Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Idag har vi varit och gjort bort julhandlingen. Vi var där redan just efter åtta när de öppnat och det var skönt. När vi var klar vid halv tio så började det komma mycket folk. Är så skönt att vara ledig nu och få ta det lugnt och vila kroppen. Det behövs verkligen. :)

Raur: Tycker inte att din mage är onaturligt stor. Det syns ju fortare med andra barnet och allra helst när det bara är några år emellan.

• AxelOlivia

Har lagt upp en ny magbild hur min mage växt. Finns under starka bilder för den som är nyfiken. :)

• AxelOlivia

Majsanna: Håller alla tummar och tår för dig nu. Och som jag skrev tidigare, du får gärna ta över mina gravidbaciller.

Vill gärna att lillan ska stanna kvar till nyår men efter det är det v 37 och då får hon mer än gärna komma ut. :P

För övrigt vill jag önska er alla en God Jul. Ni som redan fått era bebbar hoppas jag får en underbar första jul. Och hoppas även att ni som mår illa får behålla julmaten och att ni med stora magar får plats med allt gott. Och att ni som ännu inte fått erat plus, får det nu!

Kramar

• AxelOlivia

majsanna skrev 2008-12-27 12:12:11 följande:

Får du mycket besvär så kan en arbetsterapeut hjälpa dig med handledsskydd som kan användas på natten och även på dagen ifall besvären även förekommer då. De brukar ha bra effekt. Hos arbetsterapeuten kan du även få träningprogram för händerna som kan minska svullnaden och hon/han ger även råd på vad du ska undvika tex. bära tungt. Märks det att jag är arbetsterapeut eller
    Jag har gett samma råd i en annan tråd. ;)
  • AxelOlivia

Måste gnälla lite, har haft fruktansvärda ryggsmärtor sen igår kväll. Ingenting verkar hjälpa, har provat alvedon (hjälper ca 2 timmar), TNS, varm dusch, promenad, vila och sambon har provat mobilisera ryggen. Kunde knappt sova inatt då jag hade så fruktansvärt ont. Vilket i sin tur ledde till huvudvärk och kräkningar i morse vilket ledde till en massa sammandragningar. Tänkte att en promenad skulle göra det hela lite bättre, men tog vatten över huvudet och gick för långt. Vilket bara inneburit mer sammandragningar och till råga på allt så har jag nu fått feber med frossa och ledvärk i hela kroppen.

• AxelOlivia

Kanelbulle: Vad skönt att UL såg bra ut.

Majsanna: Köket blir jätte fint. :)

FlakeZ: Hur går det för dig? Några fler känningar ännu?

Ego: Febern har gått ner nu men har fortfarande ont i ryggen och lite i magen. Ska till BM ändå idag så då tänkte jag fråga om det. Hade dock sammandragningar med 5-6 minuters mellanrum igår kväll, men det avtog lite under natten.

• AxelOlivia

Åh Grattis Flake. :)

Ego: Var hos BM idag. Är i v 35+4 nu och hon misstänkte att våran lilla har vänt sig med huvudet uppåt så vi blev direkt hänvisade till förlossningen för att kolla upp det. Och visst var det så.. Eftersom Axel föddes i v 38 och man som omföderska kan ha tendens att föda tidigare även andra gången så ville de prova vända henne så fort som möjligt så imorgon ska vi tillbaka till förlossningen på morgonen för ett vändningsförsök. Bävar för att man måste fasta ända fram tills det är över och jag kräks alltid om jag inte får i mig någon mat på morgonen. :S

• AxelOlivia

Vändningsförsöket gick bra och hon ligger med huvudet neråt. Men det finns fortfarande mkt plats för henne att röra sig så vi får väl se om hon stannar kvar där. Är inte helt säker på att hon kommer göra det eftersom hon bökat på ganska ordentligt nu.. :S Vi får se..

• AxelOlivia

Kikar in och skriver årets första inlägg. God fortsättning på er allihopa!

Själv börjar jag komma in i fixar tagen nu. Vill ha allting färdigt när lillan väljer att komma ut, så idag står det en hel lista med saker på schemat. Ut med julen, fram med bebissaker, tvätta bebiskläderna, fixa i ordning i Axels rum. Skulle dessutom behöva plugga lite plus att vi ev ska till pulkbacken och åka bob med Axel.

Men nu är det 2009 och vecka 37 så överarbetar jag igång något är hon faktiskt välkommen. Har ont i hela kroppen och börjar bli ganska less på att vara tung och klumpig.

• AxelOlivia

Virra: Vi har inte fixat mkt alls. Har ju iaf lite förtur när vi har mkt i förrådet från Axel.
    Men vi har köpt färdigt de första babykläderna och letat fram det av Axels kläder och leksaker som kan användas första tiden. Men de ska ju ännu tvättas och vikas in i garderoben.
    Skötbordet har vi haft framme hela tiden sen Axel men eftersom det inte används nu så har vi det fullt med grejer som måste röjas undan.
    Vagnen står i förrådet och måste tas fram och bäddas i ordning.
    Vi har fått fram vaggan men skivan som ligger unders fattades så den måste vi leta reda på innan vaggan ska bäddas. Måste även fixa i ordning lite med lampa och annat där den ska stå.
    Måste fortfarande inhandla lite, bl a en babyvakt, tvättlappar och ev en ny bröstpump.
    Ska även packa upp babygymmet, babysittern och bärselen. Tänkte göra en liten myshörna åt bebban i vardagsrummet. Vill att Axel ska få ha sitt rum i fred ett tag till.
    Sedan ska vi hyra ett babyskydd från NTF.

Så nog är det att fixa lite ännu. Men känner att det börjar vara dax.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!