Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Mimmi P: moahahah! jag kommer att kunna råka sno något av era namn! Walter ligger på topplistan men oftast är det Wilmer som leder i listan! De senaste dagarna har jag dock haft en liten Svante i magen hehe När det gäller tjejnamn så är det samma för oss som det verkar vara för många här i tråden - mycket lättare! Om det, mot förmodan, skulle bli en tjej så är vi rätt säkra på att det skulle vara en Ellen.

• v i r r a

Mimmi... Vilgot har legat i topp också då och då. Algot har vi smakat på. Elis och Eskil är andra namn vi testar...

• v i r r a

Å så jag känner igen mig i det du skriver Mimmi! Blev också sjukskriven, till att börja med i tre veckor (till 10 dec). Jag blev också "tvingad". Trodde absolut inte jag skulle bli sjukskriven men nu när jag väl ligger ner så är det uppenbart att det behövs! Dåligt samvete för allt på jobbet som inte blir gjort och för alla som måste rycka in har jag också. Men kanske är det mest "duktiga flickan" i mig som får lite ångest. Känns lite som ett misslyckande.

Har du någon koll på försäkringskassan? Jag känner mig lite småorolig att fk ska avslå sjukskrivningen. Läkaren sa visserligen att det i mitt fall inte var något snack om saken men man vet ju aldrig hur fk kan resonera enligt ryktet. Å ena sidan säger de att de ska bedöma arbetsförmåga och inte hur sjuk man är. Å andra sidan säger de att graviditet inte är en sjukdom och därför är man sträng med sjukskrivning under grav...

Mimmi P skrev 2008-12-04 17:22:23 följande:

Ja, det är väl en allmän rekommendation att äta järn men jag tycker samtidigt att det är lite fel att generellt ge rekommendationen utan att kolla värdet först. Det sjunker ju faktiskt inte för alla, en del är bättre på att tillgodogöra sig järn från kosten och äter kanske dessutom bättre, då finns ju ingen anledning att tillföra det via tillskott. Blev sjukskriven på heltid fram till jul med prematura sammandragningar och kraftig foglossning. Sammandragningarna kunde jag förhoppningsvis vila bort men foglossningen är dte väl värre med. Han kunde bara sjukskriva tre veckor till att börja med men då är vi framme vid jul och sen är jag ledig till den 8/1, så det blir en dryg månads vila till att börja med. Kunde jag sen inte fortsätta jobba var det bara att komma tillbaka så skulle han sjukskriva mig fram till förlossningen. Tappen var inte påverkad iallafall. Usch, känns så kluvet. Känns skönt att bli "tvingad" att stanna hemma och ta det lugnt eftersom jag har såååå svårt att göra det på egen hand. Men samtidigt har jag så mycket möten inbokade och saker jag velat avslua "snyggare" och jag får så fruktaansvärt dåligt samvete mot mina kollegor som får göra mitt jobb nu och "städa" upp efter mig. Känns iofs bra att jag började förbereda min hemgång i väldigt god tid så det blir inga paniköverlämningar iallafall. Det var ok att jobba hemifrån om det inte framkallade några sammandragningar eller nån smärta från foglossningen iallafall. Fick nummer till sjukgymnast också så jag kan få tips på hur jag ska röra mig för att inte få mer ont.
  • v i r r a

vi har ett spöke i tråden som äter mellanslag! I förrgår var det mimmi p's mellanslag som slukades....

*viskar* du skulle aldrig dödat snuffgubben

Rauur skrev 2008-12-04 21:32:04 följande:
    Va fan.. nu försvann mina mellanslag?! Hoppas ni orkar läsa ändå.Som tur var så vart inte inlägget så långt:P
  • v i r r a

Raur: Där ser du! Han hämnas!

Mars: Jag har sagt det innan och säger det igen, Bedårande!
    Och förresten, vilken idiot till BM du måste träffat på första gången! Man ska ju precis som du skriver aabsolut inte äta järn om man redan har högt HB!

Måste berätta att jag är helt till mig just nu. Maken åker snart iväg och beställer barnvagnen! Spännande på något vis! Ett steg närmare liksom. Men vi är lite sent ute... 7-9 veckors leveranstid och lillkillen beräknas anlända om exakt två månader idag! Jag är inte lika glad över att jag inte kan följa med men det får jag väl ta.

• v i r r a

Rauur: hehe jag skulle aldrig heller förälska mig i bugaboo, varför köpa något så dyrt, såå mycket bättre kan den väl inte vara liksom...

Vi har just beställt en bugaboo idag. Och jo, den känns mer än såå mycket bättre!

• v i r r a
    mm jag är mycket glad! Här krävdes ingen övertygning alls. Maken har varit mer på än jag egentligen fast det klart, jag har inte varit motsträvig direkt

Trist att han inte nappade på ditt argument! Prova argumentet att om ni ändå ska köpa en ny bil så kan knappas ett par 1000 till märkas, speciellt inte om ni ändå ska investera i en ny vagn
    Rauur skrev 2008-12-05 18:05:54 följande:
    Virra: Jäkla du! haha. Jag vill ju också! Satt och flörtade med sambon idag att, om vi köper en bugga så behöver vi ju iaf inte köpa en bil med med större bagageutrymme ;) Men han verkade inte nappa på det :P haha.
  • v i r r a

framför allt inte om ni ändå tänkt köpa en ny vagn! Säg en brio för dryga 6 tusingar... då är ju 2 tusingar till när ni ändå ska köpa bil iinget alls

*ränkar som Emil i lönnebergas pappa*

Rauur skrev 2008-12-05 20:10:13 följande:
    Haha ja men precis! ca8000 (eller 6000beg) märks ju ingen skillnad om man lägger på en ny bil. Men ja, vi har vela haft en ny bil rätt länge iomed att våran har blivit så sliten (och liten)Men vi får se hur det blir. En bugaboo ska jag iallafall ha! ;)
  • v i r r a
    Grattis till traderavinsten! Tradera är det bästa stället! Jag har köpt en massa små bebikläder där. Vi har bara köpt två bodys och ett par byxor helt nytt i butik. Resten på tradera. Mest har det blivit pop-kläder. Har köpt en del annat också men det märks så stor skillnad i kvalitén på begagnade kläder från pop och från ex HM. Popkläderna ser oftast nästan helt oanvända ut.

Vi hade inte heller haft råd med en bugaboo om det inte vore för att vi fick barnvagnsbidrag från min mamma som var "öronmärkta" till en vagn.

Axels mamma Sanna skrev 2008-12-05 21:43:10 följande:
    Har inte ens velat testa buggan då vi ändå inte har råd med en i nuläget. Sitter och budar på tradera och har just kammat hem en pop-fleeceoverall i rött och en klänning och body med tummen motiv, så söt. :)
  • v i r r a

oh va det blir tjusigt!

majsanna skrev 2008-12-06 22:17:54 följande:
    Nu finns det ytterligare bilder på vår köksrenovering på min blogg majsanna.blogg.se Hoppas alla har en bra helg.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!