när det bara stannar av när man faktiskt har haft ont. Förhoppningsvis så ger det iaf lite påverkan på tappen och gör att det går fortare när det väl är på gång. Min bebis får gärna komma ut på torsdag, vi kanske kan bestämma träff på förlossningen då? :P

• AxelOlivia

Virra: Det händer något iaf. :) Men som Mimmi skrev kan slemproppen lossna flera veckor innan bebben kommer ut, vilket kanske inte är så troligt med tanke på dina sammandragningar.

• AxelOlivia

Virra: Hoppas att det sätter igång på riktigt för dig snart. Vilket jag tror. :)

Ego: Själv hoppas jag på bebis till helgen, två veckor kvar till BF idag så det är ju inte jätte troligt. Men går och letar tecken.. :)

En av mina bästa kompisar fick för övrigt en liten pojke i morse. Ska bli så roligt när våran bebbe också kommer. De har en till pojke som är nio dagar äldre än Axel och det är perfekt avstånd hem till de från oss, typ 100 m. Och Axel och deras son älskar att leka tillsammans. :)

Nu ska jag hämta hem busungen från dagis och om två timmar kommer en kompis förbi på middag och ska sedan vara barnvakt åt Axel då jag ska ner på stan och kolla på B när han spelar teater..

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!