Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Evamarianne: Åh underbart, grattis!

Nu är nästan alla ovanför strecket. Hoppas att ni Rauur, majsanna och Serafine snart får era efterlängtade plus.

Och hoppas att du Henlin snart får ha din bebis i famnen i stället. :)

Själv har jag haft världens sammandragningar hela dagen som gör rätt ont. Tror inte att det är någon fara dock. Ska till BM på torsdag så jag tänkte höra mig för om de då. Vill ju inte föda riktigt ännu, är ju bara v 30..

• AxelOlivia

majsanna: Hoppas verkligen att din känsla inte stämmer. :) Du förtjänar ditt plus snarast.

• AxelOlivia

Kanelbulle: Hur gick festen? Lyckades du dölja eran hemlighet? Och hur mådde du? :)

Här hemma håller jag på koka risgrynsgröt. Vi brukar köpa färdiglagad gröt men då jag är laktosintolerant får jag oftast ont i magen av den trots att jag tar mjölktabletter men fick tipset av en kompis att man kan frysa in risgrynsgröt så nu kokar jag en rejälladdning. Och snart ska jag ner på stan och luncha med några kompisar. Mysigt.

• AxelOlivia

Henlin: Har hört talas om vissa mammor som skrivit ett vräkningsbrev till sina bebbar. :)

Kanelbulle och Evamarianne: Tvi för illamående. Hoppas att ni blir kvitt det någorlunda snabbt.

Själv har jag spytt idag igen i v 30+4. Känner att det är hopplöst att detta ska sluta någongång. Men nu är det förhoppningsvis inte mer än 9 veckor kvar. :)

• AxelOlivia
    henlin skrev 2008-11-25 02:20:13 följande:
    Nu åker vi in, hoppas att det är på riktigt!
    Håller tummarna att allt går bra. :)
  • AxelOlivia

Raur: Stort grattis! Tror inte lättglöggen är någon fara. Man dricker ju så lite åt gången. Men som någon sa koka den före ist för att bara värma den för då ska ju alkoholen försvinna helt.

Majsanna: Hoppas att det är din tur den här månaden också. :)

Henlin: Både jag och Axel har haft en von rosen skena mot höften. Gissar att det är en sådan som lilla Elise fått?

• AxelOlivia

Majsanna: Kollade just in blogg. Jobbar du som arbetsterapeut? Det är ju det jag pluggar till. Ett bra yrke tycker jag. :)

• AxelOlivia

Majsanna: Först och främst, vad tråkigt med mensen. Vill inte ge dig falska förhoppningar men fick min mens på dag 24 vilket senare efter UL visade sig inte vara mens utan att jag var gravid redan då.
    Sedan, jag går termin 3 och kommer förhoppningsvis precis hinna läsa klart den här terminen innan bebban kommer. Vart har du utbildat dig?

• AxelOlivia

Henlin: Ja vi är helt befriade. :) Vilket är vanligast, min lilla syster blev inte bra utan fick ha gipsbyxa till hon var ett år ist men nu är hon helt bra. De kollar ju rätt noga upp allting så jag tror inte att det är något man behöver oroa sig för det nu.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!