Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Lightfish: Ja det var primperan jag menade. :)

Kanelbulle: Jag mår mer illa när jag är trött och postafen gör ju en jätte trött. Kan det vara av den anledningen som du spyr när du ätit de?

MimmiP; Skönt att foglossningen är bättre iaf just nu. Fortsätt att vila så den inte kommer tillbaka. :)

Ego: Har börjat få riktigt ont i ryggen nu så jag undrar hur det ska gå att klara av de resterande 7 veckorna. För övrigt inbillar jag mig att magen sjunkit lite, är det möjligt redan?

Känner också att bebban trycker på nedåt när hon rör sig så jag hoppas att det betyder att hon ligger åt rätt håll, dvs med huvudet ner.

• AxelOlivia

Catt: Spännande. Hoppas allt har gått bra.

Kanelbulle: Hade alltid med mig spypåse i fickan de få gånger jag tog mig utanför dörren de första 20 veckorna. Ett hett tips i fall att det skulle behövas. Hoppas att det går över snarast.

Själv har jag spytt inatt och i morse igen. Blir så less, ska det aldrig ta slut. Nåväl bara 50 dagar kvar till BF nu!!

FlakeZ: Intressant att någon annan också vaknar mitt i natten. Vaknar nästintill varje natt vid 2-3 tiden och ligger vaken mellan 1-2 timmar innan jag somnar om. Sedan vaknar Axel för det mesta vid sju på helgen och då kan jag inte somna om. På veckorna måste vi ju kliva upp halv sju i vilket fall som helst.

Imorgon ska jag skriva min sista tenta på den här terminen. :)

• AxelOlivia
    A L T A skrev 2008-12-08 16:25:38 följande:
    Haha, de här med att föredra att spy det ena eller det andra.Igår drack jag mängder med citronvatten och kan säga att det var ingen höjdare att kräkas upp. FYYY vad surt! Älskar citron och kan äta den som man äter en apelsin, men fy vad det var äckligt att kräkas.Haha, vilket samtalsämne
    Att spy just efter alvedon är inte heller någon höjdare, liksom ett tag efter potatis. Och för att inte tala om saffran. Tvii!! ;)
  • AxelOlivia

Majsanna: Va fint del blir i köket. :)

• AxelOlivia

Grattis Catt! Underbart. :)

Lightfish: Hur går det för dig, åkte du till sjukhuset och fick du någon hjälp i så fall?

• AxelOlivia

Slänger in listan å den hamnat så långt bak

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs

GRAVIDA
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

• AxelOlivia

Kanelbulle:
    Från livsmedelsverket:
    Kan jag äta julbord när jag är gravid?
    Den mesta maten på julbordet kan du äta när du är gravid. Alla typer av sillinläggningar, julskinka, lutfisk, varma rätter och grönsaksrätter går till exempel bra!

Det som du bör vara uppmärksam på är rökt eller gravad fisk, rökt eller torkat kött/korv, kalla röror, patéer och dessertostar.

Vakuumförpackad rökt och gravad fisk kan innehålla bakterien listeria. Nyrökt och nygravad fisk, till exempel hemgravad, går däremot bra att äta. Om du äter julbord ute, fråga personalen om fisken har varit vakuumförpackad eller inte.

• AxelOlivia

LF: Tycker att du har nog med ditt illamående. Inte en dunderförkylning på köpet. Skönt att Nixx kunde komma ifrån jobbet, ibland för man prioritera. :) Krya på er nu och ta hand om varandra.

Evamarianne: Ja ingefära ska ju vara bra för illamåendet så kanske är det därför. Själv klarar jag bäst färdiga pepparkakor just nu men mår illa av eftersmaken..

Kanelbulle: Ja kanske bäst att låte bli för att inte riskera något men personligen tror jag inte att lite skadar, men det är ju min åsikt. :)

Ego: Så har jag nu skrivit min sista tenta. Har kvar två rapporten inkl seminarier nu och de ska in först efter jul. Känns skönt att kunna slappna av nu och bara behöva pallra sig till skolan för föreläsningar. Vilket är nog det, stolarna i skolan är hemska och sitta där mer än två timmar på en dag tar stryk för min rygg och nästa vecka är det föreläsningar mån-fre..

• AxelOlivia

Lillajag: Förstår att du blev sentimental. Tycker att du har rätt att vara bortskämd med illamåendet, räcker gott med det du fick gå igenom före.. Kände bara för att ge dig en stor KRAAAAM!!

• AxelOlivia

Virra: Skönt att de kollar upp det även på förlossningen. Hoppas allt går bra.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!