Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

hahha! Ja fy för sånt!

Du måste säga till när det är klart och du lagt in bilder på resultatet! Jättenyfiken!

majsanna skrev 2008-12-06 22:40:40 följande:
    Rauur och virra: Tack. Det tror jag också. Så skönt att ha vatten i köket igen! Har varit lite jobbigt att diska i handfatet i badrummet...
  • v i r r a

Har funderat på samma. På mitt papper från läkaren stod det att man skulle skicka intyget direkt till FK. Jag tog en kopia till mig själv och sen skickade jag till inläsningscentralen tror jag. Kommer inte ihåg adressen exakt. Ska kolla fast jag vet ju inte om du ska skicka till samma ställe.

Jag vet inte vad som händer nu. Skickade det där för 2 veckor sedan och har inte fått någon bekräftelse eller dylikt alls.

hahah! Ja skicka med ett kort!

Mimmi P skrev 2008-12-07 08:57:23 följande:

Nån som vet hur man gör med försäkringskassan när man är sjukskriven? Jag har ju fått ett intyg från läkaren och har gett personalavdelningen på jobbet en kopia. Men jag ska ju själv skicka en till försäkringskassan. Jag antar att de kommer begäran en men att det kanske går fortare om jag skickar in den på en gång. Nån som vet vart? Är det till samma adress som jag skickar moderskapsityget (till inläsningscentrale alltså)? Ska man skicka med nåt mer? Ett kort på mig själv där jag ligger orörlig med outhärdliga smärtor kanske?
  • v i r r a

jag har hört att det finns såna där subbar, eller suppar eller vad de nu heter, mot illamående... Alltså såna piller du tar... där bak för att inte kräkas upp dom.

Det hjälper visserligen inte mot biverkningarna

lightfish skrev 2008-12-07 15:08:44 följande:
    Axels mamma Sanna Medicinen hjälper något...om jag lyckas få i mig den...vilket blir för det mesta. Jag spyr ju inte upp allt, bara någon gång om dagen eller två men sen är ju den dagen "förstörd". Tar ju bara Lergigan Comp för det mesta eftersom jag mår så fruktansvärt dåligt om jag tar Lergigan till natten..blir sängliggande hela dagen efter. Jag märker ju att jag mår sämre om jag inte tar det lugnt och försöker göra för mycket på en dag så det blir lugna dagar... Hoppas du hinner plugga klart innan bebisen tittar ut... .
  • v i r r a

Lightfich: fy rackarns alltså!

Catt: Det är inte klokt! Så snart! Iiih! Blir sympatigalen

FlakeZ: Superfin är din bugga med din egen suflett! Ser fram emot att få våran!

Någon som hört något från Serafine? Hon borde ju vara på BIM snart...

Slänger in listan igen. Hoppas det är den senaste. Det är bara 3 personer före mig i BF-kön...

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs

GRAVIDA
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

• v i r r a

Säger också Iiiihh! Superspännande Lycka till!!!!!!

Catt skrev 2008-12-09 03:25:17 följande:
    Nu har mitt vatten gått och värkarna har börjat så smått... Så pirrigt och nervöst det blev nu... IIiihhh
  • v i r r a

Supergrattis Catt till Tuva!!! Tuva är ett av de finaste flicknamnen tycker jag

FlakeZ: Ops! Jag förstår verkligen att det där inte är bekvämt! Jädras unge

Serafine: Hu så jädras trist! Måste lite tungt att hänga i den här tråden nu också då det börjar födas bebisar *kramas*

• v i r r a

tjingeling igen! Jag har ett litet förslag till vår lista... kan man lägga in BF-datumen för alla födda små godingar också så att man ser när de var beräknade och när de verkligen kom ut!

Jag tycker det skulle vara intressant att se om hur det blir med BF efter alla turer med flyttningar efter UL och så. Stämmer RUL eller era egna beräkningar etc...

Vad säger ni?

• v i r r a

ja typ något sånt tänkte jag på

A L T A skrev 2008-12-10 14:32:12 följande:
    Man kanske kan lägga in BF inom parentes efter när de är födda.
  • v i r r a

Eva Marianne
    Jag tycker du ska berätta när du, eller ni, känner att det är dags! Om du kan hålla dig Det låter inte konstigt att vänta till första ULet. Jag har en kollega som just kläckte att hon är gravid i v20(!) och dom hade väntat till efter RUL med att berätta. Sen kan det ju bli som för mig också att magen står rakt ut nästan på en gång så att det mest bara är pinsamt att hålla inne med det för att alla ändå ser

Mimmi P, Så du tänker också så... Jag sitter och räknar... Bara TVÅ före mig (enligt BF iaf)

• v i r r a

Hej alla... lite egouppdatering. Håll tummarna för oss!

Vi kom just tillbaka från barnmorskan och ska bara äta och sen åka bums till förlossningen!

Jag berättade för min bm att jag tyckte att jag kände som mensvärk på nätterna och hon ville då känna på min livmodertapp. Hon hade svårt att hitta den och när hon väl kände den sa hon att den kändes klart påverkad och att huvudet låg mycket långt ner... Därför åker vi in nu.

fyy.... är nervös nu! Bara v 32 ju!

Hör av mig!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!