Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Virra: Skönt att det tittar till dig och bebben ordentligt. Tycker att det verkar som att de på förlossningen här i stan tar alla orostecken på största allvar så det känns skönt. Och alla som varit in på förlossningen verkar ha fått ett väldigt bra bemötande. Så det har vi ju att se framemot både du och jag när det verkligen är dax. Förresten så klättrade jag ju om dig i listan efter RUL men det verkar som att du ändå kommer få bebis före mig. :)

DisaD: Kan bara säga att alla inte har en jobbig förlossning och att min förra faktiskt var helt okej. Klart det gör ont men det är ju oundvikligt och vad man får för mödan är ju helt klart värt det.

LF: Hur går det för dig?

Igår var jag och B och handlade alla julklappar färdigt medan Axel var på dagis. Så skönt att få det bortgjort. Känns som att det bara blir mer och mer folk på stan ju närmare jul vi kommer.

• AxelOlivia

Kanelbulle: Skönt att det går åt rätt håll!

LF: För dig med, med förkylningen.

Virra: Bra att de håller koll på dig. Men visst är det från v 34 som de inte rekomenderar sängliggandes längre, att det inte gör något om barnet kommer då? Du måste ju snart vara där?

Ego: Magen har verkligen växt mkt nu på slutet och har fler sammandragningar som kommer varje dag nu. Men ännu inte något regelbundet. Men är ju bara v 34 ännu så hon stannar nog där ett tag till. ;)

• AxelOlivia

EGO: Har haft riktigt ont i magen nu sen i går kväll. Det gör ont längst ner i magen och strålar nedåt. Känns någorlunda bra så länge jag verkligen sitter/ligger helt stilla men så fort jag rör mig minsta lilla så gör det jätte ont. När jag är uppe och rör mig får jag bara sammandragningar.

Någon som varit med om något liknande och vet vad det kan bero på?

• AxelOlivia
    v i r r a skrev 2008-12-16 11:33:08 följande:
    Oj, då hoppas jag att det inte är dax ännu. Stannade hemma idag då jag verkligen inte kunde ta mig i väg till skolan. Jätte tråkigt för jag hade två intressanta föreläsningar i dag. Men inte mkt att göra åt och efter att ha suttit och klurat på en skoluppgift vid datorn en timma så insåg jag att det nog var ett klokt val. Nu har jag sovit en timma och det känns åtminstone lite bättre så jag ska fortsätta med min skoluppgift så länge jag klarar att sitta upp.
  • AxelOlivia

FlakeZ: Kanske är det på gång snart för din del. :)

LF: Ta det lugnt och fundera ut vad som verkligen är viktigt att ordna inför julen.

• AxelOlivia

Virra: Det går bra. Har konstant molvärk i magen men sammandragningarna har lugnat ner sig. Var och tittade till bebban igår kväll på förlossningen bara för att se att allt stod rätt till vilket det gjorde och eftersom jag inte har regelbundna sammandragningar ska det väl inte vara något att oroa sig för.

• AxelOlivia
    v i r r a skrev 2008-12-17 13:27:26 följande:
    Skönt att höra att du fick komma in och kolla och att sammandragningarna har gett sig! Det ska väl som du säger inte vara något att oroa sig för. Som du sagt, jag kanske föder före dig ändå Eller så tajmar vi så vi ligger på förlossningen samtidigt! Det skulle ju vara trevligt
    Haha ja precis, Så kan vi skrika ikapp. :P
  • AxelOlivia

MimmiP: Ja nu funkar det. Vilken sötnos. :)

• AxelOlivia

Virra: Nej det har stannat av lite nu. Lika bra det. :) Men har verkligen försökt att ta det lugnt i veckan. Hur går det för dig? Kommer du dig upp ur sängen över huvudtaget?

• AxelOlivia

Virra: Nej förra gången hade jag knappt ens sammandragningar förrän en timme efter vattnet gått och efter ytterligare tio timmar så var Axel ute.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!