Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Tack alla söta!

gustafssons, ja det är segt! Tackar för tipset om att ringa. Jag sitter just i telefonkö till försäkringskassan... plats 81 i kön *suck*

lightfish, ja så är det kanske!

När är ni andra födda?

• v i r r a

Men oj så många grattis! TACK! Det blev ett mycket lugnt och stillsamt firande igår. Skönt.

Jag har inte tänkt på att vi är rätt så jämnåriga i den här tråden! Vem är äldst egentligen? Och är AMS den yngsta?

Kanelbulle81: *memorerar datum* KUL med ultraljud! Men klockan 19 lät faktiskt väldigt sent.

DisaD: Hähä! Ja att ha super-kalas kan vara lite besvärligt kanske! Eller så är du pigg och har en hel massa spring i benen. Annars kanske du får göra som jag och bjuda på smörgåstårta en förmiddag och sen är det bra med det.

gustafssons: Ang fk. TUR att du sa åt mig att ringa! Jag hade tydligen missuppfattat någon av alla 100 rutor och fyllt i fel. Hade jag inte ringt hade det väl tagit ytterligare en extra månad innan jag får några pengar.

FlakeZ: Näe men jag tänkte mycket på er och att det mycket väl kunde bli världens bästa present

Yoysen: Tja, 23 känns länge sedan för mig men 27 däremot... hehe, det var ju förrgår det

Som sagt. TACK!

• v i r r a

Hej alla! Har följt åldersdiskussionen. Det är, precis som ni säger, riktigt spännande att "lära känna" människor på det här sättet. Vi var visst inte så helt jämnåriga som jag trodde och skrev innan. Undra just hur det skulle vara att träffas live. Om man skulle ändra uppfattning helt om varandra eller om bilden man fått här stämmer ganska väl. Jag tror tex att jag skriver något flamsigare än jag uppträder "irl" (oftast *harkel*)

FlakeZ: Vilken bedårande dotter!!! Vet dock inte om jag kom åt alla bilder. Jag kommer in i ditt vanliga galleri här på "vanliga fl" men den länk du klistrade in till "beta fl" kommer jag inte in på. Är inte inbjuden står det...

• v i r r a

Serafine: Kul att höra av dig men mindre roligt att höra om dina sjukor! Fy rackarns alltså! Får hoppas att du har gjort bort kommande årets sjukdagar!

Ego: Jag nattsuddar och klockar sammandragningar jag. Har klockat i 2 timmar nu och sammandragningarna kommer hyfsat regelbundet mellan 7-10 minuters mellanrum och håller i sig i +- 1 min o 30 sek. De gör inte ont alls. Jag borde väl försöka sova men det är lite för spännande för att komma till ro.

• v i r r a

Intet nytt här. Hade sd hela natten och sov mkt dåligt. Lyckades somna vid 7tiden och sov till 12.30

Inga mer sammandragningar eller känningar idag. Ska det vara såhär??? Det har hänt förut också att jag haft sammandragningar regelbundet (ca 10 min emellan) och ökande (kraftigare o tätare) för att sedan plötsligt sluta *grr*

• v i r r a

Hej alla!

Har tråden legat nere eller vad?

Mimmi P: Du... jag känner såå väl igen det du skriver om att det känns fånigt att ringa förlossningen. Men gör som dom säger!!! För mig "hjälper" det att tänka på bebisens bästa och inte så mycket på hur jag känner det. Det är ju väldigt onödigt att utsätta en pyttebebis för risker bara för att jag tycker jag är lite fånig.. Eller hur!

Eva Marianne: Härligt med en chef som är positiv! Även om man är "ersättlig" i sitt arbete så är det ju superviktigt för arbetsmiljön om inte annat att inte göra personalen osäker genom att säga upp folk "hur som helst".

Om mig. Ja det var segt att det stannade av fast ärligt talat så var jag inte inställd på att det skulle bli förlossning heller. Men det händer i alla fall saker här. Har varit inne på förlossningen på koll idag. Ringde i förmiddags eftersom jag haft ganska mycket "mensvärk" hela natten och magen kändes absolut stenhård utan att slappna av i morse. Som en enda kronisk sammandragning liksom. Inne på förlossningen konstaterade man värkar med 5 min mellanrum och ganska starka. Livmodertappen är så pass mjuk och påverkad att barnmorskan kunde stoppa in ett finger ( ) ett par cm i den.

Jag fick en bricanylspruta för att stanna av sammandragningarna ett par dagar till. Jag blev lite putt faktiskt! Jag vill inte stanna av förlossningen nu ju!!!! Grr! Fast samtidigt är det ju bra att lillen stannar ett par dagar till om han mår bra, vilket han gör.

Sammandragningarna avtog bara lite av bricanylen och är på gång nu igen. Får se vad som händer här de närmaste dagarna.

Over and out

• v i r r a

Tjingeling igen!

Hann bara posta meddelande ovan så gick slemproppen. Tror jag. Om ni vill veta detaljerna så följer här nedan en kort beskrivning av läget

Det kom en seg brunrosa bobba när jag var på toa. På pappret var den ca 05 cm bred och 3 cm lång. Jag antar att det kan vara en del av slemproppen? Eller kan det vara något som kommer för att barnmorskan varit där och petat idag?

Magen lever också rövare. Stora A händer hela tiden

Är lite nervös just nu...

• v i r r a
    Taaack! Men det är svårt att tro att det skulle vara min tur nu!

Eva Marianne skrev 2009-01-13 19:13:29 följande:
    Go for it, Virra! Nu kanske det äntligen är dags! Håller tummarna för dig och har dig i åtanke inatt
  • v i r r a

*skrattar* Ingen förlossning här Fast i natt trodde jag att det var på g, men icke. Är rätt spak just nu av alla sammandragningar. Har inte speciellt ont, eller snarare har jag haft betydligt ondare vid mens tidigare så jag tycker inte det här känns mycket alls.

Det kommer mer "slempropp" eller vad det nu är. Men som ni säger är väl det i sig inget tecken.

Finns fortfarande "chans" (risk!) att jag går 2 v över tiden... *suck*

Kram på er söta! Är väldigt trött och ska passa på att sova lite nu när jag känner att jag kan.

Mimmi P skrev 2009-01-14 13:07:47 följande:

Nån som hört nåt från Virra? Tystnaden talar ju för att det blev förlossning, håller tummarna för det.
  • v i r r a

*skrattar* Ingen förlossning här Fast i natt trodde jag att det var på g, men icke. Är rätt spak just nu av alla sammandragningar. Har inte speciellt ont, eller snarare har jag haft betydligt ondare vid mens tidigare så jag tycker inte det här känns mycket alls.

Det kommer mer "slempropp" eller vad det nu är. Men som ni säger är väl det i sig inget tecken.

Finns fortfarande "chans" (risk!) att jag går 2 v över tiden... *suck*

Kram på er söta! Är väldigt trött och ska passa på att sova lite nu när jag känner att jag kan.

Mimmi P skrev 2009-01-14 13:07:47 följande:

Nån som hört nåt från Virra? Tystnaden talar ju för att det blev förlossning, håller tummarna för det.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!