Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Svar på #533
    Rauur skrev 2008-12-02 20:41:28 följande:
    Haha är den inte grå för er?? :P Den brukar bli grå för mig då jag citerar någon:PHaha... det är typ.. en glad gubbe iallafall :P ^^ =ögon och , =mun :)Alltså en två ögon och en mun ^^, En leende gubbe :PIdag ärmin mage så jääkla svullen!Finns bilder i bloggen.
    Har också klurat på din smilies. Har aldrig tänkt att det är ett komma utan bara på ^^
  • AxelOlivia

FlakeZ: Tycker om både Hugo, Ludwig, Oskar och Isak. :) Andra pojknamn som jag tycker om är Emil, Albin, Noel, Elias och Liam. Och så Axel så klart. ;)

Flicknamn har vi nästan spikat, känns bra då det troligast är en flicka. Blir en Olivia i sf, men pojknamn är skitsvårt. Vi har ju redan tagit det vi tycker är finast. :)
    Sambon står fast för sitt Oskar som han pratat om sedan jag blev gravid, själv är jag lite tveksam till det. Just bara för att det kan vara svårt att säga i hop med Axel, blir lätt Askel och Oksar. ;)

Min bebbe ligger på sne idag och trycker på alla obehagliga ställen. Sitter och pluggar med lite pauser titt som tätt så jag gissar att jag kommer hänga här rätt mkt idag. Är så omotiverad till skolan nu. Såg just att jag idag har gått 80% av graviditeten. Shiiit snart är lillan här..

• AxelOlivia

LillaJag: Jag äter Niferex. Har ätit två om dagen rätt länge då jag hade ett hb på strax över 100, nu har jag gått ner till en och trots detta låg jag iaf på 115 sist. Det finns väl allmänna rekomendationer att alla från v 20 eller något sådant bör äta extra järn, men så länge man har högt järvärde är det väl ingen idé?

Börjar känna mig stressad över julen. Vi ska vara hemma över jul för första gången. Vägrar åka iväg 1 månad före BF, det är ju 50 mil till både mina föräldrar och till Bs pappa + 110 mil til B:s mamma. Min mamma och hennes man kommer hit till annandagen och sedan kommer B:s pappa den 28. Så det är eg bara julafton och juldagen som vi är själva. Känns rätt skönt. Men det är ju bara det att vi måste ordna allt med julmat och julbak själva. :) Kanske varit lite bortskämd tidigare. :P

• AxelOlivia

Rauur: Axel kommer ju vara 2 och 5 när lillan kommer så vi har köpt en syskonvagn. Men det är ju inte direkt jätte mycket plats i syskonvagnarna och kommer din lillkille vara 3 så är frågan om han får plats.

• AxelOlivia

Har inte ens velat testa buggan då vi ändå inte har råd med en i nuläget.

Sitter och budar på tradera och har just kammat hem en pop-fleeceoverall i rött och en klänning och body med tummen motiv, så söt. :)

• AxelOlivia

Majsanna: Verkar bli riktigt fint i erat kök. :)

Raur: Är också skeptisk till en sån vagn, just för att ena barnet ligger under och det enda de ser är barnvagnen när de ligger där under.

• AxelOlivia

MimmiP: Kortet lät som en bra idé. :) Ring till FK och fråga, de verkar vara ganska kinkiga med exakt när intygen skickas in..

• AxelOlivia

Lightfish: Förstår dig fullt ut att det inte känns vidare roligt att må illa hela tiden. Hjälper medicinen något för dig? För mig hjälpte den knappt alls i början medan den mellan v 21 och 30 ungefär hjälpte rätt bra medan den nu igen börjat verka sämre, har spytt flera gånger senaste veckan och är nu i v 32+2. Hoppas att det bättrar sig något iaf. Men om inte annat så är du ju iaf halvvägs nu, iaf en positiv sak i det hela.

Har skickat iväg grabbarna på fika nu och ska sätta mig och plugga medan de är borta. Har seminarie på tisdag och sedan min sista tenta innan studieuppehållet på onsdag. :) Sedan återstår två arbeten och två seminarier i början av januari och jag hoppas inte lillan väljer att komma allt för tidigt då terminen slutar den 16:e januari. Har då 12 dagar tillgodo till BF och om jag ska gå enligt Axels födelse så föddes han just 12 dagar före BF. ;)

• AxelOlivia

Lightfish: Var det de där obehagliga supparna som man fick krypningar i hela kroppen som du också fick? Kommer inte ihåg namnet. Jag slopade mina fort i af!

• AxelOlivia

Catt och FlakeZ: Underbart att ni snart har era bebbar hos er. :)

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!