Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

ops... inte meningen att upprepa mig

• v i r r a

hahah! Ingen instämmer mer än jag! Det är tungt att ha sammandragningar hela tiden. Märkligt att man går runt och LÄNGTAR efter att det ska göra mer ont Inte så ofta man längtar efter smärta liksom.

Rauur skrev 2009-01-14 14:23:08 följande:
    Men! Du ska ju vara på förlossningen Virra
  • v i r r a

Hallå hallå!

Kanelbulle: Bara bra att köpa lite för stora kläder! Visst är det lite mysigt att gå in på mamma-avdelningen och handla

FlakeZ: Men ooh! Ingen liten ärta längre alltså! Värsta bönan.

Ni som fått era små... hur är det egentligen att vara "på andra sidan" när man har sin bebis hemma utanför magen äntligen? Man går ju själv och längtar och längtar men vet inte riktigt vad man har framför sig.

Har ni några tips på vad som är bra att ha med till förlossningen förresten?

Ingen bebis utanför här. Det ilar lite ibland innanför blygdbenet och i ljumskarna men tror inte att det är på gång än på ett bra tag. Idag är min sista dag som sjukskriven för hotande förtidsbörd. Vår lillkille anses färdigbakad (tjohoo). Jag har planer på att gå tillbaka och jobba några dagar med start i morgon faktiskt. Jag hann aldrig skola in vikarien och alla dagar jag kan arbeta för att överlämna känns bra att få. Får se hur det går...

• v i r r a

Men gud! Ni är ju inte kloka brudar så mycket ni skriver! Hahhah! Jag har en del kvällsläsning ser jag.

Är på jobbet idag och det går finfint (än så länge). Såå skönt att få tänka, vara sitt jobbar-jag ett tag och träffa kollegor och lite andra vuxna.

Tackar för alla ta-med-sig-till-och-från-förlossningen-tips! Ska gå igenom dem ordentligt i em då jag kommer hem.

MimmiP, visst var det du som undrade varför jag inte blev sjukskriven till BF. Man får väl inte vara sjukskriven pga hotande förtidsbörd längre än till v 38 tror jag?

Jätteroligt att läsa om era namntankar!

Och serafine och majsanna... jag håller också tummarna! Tycker det är strongt att ni håller er kvar här i tråden och jag hoppas att ni kan känna stöd även om det är mycket graviditets- och bebisprat!

Som sagt, det finns en hel del att läsa och svara på i kväll. Tur man har helgen på sig också

Well. Arbetet kallar!

• v i r r a

Hallå!

Roligt att höra hur det är med bebis utanför magen! Man vet ju att hela dagarna går åt till att mata, rapa, byta och greja men det är ändå svårt att förstå det.

Tackar för tips om grejer att ta med, och inte ta med, till förlossningen

Kamera har vi fixat. Vi har till och med införskaffat en helt sprillans ny nikon systemkamera FINA bilder ska vi ta på vår lille.

Tofflor har jag inga? hmm? amnings-BH har jag inte heller kom jag just på.

Mat och dryck finns på vår förlossningsavdelning att köpa för pappan och få för mamman och något mer än det som finns där vet jag inte om jag behöver. Det skulle vara godis då men det är inte lönt att köpa nu för jag kommer bara äta upp det

Läppcerat har jag inte tänkt på så tack för det Henlin! Mjukisbyxor har ett par redo men det kan tydligen vara bra med fler par! Tack för det tipset ams.

Men kasslertrosor? *asg* VAD är det? Hahah! Antar att det är något plagg i nät och inte i.. kött

Angående namn. Vi funderar också på en Wilmer men just nu vill jag ha en Svante William är ett urtjusigt namn! Hur tänker ni som funderar på det kring att det är så vanligt nu? Antar att ni inte bryr er alls! Helt rätt och jag är lite? avis på att jag inte kan tänka så riktigt. Oskar är nämligen en favorit också men jag känner mig lite osäker på att ge ett barn ett namn som ser ut att bli supervanligt. Inte så att jag tillhör den skara föräldrar som vill ge helt ovanliga namn. Nåväl.

Serafine och Majsanna. Hur reagerar era män på att det tar lite tid? Jag hoppas ni inte börjar ge upp hoppet. Det kanske är en känslig fråga (?) och det har ju inte gått ett år än men? har tankarna börjat snudda vid utredning och sånt? Ni behöver ju inte svara om det är tråkiga frågor. Menar inte att klampa in och vara okänslig

Jag har vänner som är i snarlika situationer som ni är. Ett par som har en dotter på drygt 3år men där det inte händer något mer trots idoga försök. Dom har just sökt hjälp och verkar tycka att det är skönt att ha tagit det steget. Ett par som inte har barn innan och har hållit på ett tag men inte sökt hjälp och så ytterligare ett par utan barn som är inne i IVFsvängen. Sen är vi en liten ?drös? i vår bekantskapskrets som är gravida nu och där alla ska ha barn innan augusti.

Det kan inte hjälpas att vi alla liksom tassar lite på tå inför varandra trots att vi pratat öppet om läget. Jag är rädd att liksom verka otacksam över graviditeten när jag klagar över foglossning etc. Jag vet inte hur mycket man kan fråga om hur det är och känns etc. Inte så att jag känner att de missunnar oss på något sätt, och inte heller så att de inte är superglada för vår skull men ändå? det är ju jobbigt för våra vänner och det är svårt att veta hur man kan stötta på ett bra sätt, eller om dom ens vill ha stöd. Tja. Lite svamligt kanske detta blev men som många andra skriver här, jag hoppas ni stannar och känner att ni kan snacka av er om ni vill!

Ops. Nu blev det långt.

• v i r r a

Serafine, ahh! Amningslinne *noterar*

Ne såklart att ni inte "får" utredning. Tänkte inte på det. Sorry Fast det är ju positivt såklart! Och nu när jag tänker efter så har ju majsanna också pratat med sin läkare om läget om jag kommer ihåg rätt.

• v i r r a

majsanna, hoppas mannen smittar av sina cool-känslor på dig Spännande blir det nästa vecka alltså med mens som bara SKA utebli. Och bra rutet åt tjatande familj!

Ja det är så känsligt med barnplaner familj och nära och kära. Från alla sidor liksom. Från min sida som gravid är det jättesvårt att veta hur mycket jag kan prata om mitt utan att verka okänslig samtidigt som det är ursvårt att veta när jag pratar uppenbart för lite också och genom det inte beter mig "normalt" = också riskerar att kliva i klaver på känsliga tår. Försöka prata öppet om saken är väl som vanligt det enda möjliga men ack så svårt ändå.

Mimmi P: hahah vi har uppenbarligen rätt lika namnsmak! Klart du får skriva upp Svante! Och jag tycker också det är aptrist att hela tiden få höra "nej men fyy! Jag lägger in veto!" när man pratar om namn. Jag är inte så snäsig av mig i vanliga fall men när det gäller namn har jag faktiskt rutit ifrån och förklarat läget. Det finns inte ett enda namn som inte någon av våra närmaste "spytt" på Det tar faktiskt. (och jag tror inte det hade hjälpt att välja ett superstandardnamn för då hade folk "spytt" på det i stället.)

Eva Marianne: Förstår hur du menar med att man inte borde bry sig men att det ändå kan kännas lite trist att ge ett barn ett namn som 4 andra i klassen har. Själv heter jag Lisa och hade 1 annan Lisa i klassen men många på gatan där vi bodde, fritids, dagis etc. Jag kan inte påstå att jag är plågad av detta! Ändå vill jag själv undvika att ge ett barn ett namn som motsvarar "Anders" i min generation. Troy är ju verkligen ett helt strålande namn tycker jag! SNYGGT och det går verkligen att föreställa sig både att Troy är en liten grabb och en rockstjärna eller tandläkare = perfekt! Indra är en favorit faktiskt. Min mor ville döpa mig till Indra faktiskt med det blev inte så. Tyvärr.

AMS: Hur det går här? Tja. Jag kopierar ditt inlägg så vet du "Är spyless på att vara gravid nu och har noll tålamod här hemma. Mår illa på kvällarna och samlar på mig mer och mer vätska så jag har jätte ont i händerna, kissnödig konstant. Letar symptom som bara den just nu. Det enda som jag vill nu är att få riktiga värkar." Precis just så är det här.

Over and out

• v i r r a

Näe... ingen bebis så långt ögat kan nå! Tycker att det är rätt lugnt med sd etc. också TROTS att jag gått tillbaka för att jobba. *grr*

Själv då?

Axels mamma Sanna skrev 2009-01-21 10:24:32 följande:

Virra: Hur går det? Ingen bebis ännu? :)
    Lillajag1979, kommer faktiskt inte ihåg mitt sf exakt. Vet att jag hade "färre cm än veckor" så att säga Tror mitt sf i v 30 var kring 27. Låg under kurvan då. Nu ligger jag strax över.
  • v i r r a

Hello!

"äggvita" och protein är samma sak (om jag nu inte blivit helt snurrig ) Bara olika benämningar.

Själv for jag från jobbet idag för att det "sköljde" onda vågor genom mage och rygg. Det började försiktigt vid 12tiden. Vid 13.30 hade jag ONT. Vid 14tiden for jag hem. Trodde det nog var på g och fick maken, som satt i ett möte, med mig hem. Somnade som en stock och vaknade just. Det verkar ha gått över nu *suck*

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!